PDA

View Full Version : Servicebeurt elektrische gitaar



Weeble
12 april 2010, 14:19
Ik heb mijn gitaar weggebracht voor een servicebeurt, maar nu was ik vergeten te vragen wat het kostte (weet dat het niet al te duur kan zijn, heb het wel eerder gedaan).
Op internet kom ik prijzen voor servicebeurten tegen van 25 tot 60 euro, waarbij toch dezelfde activiteiten aan de gitaar worden verricht).

Mijn vraag is dus:
1. Wat kost een servicebeurt meestal? (zonder bijzonderheden)
2. Wat zit (meestal) hierbij inbegrepen?

Rick trodat
12 april 2010, 14:26
service is wel heel vaag. Ligt eraan wat eraan moet gebeuren.

Kijk maar eens hierop:

Afstelbeurt € 60,- Extra optie: Klaar-terwijl-u-wacht + € 30,-
Vlakken & Afstellen € 150,-
Herfretten & Afstellen € 250,- Extra opties:
Toets lakken
+ € 90,-
Radius aanpassen + € 60,-

Bas fretloos maken
€ 250,-
Extra optie:
Toets coaten (hoog-of zijdeglans)
+ € 120,-
toets vlakken&afstellen (fretloos) € 150,-

Topkam vervangen (excl. materiaal) € 60,-

bron: De gier

HaroldA
12 april 2010, 15:27
Ik heb mijn gitaar weggebracht voor een servicebeurt, maar nu was ik vergeten te vragen wat het kostte

Heb je een telefoon? Anders kun je met de cijfertoetsen het nummer van degene die 'm serviced bellen om te vragen hoe duur het is... Extra gratis tip: na het indrukken van de cijfers moet je bij sommige modellen op het groene telefoontje drukken.

:soinnocent:

Weeble
12 april 2010, 16:03
haha, wijsneus :P
Nogmaals ik ben er eerder geweest (Guitar King boekel) dus weet ik dat het geen kapitalen kost. Ik ben er op de bonnefooi zaterdag langs geweest (doordeweeks geen tijd) dus snel afgegegeven en weer weg.

Mijn vraag is alleen wat zoiets normaal kost. Moet je vaak betalen voor nieuwe snaren of zitten die er normaal erbij inbegrepen enz. Ofwel, wanneer ben je genaait en wanneer niet

speedmusic
12 april 2010, 16:07
Meestal zijn het uurtarieven van ongeveer €40,-- á €50,-- per uur, hier komen dan zaken als nieuwe snaren of andere onderdelen dan nog bij.

HaroldA
12 april 2010, 16:09
Mijn vraag is alleen wat zoiets normaal kost. Moet je vaak betalen voor nieuwe snaren of zitten die er normaal erbij inbegrepen enz. Ofwel, wanneer ben je genaait en wanneer niet

Bij de een kost het 2-3 tientjes en bij de ander 100+. Bij de een zitten de snaren bij de prijs inbegrepen en bij de ander niet. Als je niets afspreekt met de service dude moet je niet vreemd opkijken als ze de hoofdprijs vragen.

Zo beter?

Chocola
12 april 2010, 16:18
Bij de een kost het 2-3 tientjes en bij de ander 100+. Bij de een zitten de snaren bij de prijs inbegrepen en bij de ander niet. Als je niets afspreekt met de service dude moet je niet vreemd opkijken als ze de hoofdprijs vragen.

Zo beter?

+1

http://vakantie.nl.msn.com/images/grey_star.gif