PDA

View Full Version : hh amps



knorretje
13 april 2010, 19:19
Beste mensen,

jaartje geleden heb ik een keertje op een oude hh amp gespeelt. type weet ik niet meer exact, had een leuk geluidje. ik heb nu de optie om een HH performer te kopen voor 125 euro. ziet er leuk uit(mooi jaren 80 ontwerpje) en is verder compleet. Dan nu de vraag. ik kan bijna nergens op internet enige info over deze amps vinden. http://www.hhamplification.co.uk/history.asp bied wel enige info, maar dat is een site van de fabrikant zelf, niet heel betrouwbaar. ik vind het opzich wel leuk om te hebben, niet zo heel duur en niet een heel bekend merk. Dus, heeft iemand wat info over deze versterker en is de prijs van 125 eurootjes een beetje redelijk.
alvast bedankt

bass blom
13 april 2010, 19:34
tja, leuk geluidje.. ik herinner me een vrij droog geluid, ooit, lang geleden 1 gehad.
wat krijg je voor 125? alleen een amp of een combo?
125 voor een amp.. hmm.. tja, als je er een pedaaltje of wat voor hangt..

knorretje
13 april 2010, 20:21
Tis een combootje wat ik kan krijgen. het ding ziet er nog goed uit, geen beschadigingen of krassen. Ik krijg de footswitch er ook nog bij, als de verkoper hem kon vinden. zoniet, dan ga ik er nog wel een paar tientjes afpingelen.

crapton
13 april 2010, 20:47
Nostalgie... die V-S Musician 212 combo was mijn eerste gekochte amp. Destijds 2e hands voor weet niet meer hoeveel, incl. flanger gevoed vanuit de versterker. Onverwoestbaar spul.

Qua geluid wat ik me kan herinneren inderdaad droog transistorachtig -niet gek ook. Was een tijd dat je ook niet beter wist.

Als het zo'n Super60 is oid met meerdere kanalen dan is 125 € niet verkeerd.

knorretje
13 april 2010, 20:57
het is volgensmij geen super60. wat ik dus op die onofficieele fabrieksite kan vinden is dat het een 2x12 performer combo is. hij heeft wel een zooitje aan ingebouwde effecten. dit type dus, http://www.hhamplification.co.uk/ampcompic.asp?bigpics=dbfiles/amps/perf.jpg

Brent Ray Vaughan
13 april 2010, 21:05
Ik ben er ook eentje aan het verkopen voor mijn schoonbroer (zwager). Ook niets gevonden op het net, buiten de al aangegeven site.

Vind het wel een erg veelzijdige amp, waar mits veel proberen wel mooie geluiden uit te halen zijn. Ook voor bass zeer geschikt vind ik. Als hij niet zo belachelijk groot was, zou ik hem zelf gebruiken.

Ook voor mij geldt: alle info is welkom.

knorretje
13 april 2010, 21:18
ik heb net doorgekregen dat hij die footswitch niet kan vinden, hij wil zn prijs alleen niet laten zakken. is dat exemplaar van jou toevallig degene die op MP staat. Misschien dat ik dan wel geintresseerd ben. ik zou namelijk graag een footswitch willen hebben. alleen die dingen schijn je gewoon bijna niet los te kunnnen krijgen. ze werken namelijk alleen met HH amps.
alle info blijft welkom hier

Brent Ray Vaughan
13 april 2010, 21:30
ik heb net doorgekregen dat hij die footswitch niet kan vinden, hij wil zn prijs alleen niet laten zakken. is dat exemplaar van jou toevallig degene die op MP staat. Misschien dat ik dan wel geintresseerd ben. ik zou namelijk graag een footswitch willen hebben. alleen die dingen schijn je gewoon bijna niet los te kunnnen krijgen. ze werken namelijk alleen met HH amps.
alle info blijft welkom hier

De mijne staat niet op marktplaats, maar op kapaza.be én in mijn sig. Ik zal je moeten teleurstellen want bij mij is ook geen footswitch aanwezig...

bass blom
13 april 2010, 21:40
als je perse iets retro torren uit die tijd wilt zou ik een LAB scoren, die zie je ook wel eens op MP enzo.
die hadden een heel erg lekkere compressor.

knorretje
13 april 2010, 22:27
Die LABs zijn volgensmij in het algemeen toch wat duurder en gewilder. Ik denk dat ik maar even voor die HH van MP gaat. Ik heb wel een beetje een zwak voor deze retrostuff, niet te duur en best grappig. Tips zijn altijd welkom.