PDA

View Full Version : volumepedaal zelf maken van een cry baby



Rick trodat
12 april 2010, 14:47
Het lijkt me in theorie, dat dit een eitje moet zijn, maar goed hier het idee:

Ik heb nog een oude cry baby liggen. Mijn bedoeling is om er een 3pdt switch in te zetten en het printplaatje eruit te halen. Potmeter laten zitten, electronica eruit. Nu heb je toch gewoon een volumepedaal, die je kan schakelen tussen tb en via de pot, waarbij het volume kan worden geregeld Of zie ik dit verkeerd?

B_2_the_a
12 april 2010, 14:53
Wah-Volume pedal mod
Lifting the earth connection of the 4.7µF capacitor will cancel the wah effect and leave you with a volume pedal. The '70s Jen Wah-Volume pedal also switches in a 4K7 resistor and 0.22µF cap in series across the 0.01µF "sweep cap", to prevent the tone becoming thin.

HaroldA
12 april 2010, 15:15
Wah-Volume pedal mod

Mag ik hier aan toevoegen dat het de meest nutteloze mod ooit is? Absoluut geen handig verloop in volume + kleuring als de ziekte...

Volgens mij kun je beter alles er uit slopen en een simpele (standaard/passieve) volume schakeling maken met de wah pot.

B_2_the_a
12 april 2010, 15:22
als de de 70's jenny (???) mod erbij pakt schijnt het mee tevallen...

Maar wat TS zegt, is ook niet 100 % zelfde als een volume pedaal, waarde van de potmeter is dermate anders..

Rick trodat
12 april 2010, 15:51
Mag ik hier aan toevoegen dat het de meest nutteloze mod ooit is? Absoluut geen handig verloop in volume + kleuring als de ziekte...

Volgens mij kun je beter alles er uit slopen en een simpele (standaard/passieve) volume schakeling maken met de wah pot.

Dat is ook mijn bedoeling

Dirk_Hendrik
14 april 2010, 14:13
Mag ik hier aan toevoegen dat het de meest nutteloze mod ooit is? Absoluut geen handig verloop in volume + kleuring als de ziekte...


+1,
Een beroerd volumepedaal en een slechte wah als gevolg.

Liquid_Metal
14 april 2010, 14:25
Ik heb een Dunlop crybaby en een Boss FV500L. Die twee voelen echt héél anders aan en dat zal wel vaker voorkomen. Ik zou dus gewoon een volumepedaal kopen.

Rick trodat
14 april 2010, 14:38
kopen is geen probleem zelf maken lijkt me leuker.