PDA

View Full Version : Terug een Mustang GAS



kuk
12 april 2010, 20:22
Als een die hard Nirvana fan(toch 1 keer live gezien destijds),gas ik nu en dan op een Mustang(800 euro).
3mnd terug heb ik een Fender Std HSS strat gekocht en zit te twijfelen om ze te ruilen met een mustang(mits opleg) of om mijn strat te verkopen en zo een nieuwe te kopen.
Helaas worden ook negatieve punten aangehaald over de reissue's:pick ups,kwaliteit...

Wat zijn jullie sugestie's,mijn HSS strat houden of ruilen met een Mustang?

Jay75
12 april 2010, 21:06
Weg met die strat en ga voor een mustang dude!!
Anders blijf je er steeds mee zitten, dat je toch liever een mustang had gehad!

budje
12 april 2010, 21:11
Wat was eigenlijk de reden om 3 mnd terug een strat te kopen?

Bolder
12 april 2010, 21:21
Huh?

Paar maanden/weken geleden las ik in het topic 'jazz tone' dat je "enkel jazz" speelde,

leg uit :)

kuk
12 april 2010, 21:27
@Bolder: destijds gitaar opgenomen in de grunge periode,vandaar dat ik enorm hou van Nirvana.
Ik studeer inderdaad jazz in conservatorium,de mustangs zouden een zeer heldere sound hebben vandaar....
@Budje: ik dacht dat de humbucker in de HSS me zou helpen in het zoeken naar een jazzy-sound,het levert enkel een schel geluid(clean mode,geen distortion)

sjoerd5
12 april 2010, 21:35
Maar als je jazz speelt ga je toch geen strat kopen? Maar een of andere dikke jazzbak.

kuk
13 april 2010, 08:12
Velen jazzer's spelen op een strat(en tele's) hoor!

Hendriks
13 april 2010, 09:09
Een Mustang is toch even wat anders dan een strat , ik heb een MIJ gehad en snel weer verkocht : andere mensuur, smalle en dunne hals , dun geluid (niets voor Jazz) , ontstemt al als je er naar kijkt.
Leuk voor erbij , veel mojo , maar beetje beperkt bruikbaar.

kuk
13 april 2010, 10:36
@Hendrix
Blij dit van JOU te horen,ik zie dat je er een had en vlug van de hand gedaan hebt?
Ik weet genoeg,gedaan met de GAS.
Merci hé om me erover te helpen!!!

Breedmeet
13 april 2010, 16:26
Zo, ook maar even wat posten hier. Ik denk dat Hendriks het allemaal wel een beetje samenvat zo. Echt een gitaar voor erbij, zeker als je ook nog jazz wilt gaan spelen lijkt me dit niet echt een goede keus.

Robdop
13 april 2010, 16:32
probeer eens de tonepot van je strat helemaal dicht te draaien, na wat tweaken op je versterker moet er dan wel een aardig potje jazz op te spelen vallen!

kuk
13 april 2010, 16:54
@Breedmeet
't Ja hij heeft er ervaring mee,ik zal wijs genoeg verder op mijn strat werken.Het is trouwens een HSS.Na wat zoeken heb ik een mooi geluid uit mijn humbucker(pos 5,no tone control) gehaald :gain 50%,treble 7(10),bass7(10),mid in het midden,gitaar tone knoppen open,zo klinkt de humbucker niet zo schel in cleane mode.