PDA

View Full Version : Is dit wat??



telecastermaster
23 april 2003, 00:26
Heren bassisten,
Ik heb deze Ebay veiling gewonnen voor een hoofdloze bas (voor derbij). Is het wat? Ik vind het wel een goeie deal.

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=4713&item=25239351 64&rd=1

basswasp
23 april 2003, 01:57
"Auktion beendet"

telecastermaster
23 april 2003, 08:31
Ja dat weet ik. Daarom heb ik ook gewonnen. Maar dat was mijn vraag niet.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: telecastermaster op 2003-04-23 08:31 ]</font>

Venomer
23 april 2003, 10:34
Tsja, die foto is wel erg onduidelijk... 196 Euro is natuurlijk niet echt veel voor een basgitaar, maar ik heb geen idee wat je straks voor dat bedrag thuisgestuurd krijgt...

AntY
23 april 2003, 11:09
hey je zit bijna op dezelfde fac als ik :smile: op roeterseiland :smile:

telecastermaster
23 april 2003, 11:15
Mogelijk. Ik zit in het E-gebouw. En jij?

bassopotmus
23 april 2003, 11:19
sorry telecaster. maar ik zie ruk op die foto, en ik kan bijna geen duits (en dat voor een limbo...) dus sorry, laat ff weten al hij in huis is en maak een leuk fototje!

Ow als je van telecasters houd, er is ook een telecaster bas, de '51 Precision, de allereerste elec. bas voor de kenners.
Was direct van de tele afgeleid..

Bastijn
23 april 2003, 11:43
dat ie EMG elementen heeft, en een aktief EQ, zegt toch al wel veel. K bedoel, voor dit soort "karakterestieken" betaal je vandaag de dag geen 200 euro meer toch?? en die headless bassen komen al niet zo veel voor, en hohner is geen onbekend merk...

ik zou m echt eerst ff uitchecken voor je 200 ballen naar duitsland stuurt......

Elaine
23 april 2003, 11:54
hmmmm..... mooie duidelijke foto!!

telecastermaster
23 april 2003, 12:20
Oke, fair enough. Hier is een wat beter plaatje van het zelfde type.

http://www.wizardguitars.com/acatalog/hohnerjacklrg.jpg

De bas is een hohner headless bass "The Jack", met actieve electronica.
Hoewel ik natuurlijk niet helemaal de staat kan inschatten (is altijd zo als je online aanschaft zou ik zeggen) heb ik er erg goede verhal;en overgehoord. Bovendien ben ik in het bezit van 2 headless gitaren van hohner (waarvan een Jack gitaar de ander de "peddel" of "cricketbat") en weet dat ze (hoewel ze uit Korea komen) zeer goed gebouwd zijn.

basswasp
23 april 2003, 12:53
Op 2003-04-23 08:31, schreef telecastermaster:
Ja dat weet ik. Daarom heb ik ook gewonnen. Maar dat was mijn vraag niet.

[ Dit Bericht is bewerkt door: telecastermaster op 2003-04-23 08:31 ]


Ja sorry... maar ik snap niet helemaal wat je hiermee wilt... Je biedt op een goedkope bas met een onduidelijke foto en nu kom je hier vragen om 't slim was wat je hebt gedaan? Dat soort dingen kan je beter vragen voordat je iets koopt...

skabouter
23 april 2003, 12:53
ik haat hoofdless. niet mooi. kijk hem nou zitten in die veel te grote koffer :grin:
wat een grootheids waanzin.

maar goed, als je een goede te pakken hebt voor 200 euro, dan feliciteer ik je !

maar ik HAAT ZE WEL !!

bassopotmus
23 april 2003, 13:23
ziet er wel fucking strak uit die 2de pic, meegekleurde hals en lekker shiny metallic...leuk

telecastermaster
23 april 2003, 13:33
Ja sorry... maar ik snap niet helemaal wat je hiermee wilt... Je biedt op een goedkope bas met een onduidelijke foto en nu kom je hier vragen om 't slim was wat je hebt gedaan? Dat soort dingen kan je beter vragen voordat je iets koopt...


Nou, ik kom niet vragen of het slim was om te bieden op een bas met een onduidelijk fotootje. Dat had ik van te voren uiteraard allang bedacht. (Ik heb ooit wel eens een geboden op een veiling (en gewonnen) zonder fotootje). Ik was bovendien al een lange tijd opzoek naar een Hohner Jack bass.

'K was alleen benieuwd wat jullie van die bas vinden. Nou, het model en zo... Misschien heeft er iemand zo eentje. Ik geef toe dat de titel de topic niet zo goed dekt.

Om volkomen onduidelijke redenen bestaat er toch een soort van afkeer tegen hoofdloze bassen en gitaren. Als Leo Fender d'r in de jaren 50 mee was gekomen had iedereen er nu eentje.



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: telecastermaster op 2003-04-23 13:39 ]</font>

Venomer
23 april 2003, 13:44
["'K was alleen benieuwd wat jullie van die bas vinden. Nou, het model en zo... "]

Het is niet zo mijn smaak. Ik vind de gekleurde hals niet mooi en ik mis de kop. Blijkbaar ga ik meer voor het traditionele uiterlijk.

["Om volkomen onduidelijke redenen bestaat er toch een soort van afkeer tegen hoofdloze bassen en gitaren. Als Leo Fender d'r in de jaren 50 mee was gekomen had iedereen er nu eentje."]

Goede observatie. Aan de andere kant is er ook een kans dat iedereen nu zou zeggen: "Leo wie?"

telecastermaster
23 april 2003, 13:47
Leo Steinberger :wink:

basswasp
23 april 2003, 13:49
Ahzo...

Ach, zelf heb ik het niet zo op koploos, het is gewoon niet zo mooi al schijnt het wel beter te zijn voor het geluid. Maar of het zo zou zijn dat iedereen nu koploos zou spelen als Fender daar 50 jaar geleden mee begonnen zou zijn... ? 'k weet het niet, je hebt natuurlijk altijd nog violen, contrabassen en meer van dat soort speelgoed dat ook vanaf het begin al met kop is geweest...

AntY
23 april 2003, 14:54
Op 2003-04-23 11:15, schreef telecastermaster:
Mogelijk. Ik zit in het E-gebouw. En jij?


in P, euclides, dat witte gebouw/. was net wel ff in t E gebouw

Clunk
23 april 2003, 19:16
ik vind et wel een koel basje :smile:
vind headless wel oke,
en zeker een status graphite...
en die meegekleurde hals is ook vet...

kheb helaas alleen nog nooit van het merk gehoord :eek:
niet dat dat mij wat uitmaakt :grin:

have fun with it! :smile: