PDA

View Full Version : rammelende snaren (nee, geen fretbuzz)



Ibanez RuleZ
23 april 2003, 00:26
ok, lees de titel en misschien dat mensen dan gelijk zeggen van, shit dat heb ik ook wel eens gehad.

Het probleem is dat de snaren rammelen, volgens mij onder de pinnetjes (of hoe noem je die dingen) waarmee je de snaren bij de brug vastzet. Iemand een idee hoe ik dit moet oplossen? Het is een nieuwe gitaar, maar voordat ik ermee terug ga (want ik ken er niet fatsoenlijk stevig mee aanslaan) wil ik wat weten over het hoe en wat, zodat ik een beetje beslagen ten ijs kom! dussssss, iemand een idee?

harrald

ReinoutV
23 april 2003, 10:05
Als het echt onder je pinnetjes vandaan komt kan het zijn dat je de snaren te ver door het bovenblad hebt steken, dat de eindjes die onder de pinnetjes vandaan komen mee gaan resoneren en tegen de pinnetjes zelf aan tikken. Verder moet je goed luisteren waar het vandaan komt en overal je hand op proberen te leggen om te kijken of het op die manier stopt. Ik heb behoorlijk aan de elementen van mijn jazzgitaar moeten draaien voordat ze eindelijk stopten met meetrillen. Zeer irritant.

Ibanez RuleZ
23 april 2003, 10:54
dan heb ik wel een probleem als het dat is, want de 6e snaar is gebogen direct na de omwikkeling, en daarvoor is ie NIET te buigen :s

Harrald

Soulman
23 april 2003, 17:34
Kijk anders hier eens:
http://www.frets.com/FRETSPages/Luthier/Technique/Setup/BuzzDiagnosis/buzzintro.html