PDA

View Full Version : Epiphone Korina Explorer



thijsman
13 april 2010, 17:04
Goeiedag, ik heb vandaag mijn gitaar binnen gekregen die ik hier besteld heb: http://www.thomann.de/nl/epiphone_explorer_1958_korina_blk.htm

Maar ik ben eigenlijk diep teleurgesteld omdat de gitaar:
- Op bijna alle snaren en elke positie fretbuzz heeft
- beschadigd is op de lak
- Uit balans is ( als ik rechtop sta met een gitaarband en ik laat de gitaar los, gaat de kam/headstock naar de grond toe. )

Kortom, ik voel me klote.

Maargoed, wat ik eigenlijk het liefst wil weten is of elke explorer zo uit balans is. Ik kan namelijk niet spelen op deze manier. Dat van de fretbuzz en beschadiging is een foutje van Epiphone/Thomann denk ik.

alvast bedankt;)

Demonturtle
13 april 2010, 17:08
Bij mijn weten hebben alle explorers toch wel last van neckdive ja.

humbucker
13 april 2010, 17:08
Over het algemeen zijn explorers inderdaad kopzwaar. Je kan proberen om met een bredere gitaarband dit wat te vermijden.

marter544
13 april 2010, 17:19
Verder niet lullig bedoelt, maar nu weet je waarom je testen voordat je een gitaar koopt.. Dat de kop naar beneden zakt kun je niks aan doen, net als de lak, voor de fretbuzz ff laten afstellen. Ik zou em terug sturen trouwens, als ie beschadigt is.

bass blom
13 april 2010, 17:22
je kan hem terugsturen, je mag spul van thomann 30 dagen proberen :ok:

toneblo
13 april 2010, 17:23
Korina is een lichte mahonie soort, je neck is waarschijnlijk van een zwaarder soort, plus de werking van kracht maal arm...
I.d.d. niet handig om "zomaar" een gitaar te "bestellen"...
Altijd eerst voelen of het wel jouw ding is, en niet alleen op de looks afgaan.
Afstelling is wel wat aan te doen, lak... ach, een beetje roadworn.. krijg je er nota bene gratis bij!!!:ok:

Basvarken
13 april 2010, 17:27
Je zou kunnen proberen om de strapbutton op een andere plek te plaatsen. Naar de hiel aan de achterkant waar de neck de body ingaat.
Hierdoor zal de neckdive wel sterk verminderen.
Dat in combinatie met een stroeve brede gitaarband zou afdoende moeten werken.

Fretbuzz zou wellicht te verhelpen kunnen zijn door een goede afstelbeurt.

Maar fouten/beschadigingen in de lak is een typisch geval van terug naar de afzender en een nieuwe onder garantie.

episua
13 april 2010, 17:30
Waarom heb je 'm niet voor 15 euro meer (oh ja, daar komen dan nog 8 verzendkosten bij) dus eigenlijk 7 euro meer in een echte winkel gekocht? Goede winkels pakken die dingen uit en sturen slechte exemplaren meteen terug. Gewoon terugsturen naar thomann, geld terugvragen en naar een echte winkel toe.

GuiTaR_AlcoholicA
13 april 2010, 17:54
Waarom heb je 'm niet voor 15 euro meer (oh ja, daar komen dan nog 8 verzendkosten bij) dus eigenlijk 7 euro meer in een echte winkel gekocht? Goede winkels pakken die dingen uit en sturen slechte exemplaren meteen terug. Gewoon terugsturen naar thomann, geld terugvragen en naar een echte winkel toe.

(de verzending boven 199 euro is gratis)

Tho
13 april 2010, 18:07
Wat hierboven allemaal gezegd is inderdaad :)

Even samenvattend:

Kopzwaar? Bredere band

Fretbuzz? Goeie afstelbeurt (kan je gewoon bij een gitaarzaak laten doen)

Lakschade? Gewoon terug sturen.

Tankman
13 april 2010, 18:21
De Gibson, Epiphone en Tokai explorers die ik heb bespeeld waren geen van allen kopzwaar. Het zal dus idd aan de materialen van dit exemplaar liggen. De minder conventionele explorers zoals de Peavey Rotor en de ESP/LTD EX serie zijn uit mijn ervaring wel allemaal kopzwaar.

Met fretbuzz zou ik goed oppassen. Wij hebben weleens gitaren ontvangen met fretbuzz, waar een afstelbeurt niet hielp, omdat de neck en/of de frets gewoon niet goed waren. Meteen retour sturen en een nieuwe vragen.

Lakschade is kut. Hiervoor zou ik hem ook terugsturen. Als ik de schade zelf veroorzaakt heb, kan ik er enigszins mee leven, maar hij moet niet uit de doos al beschadigs zijn.

Voor je dingen gaat aanpassen zoals strapbutton verplaatsen enzo, eerst ff goed kijken of je hem wilt houden. Wil je hem terugsturen, moet hij namelijk wel in dezelfde staat verkeren als toen hij bij jou binnen kwam.

guitarkid
13 april 2010, 18:31
(de verzending boven 199 euro is gratis)

Niet bij Thomann volgens mij, want dan krijg ik nu 8 euro van ze, i.v.m. een bestelling van dik 300 euro die nu onderweg is....

Gr. C.

LesPaul1612
13 april 2010, 18:43
Wat je ook zou kunnen doen om het neckdiven tegen te gaan is door de strap op een andere plek vast te maken. dit zie je ook nog wel eens bij western gitaren met maar 1 strap button op de onderkant.

Je haalt dan de strap los op de bovenste strapbutton, hangt er een tie rap aan en bevestigt en met die tie rap de strap aan de kop. Zorg er wel voor dat de tie rap niet te lang is anders kan hij van je kop afvliegen.

Beetje zoals dit: http://www.instructables.com/id/Instant-Guitar-Strap/step4/Head-End/ maar met jou explorer kun je ze beter tussen de stemmechanieken zetten

hoop dat je hier iets mee kan;)

Fireburst
13 april 2010, 18:49
Niet bij Thomann volgens mij, want dan krijg ik nu 8 euro van ze, i.v.m. een bestelling van dik 300 euro die nu onderweg is....

Wel, dan heb je 8 euro te goed want het klopt wel : >199 is gratis verzending.

thijsman
13 april 2010, 18:49
Ik heb er ongeveer 5 minuutjes op gespeeld en nu is hij alweer ingepakt.

Maar heeft iemand ervaring met terugsturen naar Thomann?
Het retourneer formulier erbij heb ik helemaal ingevuld, maar weet iemand hoe je het moet terugsturen? Via de UPS? Wat zou dat gaan kosten?

alvast bedankt

Tho
13 april 2010, 19:16
Ik heb er ongeveer 5 minuutjes op gespeeld en nu is hij alweer ingepakt.

Maar heeft iemand ervaring met terugsturen naar Thomann?
Het retourneer formulier erbij heb ik helemaal ingevuld, maar weet iemand hoe je het moet terugsturen? Via de UPS? Wat zou dat gaan kosten?

alvast bedankt

Kosten zijn als het goed is voor Thomann... Gewoon UPS bellen of ze een pakketje op willen halen, tijd afspreken, en ze komen er aan.

thijsman
13 april 2010, 19:46
Kosten zijn als het goed is voor Thomann... Gewoon UPS bellen of ze een pakketje op willen halen, tijd afspreken, en ze komen er aan.

Ja die regel geldt alleen voor binnen Duitsland... De kosten bij de TNT zijn 25 euro om te verzenden, maar dan weet ik nog steeds niet of dat al genoeg is. Ik heb in ieder geval maar de klantenservice van Thomann ge-emailt en ik hoop dat zij mij verder kunnen helpen.

geert1976
13 april 2010, 19:51
Goeiedag, ik heb vandaag mijn gitaar binnen gekregen die ik hier besteld heb: http://www.thomann.de/nl/epiphone_explorer_1958_korina_blk.htm

Maar ik ben eigenlijk diep teleurgesteld omdat de gitaar:
- Op bijna alle snaren en elke positie fretbuzz heeft
- beschadigd is op de lak
- Uit balans is ( als ik rechtop sta met een gitaarband en ik laat de gitaar los, gaat de kam/headstock naar de grond toe. )

Kortom, ik voel me klote.

Maargoed, wat ik eigenlijk het liefst wil weten is of elke explorer zo uit balans is. Ik kan namelijk niet spelen op deze manier. Dat van de fretbuzz en beschadiging is een foutje van Epiphone/Thomann denk ik.

alvast bedankt;)

Hier totaal geen medelijden, eigen schuld, dit krijg je ervan als je bij een online dozenschuiver een gitaar koopt om een paar knaken te besparen

guitarkid
13 april 2010, 20:14
Wel, dan heb je 8 euro te goed want het klopt wel : >199 is gratis verzending.

Net even gekeken, maar dat geldt niet voor Nederland en België.
Je betaalt altijd 8 euro verzendkosten.
Wat betreft de vragen over retourneren e.d: gewoon even op de site van Thomann kijken, lijkt me:

http://www.thomann.de/nl/faq_88.html

Gr. C.

stikel
13 april 2010, 20:24
Ik zeg ook eigen schuld. Wie het onderste uit de kan wil kan het deksel op de neus krijgen

Heb ik je in een eerder topic van jouw over deze gitaar ook niet eens op deze link gewezen. Je was dan zeker goedkoper uit geweest en had zeker een goed afgestelde nieuwe gitaar gekregen. Ik ken die toffe gasten goed en de service is er dik OK. Geen aandelen helaas.


http://www.mstore.nl/index.php?act=viewProd&productId=1155

Veel succes gewenst en vooral NIET naar ons luisteren.


Groet Jan

stikel
13 april 2010, 20:31
Wel, dan heb je 8 euro te goed want het klopt wel : >199 is gratis verzending.

Van de Thomann site:

Hartelijk welkom bij het grootste muziekhuis van Europa. muziekinstrumenten, studio-, licht- en geluidstechniek - de meest gerenomeerde merken, goedkope alternatieven - We hebben het allemaal!
Bij Thomann koopt u altijd gunstig, veilig en met uitstekende service:
8,00 EUR verzendkosten (flatrate!) binnen Nederland. De minimale bestelwaarde bedraagt 25,00 EUR, 30 dagen Money Back-garantie en 3 jaar garantie. Alle genoemde prijzen zijn inclusief BTW.

Trek zelf je conclusie

Groet Jan

guitarkid
13 april 2010, 21:12
Van de Thomann site:

Hartelijk welkom bij het grootste muziekhuis van Europa. muziekinstrumenten, studio-, licht- en geluidstechniek - de meest gerenomeerde merken, goedkope alternatieven - We hebben het allemaal!
Bij Thomann koopt u altijd gunstig, veilig en met uitstekende service:
8,00 EUR verzendkosten (flatrate!) binnen Nederland. De minimale bestelwaarde bedraagt 25,00 EUR, 30 dagen Money Back-garantie en 3 jaar garantie. Alle genoemde prijzen zijn inclusief BTW.

Trek zelf je conclusie

Groet Jan

Precies, dat zeg ik..... ;)

Gr. C.

Hendriks
13 april 2010, 21:33
Online bestellen is prima , alleen als het fout gaat niet miepen , risico accepteren.

thijsman
13 april 2010, 22:20
Online bestellen is prima , alleen als het fout gaat niet miepen , risico accepteren.
Bedankt voor de hulp. Dit is mijn 2e gitaar die ik koop en dat is alvast een leuke ervaring. Nu wil ik er graag vanaf en ik hoopte dat iemand hier ervaring mee had.

bass blom
13 april 2010, 22:25
postkantoor.nl?

je zal een euro of 20 kwijt zijn? 30?
en een ervaring rijker ;)

thijsman
14 april 2010, 16:10
Ik heb ze opgebeld,

ze komen hem ophalen via de UPS en ik krijg mijn geld terug zoals ik had aangegeven. Verzendkosten hoef ik niet te betalen omdat de gitaar beschadigd is.

Mijn dag is alweer wat beter :P

Van de week maar even naar een gitaarwinkel toe en daar maar eens rondkijken:ok:

Tankman
14 april 2010, 16:25
Dan raad ik je aan meteen ook een Tokai EX-55 uit te testen. Optisch exact de Gibson en Epi explorers. Speelt lekker, klinkt goed en is niet kopzwaar. Kosten ca. 450 dacht ik.

Quicksilver
15 april 2010, 10:57
(de verzending boven 199 euro is gratis)

Volgens mij was dat niet zo bij mijn RR24? :???:

Tho
15 april 2010, 11:14
Okey guys. 'Eigen schuld' is fucking bullshit. Als je iets besteld hoort het gewoon heel aan te komen. Ga me nou niet vertellen dat jullie nooit iets blind besteld hebben.

guitarkid
15 april 2010, 12:10
Okey guys. 'Eigen schuld' is fucking bullshit. Als je iets besteld hoort het gewoon heel aan te komen. Ga me nou niet vertellen dat jullie nooit iets blind besteld hebben.

Ik ben het met Tho eens (alleen verwoord ik het iets "subtieler"... ;):
Als je iets blind besteldt en het voldoet niet aan je verwachtingen qua geluid, looks of wat dan ook, dan moet je niet zeuren. Dat is het reële risico dat je loopt, hoewel je ook dan van je recht tot teruggave gebruik kunt maken.
Maar wat je ook koopt: het hoort wel intact aan te komen en in het geval van bijv. een gitaar is "fatsoenlijk bespeelbaar" toch ook wel fijn. Dat je er dan zelf nog wat mee aan de slag gaat om hem helemaal naar je zin te krijgen is wat anders.
En Thomann handelt het dus ook (weer) netjes af ! Een ervaring die ik ook met ze heb.

Gr. C.

guitarkid
15 april 2010, 12:11
Okey guys. 'Eigen schuld' is fucking bullshit. Als je iets besteld hoort het gewoon heel aan te komen. Ga me nou niet vertellen dat jullie nooit iets blind besteld hebben.

Ik ben het met Tho eens, alleen verwoord ik het iets "subtieler"... ;):
Als je iets blind besteld en het voldoet niet aan je verwachtingen qua geluid, looks of wat dan ook (gitaar is topzwaar, dus bijv.), dan moet je niet zeuren. Dat is het reële risico dat je loopt, hoewel je ook dan van je recht tot teruggave gebruik kunt maken.
Maar wat je ook koopt: het hoort wel intact aan te komen en in het geval van bijv. een gitaar is "fatsoenlijk bespeelbaar" toch ook wel fijn. Dat je er dan zelf nog wat mee aan de slag gaat om hem helemaal naar je zin te krijgen is wat anders.
En Thomann handelt het dus ook (weer) netjes af ! Een ervaring die ik ook met ze heb.


Wat je ook zou kunnen doen om het neckdiven tegen te gaan is door de strap op een andere plek vast te maken. dit zie je ook nog wel eens bij western gitaren met maar 1 strap button op de onderkant.
Je haalt dan de strap los op de bovenste strapbutton, hangt er een tie rap aan en bevestigt en met die tie rap de strap aan de kop. Zorg er wel voor dat de tie rap niet te lang is anders kan hij van je kop afvliegen.
Beetje zoals dit: http://www.instructables.com/id/Instant-Guitar-Strap/step4/Head-End/ maar met jou explorer kun je ze beter tussen de stemmechanieken zetten

hoop dat je hier iets mee kan;)

Tja, en dan als de eerste de beste "Singing Nun" met de grootst mogelijke kampvuur-look op een Explorer staan te spelen zeker...?
Da's wel rock and roll..... :seriousf:


Gr. C.

stikel
15 april 2010, 14:04
Ga me nou niet vertellen dat jullie nooit iets blind besteld hebben..

Gitaren alleen met een gigantisch prijsverschil (meestal in de duurdere prijsklasse en meestal uit de USA) wat hier niet verkrijgbaar is. Maar voor de door TS genoemde Explorer (die hier in Nederland zeker voor enkele euro's meer te verkrijgen is met de daarbij behorende service) wil ik dit risico niet lopen. Voor die paar euro's wil ik 'm vasthouden en bespelen. Dan sluit je al heel wat risico's uit. (let wel het is pas TS 2e gitaar). Je had dan meteen geweten dat tie topzwaar aanvoelt. Een geluk is, dat hij bij Thomann gekocht heeft, die hebben kennelijk een ruim terugstuur beleid. Een lesje voor de volgende gitaar.

Groet Jan

Rembull1980
15 april 2010, 15:39
Dit bevestigd mijn mening des te meer om nooit een gitaar te bestellen via internet. Was ook laatst aan het kijken om een gitaar te kopen in duitsland. Ben er vanaf gestapt juist om dit te voorkomen en ben om de hoek eentje gaan kopen voor 60 euro meer, maar had ik ook zekerheid op goed advies en kon ik het controleren. Niet te spreken van winkelgarantie en mensen die je hadden geholpen die je erop kan aanspreken.


Nu is het een wijze les voor iedereen die deze topic heeft gelezen en dit nog niet wist...

GuiTaR_AlcoholicA
15 april 2010, 20:33
Niet bij Thomann volgens mij, want dan krijg ik nu 8 euro van ze, i.v.m. een bestelling van dik 300 euro die nu onderweg is....

Gr. C.

ik woon in belgie, hier telt dit wel :cooler:

guitarkid
15 april 2010, 22:09
ik woon in belgie, hier telt dit wel :cooler:

Nog één keer dan (van de Thomann-site):

Wij versturen binnen Duitsland in principe portovrij vanaf een kleinste bestelwaarde van 25,- EUR – onafhankelijk hoe veel u bestelt en hoe zwaar de bestelde spullen zijn. Voor nederland en belgie zijn de kosten zo´n 8 euro.

De rembours verzending is, wanneer niet anders vermeld, vrij aan huis bij u. Afgezien van de rembourskosten ontstaan voor u geen verdere kosten. Mocht een postbode of iemand die aflevert daarboven nog porto of extra kosten willen innen, dan zijn dat de kosten voor de administratieve afwikkeling van de bezorgdienst in kwestie.

Gr. C.

thijsman
16 april 2010, 14:59
Ondanks dat alle kosten vergoedt worden ben ik nog niet klaar..
Ik krijg maar geen mail van de UPS.. Moet ik ze weer opbellen:mad:

Maargoed, ik ben gisteren naar de music all in geweest maar daar doen ze helaas geen epiphone of gibson merken meer ivm slechte kwaliteit. Dus dat is wel balen.

Hendriks
16 april 2010, 15:19
Genoeg zaken waar je ze wel kunt kopen . die zaak waar jij bent geweest zal wel geen dealerschap meer hebben.

guitarkid
16 april 2010, 15:35
Genoeg zaken waar je ze wel kunt kopen . die zaak waar jij bent geweest zal wel geen dealerschap meer hebben.

Precies mijn idee....!! :ok:
En dan zeg je gewoon dat ze niet goed zijn.

Gr. C.

FruscianteFan
16 april 2010, 15:44
Nog één keer dan (van de Thomann-site):

Wij versturen binnen Duitsland in principe portovrij vanaf een kleinste bestelwaarde van 25,- EUR – onafhankelijk hoe veel u bestelt en hoe zwaar de bestelde spullen zijn. Voor nederland en belgie zijn de kosten zo´n 8 euro.

De rembours verzending is, wanneer niet anders vermeld, vrij aan huis bij u. Afgezien van de rembourskosten ontstaan voor u geen verdere kosten. Mocht een postbode of iemand die aflevert daarboven nog porto of extra kosten willen innen, dan zijn dat de kosten voor de administratieve afwikkeling van de bezorgdienst in kwestie.

Gr. C.
Als je op Thomann naar de Belgische site gaat, zie je dat voor België geldt dat > 199 gratis verzenden is...

Wat betreft de gitaar zelf: het is nou eenmaal verstandiger om een gitaar eerst uit te proberen en dán pas te kopen. Al helemaal als je er nog niet zoveel verstand van hebt en zelf niet kunt gaan sleutelen aan een gitaar. Wat betreft die beschadiging, da's jammer maar dat kan gebeuren, ook als je een gitaar in de winkel koopt.

stikel
16 april 2010, 15:48
Beste Thijsman

Zoek de link maar even op die ik je eerder reeds gegeven heb en vraag naar Willem om de betreffende Epiphone Explorer (zwart). Volgens mij versturen ze binnen Nerderland. Maar dat kun je met hem overleggen hoe het een en ander af te handelen (met garantie, afstellen, terugsturen etc.). Ik heb 'm van de week nog zien hangen en hij glimt als een eikel.

Groet Jan

Nee, echt geen aandelen. Ik ben er klant die gewoon om koffie vraagt. Al ga ik ook wel eens "vreemd". :seriousf::seriousf:

Fireburst
16 april 2010, 15:49
Ik woon ook in België, misschien dat het anders is voor Nederland maar :

http://www.thomann.de/be/index.html

Waar gaat het over ?
Shipping costs to Belgium are 8 EUR - we now offer free shipping on all orders above 199 EUR. Minimum purchase is 25 EUR. All prices in our Belgium International Cyberstore include 21% Belgium VAT, 30-day money-back guarantee and our 3-year warranty.

Wij betalen die 8 euro dus niet...:stop:

Fireburst
16 april 2010, 15:59
Bloody Hell !!

Ik had zonet voor de gein het vlaggetje op Nederland gezet, jullie betalen die 8 euro dus wel (altijd, ongeacht het bedrag), valt mijn oog op mijn winkelmandje waar ik altijd zo wat spulletjes inzet om ze niet steeds te moeten opzoeken (een soort van 'gevolgde artikelen' dus).

Wat blijkt : mijn winkelmandje kost in België 865,88 euro, in Nederland zou ik slechts 856.85 euro moeten betalen (inclusief 8 euro verzending dus).
BALEN !
Dit verschil is louter te wijten aan verschil in BTW trouwens. Bij ons 21%.

Moraal : ondanks de 8 euro verzendingskosten die forfaitair aangerekend worden zijn jullie nog steeds beter af...

guitarkid
16 april 2010, 17:07
Als je op Thomann naar de Belgische site gaat, zie je dat voor België geldt dat > 199 gratis verzenden is...


Klopt, ik zie het nu ook. Typisch geval van vreemd. :???: Ik kom dus nooit op de Belgische site van Thomann en op de Nederlandse stond dus iets anders.
Maar in dit geval had iedereen blijkbaar gelijk...
@Fireburst en GuitarAlcoholica: Misschien dat ze daarom (die BTW) wat "coulanter" zijn qua verzendkosten. Ik hoop op jullie begrip wat betreft mijn volharding, ik was oprecht overtuigd van mijn gelijk, net als jullie vanzelfsprekend.... Dat geldt vast ook voor Stikel, dus wat mij betreft: :grouphug: !!!

Gr. C.

stikel
17 april 2010, 00:06
:ok: Het gaat mij er in hoofdzaak om om TS aan de juiste gitaar te helpen. Wat de verzendkosten van Thomann aangaat lijkt het mij logisch dat wij als Nederlanders ons eigen vlaggetje aanklikken. Misschien is het voor andere landen wel weer anders. Nooit naar gekeken. Probleempje verzendkosten opgelost. Nu TS nog aan een correcte nieuwe Epi Explorer. Daar ging dit en een vorig topic van TS over. :rockon:

Groet Jan

guitarkid
17 april 2010, 09:27
:ok: Het gaat mij er in hoofdzaak om om TS aan de juiste gitaar te helpen. Wat de verzendkosten van Thomann aangaat lijkt het mij logisch dat wij als Nederlanders ons eigen vlaggetje aanklikken. Misschien is het voor andere landen wel weer anders. Nooit naar gekeken. Probleempje verzendkosten opgelost. Nu TS nog aan een correcte nieuwe Epi Explorer. Daar ging dit en een vorig topic van TS over. :rockon:

Groet Jan

Ware en wijze woorden!!

Gr. C.

FruscianteFan
17 april 2010, 11:05
Klopt, ik zie het nu ook. Typisch geval van vreemd. :???: Ik kom dus nooit op de Belgische site van Thomann en op de Nederlandse stond dus iets anders.
Maar in dit geval had iedereen blijkbaar gelijk...
@Fireburst en GuitarAlcoholica: Misschien dat ze daarom (die BTW) wat "coulanter" zijn qua verzendkosten. Ik hoop op jullie begrip wat betreft mijn volharding, ik was oprecht overtuigd van mijn gelijk, net als jullie vanzelfsprekend.... Dat geldt vast ook voor Stikel, dus wat mij betreft: :grouphug: !!!

Gr. C.
Ik kom zelf ook nooit op de Belgische Thomann, maar ik was benieuwd naar hoe het zat ivm tegenstrijdigheden hier.

thijsman
17 april 2010, 19:46
:ok: Het gaat mij er in hoofdzaak om om TS aan de juiste gitaar te helpen. Wat de verzendkosten van Thomann aangaat lijkt het mij logisch dat wij als Nederlanders ons eigen vlaggetje aanklikken. Misschien is het voor andere landen wel weer anders. Nooit naar gekeken. Probleempje verzendkosten opgelost. Nu TS nog aan een correcte nieuwe Epi Explorer. Daar ging dit en een vorig topic van TS over. :rockon:

Groet Jan
Bedankt voor het meedenken :D

Ik ben eergisteren naar de music all in in Noordwijk geweest en daar verkopen ze geen Epiphones of Gibsons meer ivm slechte kwaliteit.
Mijn oog valt nu op de Ibanez ART-600. Heb er even op mogen spelen en hij beviel goed. :punk: Hij is wel 150 euro duurder dan heb budget, dus nog eventjes sparen dan maar.

@ jouw vorige reactie over het vragen naar Epiphone explorer bij ene Willem,

Ik waardeer deze informatie echt, maar ik ga toch voor de winkel die binnen bereik is. Gezien ik een gitaar bestellen nu toch wel eventjes laat :P

mvg Thijs

thijsman
20 april 2010, 19:41
De ellende is nog steeds niet over..
De service van Thomann valt mij eigenlijk zwaar tegen.
- Ze zijn moeilijk te bereiken via de telefoon
- Op mail reageren ze niet.

Ik zou nu een email gehad moeten hebben van de UPS maar dat is helaas niet gebeurt. Ik vermoed dat ik mijn geld voorlopig nog niet terugzie.

cultfan
19 mei 2010, 15:01
Hier totaal geen medelijden, eigen schuld, dit krijg je ervan als je bij een online dozenschuiver een gitaar koopt om een paar knaken te besparen

Toch even mij in de discussie mengen: Ik snap best dat hij/zij baalt. In principe moet het mogelijk zijn ( en dat is het meestal ook) een deugdelijk en goed afgesteld instrument bij zo'n firma te bestellen.

"moet hij maar naar een winkel hier in NL gaan"hoor ik u denken/zeggen..
Jaja, alsof "de nederlandse muziekwinkel" zo'n geweldige service verleent:

een voorbeeldje: je koopt een telecaster op 18 december en na 4 x "terug naar de winkel want nog niet goed" ( gebreken manifesteerden zich na 2 weken in bezit" ) heb je eind maart een keer je gitaar terug. En dan kom je er achter dat ie nòg bromt zoals het niet hoort. Dan 1 x naar een echte gitaarbouwer en dàn pas heb je 'm 100% in orde....... DIT WAS BIJ EEN BEKENDE ZAAK DIE ZICH PROFILEERT ALS ZOGENAAMD ECHT GOED.

Nog een voorbeeldje?? " Oh meneer de verkoper, dat is een mooi effectapparaat!!"
antwoord van verkoper: "Ja, hij kan dit en dat en hij is heel simpel te updaten via een verloopkabeltje en het internet, stelt geen fluit voor"
mijn antwoord: "oh maar meneer de verkoper, ik zie nu dat dit apparaat niet de meest actuele Firmware bevat... Als U 'm nou even update, dan neem ik 'm"
EN VERVOLGENS SLAAT DE PANIEK BIJ DE VERKOPER TOE: Het was toch nèt even (veel) lastiger dat updaten, en hij moest er eerst even induiken blablabla, blijkt dat je nog wel wat meer dan alleen een simpel kabeltje nodig had ( dus nog even zelf zou moeten investeren in een of ander interface a 50 pleuro). Dan ben je dus bij de zogenaamde "goede" gitaarzaak !! Wat een bullshit verkopen ze de klanten toch
Ik heb nog meer voorbeelden hoor, als het moet, maar het is vandaag de dag zo beroerd in veel ( niet alle) muziekinstrumentenwinkels dat je er niet goed van wordt.
Ter contrast :Ik heb ook een Epi Explorer Korina, gekocht bij musik produktiv, gezegd dat ik graag een setje 0.11 erop wilde, gitaartje was keurig afgesteld, topkammetje netjes iets breder geveild , niks op aan te merken. Zo kan het dus ook . IK heb met duitse muziekhandels louter positieve ervaringen, dat kan ik van de "nederlandse" speciaalzaak hier niet altijd zeggen.Maar ook daar zal wel eens iets door de eindcontrole glippen. Ik weet zeker dat als je klachten terecht zijn, die van de aanlopende snaren en de lakschade, ( want dat ie iets topzwaar is is inherent aan de gitaar en is dus geen gebrek) men hier niet al te moeilijk over zal doen.

zo, dat is mijn visie

cultfan
19 mei 2010, 15:04
De ellende is nog steeds niet over..
De service van Thomann valt mij eigenlijk zwaar tegen.
- Ze zijn moeilijk te bereiken via de telefoon
- Op mail reageren ze niet.

Ik zou nu een email gehad moeten hebben van de UPS maar dat is helaas niet gebeurt. Ik vermoed dat ik mijn geld voorlopig nog niet terugzie.

Ik vind het vreemd dat je ze niet te pakken krijgt. Heb je het goede nummer wel? Mijn ervaringen met deze firma zijn gewoon goed.Heb ze 2 x gebeld ergens voor en kreeg ze direct aan de lijn...... Succes ermee!!

cultfan
19 mei 2010, 15:08
Bedankt voor het meedenken :D

Ik ben eergisteren naar de music all in in Noordwijk geweest en daar verkopen ze geen Epiphones of Gibsons meer ivm slechte kwaliteit.
Mijn oog valt nu op de Ibanez ART-600. Heb er even op mogen spelen en hij beviel goed. :punk: Hij is wel 150 euro duurder dan heb budget, dus nog eventjes sparen dan maar.

@ jouw vorige reactie over het vragen naar Epiphone explorer bij ene Willem,

Ik waardeer deze informatie echt, maar ik ga toch voor de winkel die binnen bereik is. Gezien ik een gitaar bestellen nu toch wel eventjes laat :P

mvg Thijs

Als je die explorer nog hebt: ga naar een gitaarreparateur/bouwer, die kan voor 40 euro ongeveer ( dat rekent ie hier = rond Nijmegen) jouw gitaar kletter/aanloop-vrij maken en dan heb je er echt een wereldgitaar aan. Maar uiteraard is dat je eigen keuze! succes!!

Jasper.
19 mei 2010, 17:11
Tegen het kopzwaar zou je een een gitaarband kunnen kopen met een suède binnenkant.

leroylafontaine
19 mei 2010, 17:34
Je zou kunnen proberen om de strapbutton op een andere plek te plaatsen. Naar de hiel aan de achterkant waar de neck de body ingaat.
Hierdoor zal de neckdive wel sterk verminderen.
Dat in combinatie met een stroeve brede gitaarband zou afdoende moeten werken.

Fretbuzz zou wellicht te verhelpen kunnen zijn door een goede afstelbeurt.

Maar fouten/beschadigingen in de lak is een typisch geval van terug naar de afzender en een nieuwe onder garantie.

Dat zou ik niet doen want dan gaat ie naar voren hangen en dat is (vind ik tenminste) nog vervelender:P