PDA

View Full Version : Voedingsvraag



MeneerJoost
12 april 2010, 17:25
Vraagje!

Ik zit er ook aan te denken om een pedalboardje te maken dit zijn de dingetjes die ik er sowieso in wil

Vox Wah, (Boss?) compressor, Tuner, Proco Rat 2, Volume pedaaltje, en misschien nog een Tube screamer en dan heb ik zelf nog een eigen gemaakte Box of Rock en clean boost.

En in de toekomst nog een JamMan (looper) en in de nog verdere toekomst wellicht een Delay, Reverb, Chorus/Flanger en misschien nog een OD of DS

Wat zou ik dan nodig hebben?

Bij Thomann hebben ze zo'n stroomstation van 40euro van Harley Benton maar die heeft geen geïsoleerde uitgangen en je ziet ook stations van 200eu :S

Wat is nou een knappe voeding voor een knappe prijs?

Er moeten 8 - 10(+?) pedalen op aangesloten kunnen worden en die van laten we een budget van ongeveer maximaal 100eu nemen.

Las net dus de FAQ en daar wordt dan weer gezegd dat zo'n box een soort van 'verijdelde' daisychain is (wat dan zoon snoertje met tig aansluitingen is)

Is dit echt zo of zitten er nog heel wat meer voordelen aan zo'n dure doos?

Thanks:ok:

Mitch
12 april 2010, 19:28
Niet alle voedingen zijn veredelde daisy chains, als je de FAQ goed leest. Die goedkope shit wel.
Je stelt je eisen vrij hoog en je budget laag. Je kan ook denken aan de simpele manier van een multistekker en twee of drie adapters met daisy chains als het niet veel mag kosten. Dat kan overigens prima brom- en ruisvrij functioneren, maar het werkt op een pedalboard wat minder mooi weg, tenzij je 'm onder het board kan bevestigen. Maar da's al gauw wurmen...

MeneerJoost
12 april 2010, 22:04
100eu een laag budget?

Vind het toch aardig wat geld hoor Ö

Maar zo'n 'doos' staat me wel aan is mooi centraal alle voeding uit 1 blok maar is zo'n box van 100 - 120eu niet goed genoeg :S

Zou ik dan richting de 200eu moeten lijkt me niet toch :S heb er er eerlijk gezegd ook niet echt voor over.. vind 100-120eu duur zat..

Mitch
12 april 2010, 22:13
Nee, dat zeg ik niet. In combinatie met je eisen is je budget niet hoog.

hugo123
12 april 2010, 22:15
misschien zo'n goedkopere CIOKS voeding, dan heb je 4 geisoleerde outputs, en dat kun je daar weer een daisychain aan hangen..

MeneerJoost
12 april 2010, 22:38
Maar is zoiets dan iets?
http://www.thomann.de/nl/bbe_supa_charger.htm

Of dit
http://www.thomann.de/nl/dunlop_dc_brick_power_supply_eu.htm

MeneerJoost
12 april 2010, 22:53
Okay om even misschien wat meer zicht op het hele voedings 'probleem' te krijgen.

Het is dus normaal dat je bijvoorbeeld een box koopt van laten we zeggen 6uitgangen en dan bijvoorbeeld 9pedalen voed dmv een paar directekabels en een paar extra kabeltjes?

Of wordt de hoeveelheid pedalen beperkt door de hoeveelheid uitgangen die je hebt uit je powerstation?

Ksnap het denk nog niet helemaal na de FAQ te hebben gelezen:dontgeti:

Midwolda
12 april 2010, 23:25
T-rex Fuel Tank Junior. 99 euro.
5x gescheiden 9V DC, en alle kabels die je maar wilt.
Als je 1 uitgang daisychained heb je dus 9x 9V.
Hou je wel je mA's in de gaten?

MeneerJoost
13 april 2010, 00:26
T-rex Fuel Tank Junior. 99 euro.
5x gescheiden 9V DC, en alle kabels die je maar wilt.
Als je 1 uitgang daisychained heb je dus 9x 9V.
Hou je wel je mA's in de gaten?

Aah snap ik het denk ik toch beter dan ik dacht ;)

Voorbeeldje, al is 1 zo'n uitgang 9volt en heeft bijv 1000mA

Kan ik der bijvoorbeeld 100pedalen van 9v(okaaay beeeetje overdreven:P) aan hangen zolang ze bijelkaar maar minder dan 1000mA zijn

Dan nog een ander vraagje, zijn er veel pedalen die bijvoorbeeld 12v of zefls 18v nodig hebben want dat is dan wel handig om als extraatje te hebben wil ik ooit zo'n pedaal kopen of zijn dit vooral digitale pedalen?

Midwolda
13 april 2010, 07:24
Aah snap ik het denk ik toch beter dan ik dacht ;)
Voorbeeldje, al is 1 zo'n uitgang 9volt en heeft bijv 1000mA
Kan ik der bijvoorbeeld 100pedalen van 9v(okaaay beeeetje overdreven:P) aan hangen als ik wil aan hangen zolang ze bijelkaar maar minder dan 1000mA zijn
Ja. Dat is het sommetje, maar neem wel een beetje reserve in acht.



Dan nog een ander vraagje, zijn er veel pedalen die bijvoorbeeld 12v of zefls 18v nodig hebben want dat is dan wel handig om als extraatje te hebben wil ik ooit zo'n pedaal kopen of zijn dit vooral digitale pedalen?
Bij de T-Rex Junior zit een kabeltje waarmee je van 2x 9V uitgangen een 1x 18V maakt.
Ik heb zelf een 18V pedaal uit de 70's, het zijn niet alleen de nieuwe digitale pedalen die dat vragen.
Er zijn wel voedingen met regelbare uitgangen, tussen 9V en 12V meestal, ik dacht dat de DC Brick zoiets had?
Maar uitzonderingen hou je altijd wel. Kijk gewoon wat je nu nodig bent,
koop een goed ding met garantie, bouw het netjes in en gaan met die banaan!
:jam:

Swan
13 april 2010, 10:08
probeer gewoon eerst eens een OneSpot met een daisy chain!

Henri H
13 april 2010, 10:28
Of deze, desnoods 2 of 3 met daisy chain. Kan je aardig wat 9V pedaaltjes op aansluiten:

http://www.thomann.de/nl/thomann_ntac109.htm

universe777
13 april 2010, 14:59
probeer gewoon eerst eens een OneSpot met een daisy chain!
Heb ik vorige week aangeschaft. Werkt i.d.d. perfect. De accesoires zijn ook super. Verloopjes die op de daisychain passen voor de kleine reversed polarity mini jacks van bv de Rat. Ik heb er 4 9v pedaaltjes aan hangen.

MeneerJoost
13 april 2010, 18:20
Aah nou ik heb even rondgekeken bij wat specs enzoo

Maar het hoogste aantal mA´s wat ik kon vinden in de pedalen die ik wil gaan gebruiken was iets van 50mA de rest 10-20mA dus dan zou zo´n Fuel Tank junior meer dan genoeg zijn (:

Er was ook een pedaal wat op 540uA ging het gaat hier lijkt mij om microamperes dus 0,54mA toch?

Als dat zo is snap ik der denk ik genoeg van en mag der een slotje op dit topic ;)

Henri H
13 april 2010, 19:14
Klopt bij mijn weten; uA (eigenlijk zo'n u waarvan het streepje iets langer doorloopt naar beneden; spreek uit: "mu" of "micro") zijn miljoenste Ampères, mA zijn duizendsten, maar dat wist je al. ;)

tomdiedom
13 april 2010, 19:15
dat klopt als een zwerende vinger.

MeneerJoost
13 april 2010, 21:35
Klopt bij mijn weten; uA (eigenlijk zo'n u waarvan het streepje iets langer doorloopt naar beneden; spreek uit: "mu" of "micro") zijn miljoenste Ampères, mA zijn duizendsten, maar dat wist je al. ;)


dat klopt als een zwerende vinger.

Dan mag er een slotje op (: