PDA

View Full Version : Aeon - Path Of Fire



Tho
12 april 2010, 23:31
De nieuwe AEON komt uit in mei! Zonder meer in mijn top 5 favoriete bands. Vorige album Rise To Dominate was geweldig, en ik weet zeker dat deze nóg beter wordt.

Check de teaser: http://www.youtube.com/watch?v=OfJk_XEl41w

En de myspace: www.myspace.com/aeon666

Liefhebbers?

almarvk
13 april 2010, 08:07
Ben benieuwd, zal het dan wel gaan beluisteren. Maar wat weer een triggers... Ik word daar zo moe van...

Tho
13 april 2010, 10:26
Ben benieuwd, zal het dan wel gaan beluisteren. Maar wat weer een triggers... Ik word daar zo moe van...

Triggers zijn ace. Wij gebruiken ze ook want je kan er gewoon een geweldig gedefiniëerd geluid mee neerzetten, en het heeft mijn inziens ook niets met 'overproductie' te maken, wat veel mensen zeggen.

Sowieso zijn met deze snelheid triggers een vereiste.

almarvk
13 april 2010, 11:23
Een gedefinieerd geluid? Geen overproductie?

Nu lul je wel heel erug vaag. Voor mij, en voor mensen die van dynamiek houden, is dat juist overproduceren...

Tho
13 april 2010, 13:13
eh.. gebruik van triggers heeft niks met dynamiek te maken

cerpintaxt
13 april 2010, 13:34
Dit is echte boze mannen muziek!

Tho
13 april 2010, 23:32
Dit is echte boze mannen muziek!

Hij's fijn he!

Remork1970
17 april 2010, 12:37
Triggers...heeft dat iets met drumcomputers van doen??
(ben noob)

Tho
17 april 2010, 13:07
Triggers...heeft dat iets met drumcomputers van doen??
(ben noob)

Ik sprak Daniel Dlimi (gitaar) over deze kwestie. Hij legt hier uit wat triggers zijn, en waarom het geen reet met 'overproductie' te maken heeft, en zéker niet met een drumcomputer ;) Als iemand een dergelijk snelle dubbele bass netjes op een plaat wil krijgen zonder triggers te gebruiken, wens ik hem veel plezier met zijn ongedefinieerde onluisterbare brei ;)

Triggers are a type of microphone that records a very narrow clicky hit-sound that can be use to pretty much anything... For example, open / close a noisegates for a channel or the most common use, make a drumsampler play a sound on each hit.

It's not the actual trigger that makes the sounds, you know. You can take the acoustic kick channel, place a drumagog plugin or similar and use the acoustic sound to trigger a sampled sound.

It's a matter of mixing technique and how you use certain tools. There is not a single normal studio engineer that actually records for example a triggered D-Drum module in the studio and will be using that shit in the mix anyway.

You often records the acoustic drum sounds and soundreplace / blend that particular drum later on just to equal out the hits and make, for example the kicks sound more even etc....

In this case, there was trig-microphones attached to kicks and toms. The signal from the tom triggers was never used by Rutan. He was a little upset we had them on in the first place since they somewhat kills the natural tone in the toms when they are attached on the drum... The kickdrums are blended with soundreplacement.

Other than the kick drums, everything is recorded as it was.