PDA

View Full Version : Newbie, linkshandig, en Mac freak



pixelpower
13 april 2010, 13:58
Lees; ik kan hulp gebruiken. :p

Ik heb het in mijn hoofd gehaald om met gitaar te beginnen. Ik kreeg bij mijn Snow Leopard (Mac OS) een prog bij genaamd Garageband '09. En daarin zitten gratis gitaar lessen.

Maar welke gitaar koop ik? De vereisten (denk ik):

- linkshandig (yep, geprobeerd; een rechtste voelt echt niet goed aan)
- een model dat voor een beginner makkelijk te bespelen is
- akoestisch. Alhoewel; Garageband laat toe je instrument aan te sluiten op de Mac en mee te spelen met een band. Moet ik dan een "semi akoestische" kopen of zo? Hoe klinkt dat als die niet versterkt is? Kan iemand me her op het goede spoor zetten?
- budget: maakt niet zoveel uit, maar het lijkt me belachelijk om voor dit "experiment" meer dan 500€ uit te geven. 300€ lijkt me redelijker.
- nog andere dingen waar ik als noob op moet letten?

1000x dank voor alle tips die me in de goede richting kunnen sturen!

J.

MeneerJoost
18 april 2010, 19:08
Goedkoop spaans gitaartje?

Heb zelf ook op een spaanse gitaar leren spelen en ben erg blij dat ik mijn eerste barrés op deze super brede hals leerde spelen.

Hiro
19 april 2010, 16:28
inderdaad gewoon een goedkoop spaans gitaartje op de kop tikken met een degelijke actie (hoogte van de snaren lekker laag zodat ze makkelijk in te drukken zijn) en daarop oefenen

LaurentB
19 april 2010, 17:17
Nou, dat zou ik dus niet doen. Een spaanse of klassieke gitaar is met uitstek geschikt voor klassieke of spaanse, dan wel latin muziek.

Een staalsnarige is veel beter geschikt om pop of (akoestische) rock op te spelen, klinkt beter daarvoor. Speelt iets zwaarder, maar dat went wel.

Met 300 euro kun je een heel redelijk instrument kopen.

10Man
19 april 2010, 20:30
Welkom bij de lefties-club!

Misschien is dit wat? : http://www.leftyguitars.be/prod02acoustic/FenderCD100CE.htm

Guitarron
20 april 2010, 08:44
Welkom bij de Mac-Freak club!:blast:

Chocola
20 april 2010, 09:29
Welkom bij de Mac-Freak club!:blast:

Tsss stomme appelflap :(. Mac is voor losers met het stockholmsyndroom :soinnocent:.

@Pixel:
En ik zou alle klassieke/nylonsnarige gitaren even links laten liggen tenzij dit echt is wat je wil. Ik zou lekker voor een steelstring gaan, een dreadnought-achtig model of wellicht is een ovation-achtig model wel wat voor je. Voordeel aan een element in je gitaar is dat je die kunt gebruiken i.c.m. garageband (al zuigt garageband echt gewoon hard, dus of je dat wil is een tweede) en dat kan handig zijn om jezelf terug te horen enzo, of om over liedjes te kunnen spelen.

Dus:

- Linkshandig? ja
- Steelstring ovation-achtig of normale steelstring
- Semi-akoestisch? ja
- Echt een Applefan ben je met je 500 euro :p, maar voor 300 heb je al prima gitaartjes. Voordeel aan Ovation-achtigen is vaak al dat je een element erin hebt.
- Ik weet dat je gewend bent om teveel te betalen voor je shit, maar bij gitaren hoeft dit i.t.t. bij Apple niet zo te zijn hoor ;). Let daar dus ook op :D.

Hiro
20 april 2010, 10:29
alsjeblieft ga hier niet mee door want ik ben die mac vs pc discussies helemaal zat, ze zijn ook totaal nutteloos.