PDA

View Full Version : Tom Delonge Strat



john.3001
23 april 2003, 10:15
"Hey, all you Blink-182 fans: this Strat's for you! This is a down-strokers dream! You don't have to be a shredding virtuoso to rock, write songs and be cool - you just need to find your style. A simple and powerful design with huge harmonics, the Delonge Strat features one Seymour DuncanTM Invader pickup and a volume control. (Mexico)"

uhm...?

Dat Fender zich verlaagt tot dit Ibanez-achtige publiekstrekkertje...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: john.3001 op 2003-04-23 15:12 ]</font>

Anders Destium
23 april 2003, 10:46
Kennelijk werkt het wel, anders zouden ze het niet doen...

bassopotmus
23 april 2003, 11:27
Er is zeker een amrkt voor, ik gok dat er dalijk een Avril Lavinge signature gitaar komt, met een mooi rode A van Anargy en stickers erop....

bassopotmus
23 april 2003, 11:28
Heey john waar woon je heerlen? -sorry vor offtopic-

jorrit
23 april 2003, 14:40
wow k wil echt wel een avril gitaar!!!!

BLOK182
23 april 2003, 15:01
Ach, het idee is zo gek nog niet hoor, een ragstrat met een scheurhumbucker, niks mis mee.

john.3001
23 april 2003, 15:15
Op 2003-04-23 11:28, schreef bassopotmus:
Heey john waar woon je heerlen? -sorry vor offtopic-


Nou, in Voerendaal, is vlakbij Heerlen...
Maar ik heb Heerlen in m'n profiel gezet, omdat de meeste (limburgse) mensen die plaats nog wel kennen...
Als ik zeg 'Voerendaal' is het meestal van
'Huh?' of;
'Waar ligt dat?' of;
'Hebben jullie een boerderij?' of;
'Hoe staat het met de vogelpest?' of;
'Hoeveel straten hebben jullie?'

En dat probeer ik dan een beetje te vermijden...

Maar idd > offtopic

green_day
23 april 2003, 15:23
Op 2003-04-23 10:15, schreef john.3001:
"Hey, all you Blink-182 fans: this Strat's for you! This is a down-strokers dream! You don't have to be a shredding virtuoso to rock, write songs and be cool - you just need to find your style. A simple and powerful design with huge harmonics, the Delonge Strat features one Seymour DuncanTM Invader pickup and a volume control. (Mexico)"

uhm...?

Dat Fender zich verlaagt tot dit Ibanez-achtige publiekstrekkertje...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: john.3001 op 2003-04-23 15:12 ]</font>


nouja het is gewoon een signature guitar die fender wel meer heeft, hoewel ik deze gitaar echt kut vind. En elke signature is eigenlijk een publiektrekker toch?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: green_day op 2003-04-23 15:23 ]</font>

john.3001
23 april 2003, 15:32
Nouja, de meeste signatures van Fender hebben een prijskaartje rond de nek hangen wat veel impulsieve kopers afschrikt...

Dat heeft deze dus niet...

green_day
23 april 2003, 15:37
Op 2003-04-23 15:32, schreef john.3001:
Nouja, de meeste signatures van Fender hebben een prijskaartje rond de nek hangen wat veel impulsieve kopers afschrikt...

Dat heeft deze dus niet...

da's toch ook logisch, hij is een mexicaan en heeft slechts 1 pickup en knop, dat scheelt toch aanzienlijk en er zullen nog wel meer verschillen in zitten. Wat ik wel belachelijk vind is dat diezelfde gitaar ook bij squier wordt uitgebracht (uiteraard ook met weer net wat goedkopere shit zoals ipv een SD Invader zit er een duncan designed Detonator pickup in) dan is het niet eens meer dezelfde gitaar als tom delonge heeft

Theije
23 april 2003, 16:03
Uhm het is toch gewoon een signature gitaar? elk merk heeft toch wel een of meerdere signature modellen was daar mis mee??

green_day
23 april 2003, 21:34
Op 2003-04-23 16:03, schreef Theije:
Uhm het is toch gewoon een signature gitaar? elk merk heeft toch wel een of meerdere signature modellen was daar mis mee??

nix hoor.. maar fender brengt de originele tom delonge strat uit (zoals die van hem ook echt is) en dan komt squier met een goedkopere.. die er precies op lijkt maar toch weer anders is.. dan is et toch eigelijk geen signature guitar meer van hem?

BLOK182
23 april 2003, 21:39
Ach, van de Sambora signature zijn ook een Amerikaanse en een Mexicaanse versie.

bassopotmus
23 april 2003, 21:53
john, check je persoonlijke berichten

Theije
23 april 2003, 22:03
Ja ok das waar maar de Fender versie is toch geen USA?

green_day
23 april 2003, 22:09
Op 2003-04-23 22:03, schreef Theije:
Ja ok das waar maar de Fender versie is toch geen USA?

nee maar het zijn volgens mij wel dezelfde spec's als dat tom delonge op zijn gitaartje heeft (zelfde hout, pickup etc) en misschien speelt hij zelf ook wel op een mexican strat

Sambal
15 februari 2004, 20:26
Er is zeker een amrkt voor, ik gok dat er dalijk een Avril Lavinge signature gitaar komt, met een mooi rode A van Anargy en stickers erop....

Yep, dat denk ik ook. Eerst copieërt die playback slet de stropdas van Billie Joe (de vraag is wanneer ze er ook een vraagteken op heeft staan), dan pikt ze zijn nummer Basket Case (wat gewoon een brute verkrachting van het nummer is) en nu zal ze ook wel op een gitaar met stickers all over the place gaan spelen; idd net als Billie Joe Armstrong

http://www.greendayauthority.com/images/bj10.jpg

bat
15 februari 2004, 21:24
Het gevaar van topickicken... dat pijnlijk duidelijk wordt hoe kort endorsement-deals soms maar duren.

Tom deLonge is inmiddels van Fender overgestapt op Gibson. Wat ze daar voor hem met een ES hebben gedaan:

http://www.gibson.com/products/gibson/classic/images/tomdelonge_sm.jpg (http://www.gibson.com/products/gibson/classic/tomdelonge.html)

(voor meer info op het plaatje klikken)

StereoX
15 februari 2004, 22:44
ik vind dat gibson flink de plank misslaat met die signature. zoiezo verdient die kerel naar mijn mening helemaal geen signature. een andere reden waarom ze het dan zouden doen is om al die blink fans dat ding te laten kopen. ik denk alleen dat er weinig fans zijn die ff 2700 euro kunnen missen. had er dan een epi uitvoering van gemaakt van +- 700 euro. dan had het nog enige zin gehad

moron
15 februari 2004, 22:50
beetje rare actie..

Als ze nou een leuke punk gitaar voor een lekkere prijs maken, waar je mee kan smijten, lekker stevig en nog redelijk klinkt. Is dat voor de (vooral wannabee) punkers nog wel leuk. En dus commercieel slim..

Maare nee dit ding wordt niet verkocht lijkt me. Welke gitarist die een dure ES koopt kiest dan voor een signature van die kerel. En ja zoals al gezegt welke fan gaat die gitaar kopen, als ze net een half jaartje muziek kunnen maken (en dan zit je wel op blink niveau)

robpeters87
16 februari 2004, 09:05
Ik ken iemand die em heeft, dan ook nog in surfpunk flikker weet ik veel wat kleur; klinkt heel (z)ielig alleen zo'n brugelement met een heleboel gain is het nog te verbergen maar clean is het echt om te huilen..... Maarja we hebben het hier over een punkgitaartje duz clean zal wel niet veel aan de orde zijn...

robpeters87
16 februari 2004, 09:15
Dat Fender zich verlaagt tot dit Ibanez-achtige publiekstrekkertje...


Owja, ik vind dit toch heel wat lager dan ibanez, iedereen altijd met z'n gezeik op ibanez.... damn, zijn fckd up goeie gitaren en nog mooi ook, ibanez is iig bter dan het uit het jaar nul stammende ''stratocaster in alle mogelijke kleuren en versies'' principe.....

Blijepanda
16 februari 2004, 10:17
Hangt er vanaf welke Ibanez je neemt :-D

Sambal
16 februari 2004, 10:21
Het feit dat Steve Gay (nee, dit is geen typefout) op een Ibbi speelt, zegt al genoeg over dat merk :-D

green_day
16 februari 2004, 14:17
Dat Fender zich verlaagt tot dit Ibanez-achtige publiekstrekkertje...


Owja, ik vind dit toch heel wat lager dan ibanez, iedereen altijd met z'n gezeik op ibanez.... damn, zijn fckd up goeie gitaren en nog mooi ook, ibanez is iig bter dan het uit het jaar nul stammende ''stratocaster in alle mogelijke kleuren en versies'' principe.....

Hou es op met dat gezeik wie of wat beter is, dat is ten eerste een kwestie van smaak, en ten tweede is dat in dit topic niet aan de orde wie er beter is.

Over die gibson. Ja ik vind dat ding er echt lelijk uitzien hoor. Waarom kan hij dan niet een gewone ES-335 pakken en er een invader ofzo inflikkeren? Zal deze gitaar echt zo heel erg duur gaan worden? Het lijkt mij dan echt zinloos om dat ding (proberen) te verkopen.. zo'n lelijk grut hoef ik niet in huis, voor 2000 euro koop ik me wel een mooi SG

Marco5150
17 februari 2004, 17:49
welke idioot neemt er nou een semi-akoestische gitaar voor punk??? Feedbackt als een gek :???:

Maar die fender vin ik wel kewl...

SonicDeafMonkey
18 februari 2004, 14:43
welke idioot neemt er nou een semi-akoestische gitaar voor punk??? Feedbackt als een gek :???:

Maar die fender vin ik wel kewl...

Tim Armstrong van Rancid gebruikt volges mij een ES 335 , en de gitarist van Sugarcult, maar dat is niet echt punk.. um.. The Backyard Babies gebruiken een epiphone dot, en meer kan ik er nu even niet verzinnen.

SonicDeafMonkey
18 februari 2004, 14:43
*sorry, dubbelpost, er stond iets van "er is geen actie aangegeven, dus probeerde ik et opnieuw :oops:

Sambal
18 februari 2004, 15:06
*sorry, dubbelpost, er stond iets van "er is geen actie aangegeven, dus probeerde ik et opnieuw :oops:

Ik kan nu wel zeggen, dat je een berichtje kan verwijderen wanneer er nog geen andere berichtjes onder jouw post staan...

Maar volgens mij staat er nu een post onder jouw berichtje, om uit te leggen dat wanneer dit niet gebeurd was, jij je berichtje kon verwijderen...

Snap je het nog :D

gerrekat
18 februari 2004, 21:39
best geinig toch zo'n scheur fender....die Invaders zijn vette PU's ik heb er een in een van mijn ML's zitten en een in een oude Z....

Verder heb ik niets met Tom delonge whoever that maybe....maar is weer eens wat anders dan die single coiltjes!

Neals
18 februari 2004, 23:14
Je kan ook een 2e hands fat strat kopen en daar een 2e hands invader inleggen

Sicky61
19 februari 2004, 01:48
He,moet ik weer een plaatje zoeken :-D
http://www.harmony-central.com/Newp/2001/Tom-Delonge-Strat-large.jpg
Mooie strat om punk mee te produceren al zou ik zelf dan liever de veel goedkopere squier nemen en er ,indien nodig,een ander element in zetten.
Punk hoor je niet op dure planken te spelen. :stop:
http://www.gzii.net/minimeth/guitares/squier_tom_delonge.jpg
groot headstock.....mmmmm :dance:

Brat
19 februari 2004, 03:03
Hallo wordt eens wakker! Die Fender is niks anders dan een Van Halen gitaar zonder tremolo. En die stamt uit 1978. Het heeft fender dus ruim 25 jaar gekost om eens een strat met een enkele humbucker te ontwikkelen. Ik hou wel van die eenvoud. Alleen is tie volgens mij van bagger hout gemaakt en moet die humbucker in hoog tempo vervangen worden dan heb je volgens mij een best leuk KLINKENDE gitaar (want daar gaat het immers toch om) :-D

michielv
19 februari 2004, 08:26
Tsja, doe eens een google op "Charvel San Dimas" en dan kom je stapels foto's tegen van oude Charvel gitaren die in feite niet veel anders zijn dan dit soort modellen: strat met 1 of 2 humbuckers, al dan niet met tremolo.

Het is niet nieuw maar werkt wel uitstekend en als ik eerlijk ben: als het klinkt en het voldoet: waarom niet? Per slot van rekening zijn er hele volksstammen die eigenlijk alleen op het brugelement spelen (EVH, Angus Young, noem maar op) en het is heerlijk KISS (Keep it Simple & Stupid).

Sicky61
19 februari 2004, 17:02
:-D Dat heb jij goed opgemerkt.
Vandaar dat ik 'm wel mooi vindt 8-)
http://members.lycos.nl/bg0files/uploads/charvel%20rulez.JPG

Neals
19 februari 2004, 22:39
Die charvel vind ik weer niet zo, iets te flitsend enzow, hoewel er nix mis is met het 1-humbucker principe

Sicky61
20 februari 2004, 01:28
:-D ha....hij vindt m'n charvel flitsend.......prima :seriousf:
....en hij klinkt als een V8 diesel 8-)

michielv
20 februari 2004, 08:17
Kfinnum wel mooi eigenlijk.. Heeftie nog zo'n oude strat kop of de latere Jackson kop?

Sicky61
20 februari 2004, 12:24
http://members.lycos.nl/bg0files/uploads/charvel%20headstock.JPG

Neals
21 februari 2004, 01:08
:-D ha....hij vindt m'n charvel flitsend.......prima :seriousf:
....en hij klinkt als een V8 diesel 8-)

Ik ben meer een liefhebber van een mooie standaard gitaar in de juiste kleuren :) smaak he :D

Anyway, ik weet dondersgoed hoe jacksons/charvels doorgaans klinken en zal zeker de laatste zijn om op deze 2 merken op dat gebied af te zeiken