PDA

View Full Version : Music Man JPX of JP6



s0ulmaster
12 april 2010, 10:55
Ik zit te twijfelen over een Music Man te gaan kopen
Nu zit ik te twijfelen tussen de JPX(6) en de JP6 Mystic Dream

De JPX
http://3.bp.blogspot.com/_egvxlDnBlZo/S2jI4YZzVKI/AAAAAAAADb0/J6A__H_9Ldw/s400/jpx_02.jpg

JP6 Mystic Drean
http://www.drumcityguitarland.com/drumcitygl/stores/1/images/products/Ernie%20BallMusic%20Man%20%20John%20Petrucci-7%20Mystic%20Dream%20%20Fully%20Loaded%20%20%207-String%20Electric%20Guitar.jpg

de JP6 kost me 2900€ en de JPX kost me 3200€
nu is er ook nog een hele kleine kans dat ik een JP6 kan krijgen voor 2300€

waar ik nou tussen twijfel is:
-De cut in de jp6 vind ik wel heel gaaf
-De kleur is van beide geweldig
-De hals van een jp6 is ongelakt (speelt veel fijner) JPX is meegespoten
-De toon van de JPX is qua hout toch aanzienlijk mooier
-De JPX heeft een 5-way switch voor meer geluidsvariatie
-En voor beide geld dat ik van de nieuwe liquifire en crunchlab het geluid niet ken dus misschien iemand een idee t.ov. de oude pu?

en tot slot de vraag of de iemand weet vanaf wanneer de JPX leverbaar is.

help? :???::???:

Liquid_Metal
12 april 2010, 11:03
Heeft Petrucci het nieuwste album ingespeeld met de JPX? Volgens mij niet en is die gitaar alweer nieuwer. Dat wordt dus lastig vergelijken.

Jij zegt dat je de JPX veelzijdiger en mooier vind klinken, maar de JP6 beter vind spelen door de ongelakte hals. Ik zou persoonlijk voor de JPX gaan want gelakte halzen spelen mij prima.

TimoSomers
12 april 2010, 11:10
Als je de JPX beter vindt klinken de JPX, speelgemak (zeker een gelakte hals) kom je veel sneller overheen dan de klank.
Je zegt dan ipv: Hij klinkt minder maar hij speelt wel fijn; Hij speelt wat minder maar klinkt als een tiet.
Dan zou ik toch voor het laatste gaan. (En nee, niet zozeer voor de tiet :D).

s0ulmaster
12 april 2010, 11:11
ja ik ben eenmaal met mijn JS1000 een ongelakte hals gewend en dat speelt toch wel hyperspeed.... maar misschien went het wel en qua tone denk ik toch als ik de specs zo zie dat je JPX nog lekkerder klinkt dan de originele JP

wordt maar even afwachten op samples van de JPX

minoin
12 april 2010, 12:48
Jij bent een JS1000 gewend en je gaat naar een JP6 of JPX? Hehe, jij gaat heel blij worden...
Ik vond de JS1000 ruk spelen en de JP6 goddelijk, uiteraard mijn mening, maar ik vond het verschil in kwaliteit heel groot.

Nu dan, De JPX is nogal anders dan de standaard JP6. Het voornaamste verschil zit hem in de soundchambers (naar aanleiding van de 25th Anniversary). Hierdoor resoneerd je gitaar lekkerder en krijg je wellicht een betere sound uit je piezo. Hoe het reageerd met een flinke dot gain zou ik zo niet weten, vast en zeker niet slecht.
Hij (de JPX) heeft hogere en wijdere frets dan de JP6, ebony toets, zwarte stealth hardware, 5-weg schakelaar. Ze hebben ook de hoorns smaller gemaakt en de body is symetrisch.

Dan heb je natuurlijk de Borolo kleur die echt vet is, maar datzelfde geld voor de Mystic Dream :D

Maar goed, jij gaat hoedanook mijn droomgitaar kopen, ik ben jaloers damn.
http://dubaldomusic.com/EBMMlinks/JPXad.jpg

Orbis
12 april 2010, 12:59
Met een verschil van €300 zou ik denk ik voor de JPX gaan. Met de 5-way switch en het beter klinkende hout heb je dat bedrag er wel uit. Als je echter een JP6 voor €2300 kan krijgen, zou ik dat denk ik doen. Persoonlijk vind ik de looks van de JP6 leuker, hij ziet er wat geiniger uit. De JPX oogt wat te serieus, IMO.
Uit jouw lijstje voor- en nadelen maak ik bovendien op dat qua hals je liever voor de JP6 zou gaan. Als dat ook nog eens €900 goedkoper is, lijkt me dat een goede keuze.

Orpheo
12 april 2010, 13:05
ik vind zelf de nieuwe ook beter klinken. Ik kan me overigens niet voorstellen dat MM op de petrucci plots gaat overstappen naar halzen met echt een lak... ze zijn juist zo 'trots' op hun gunstock finish...

nou ja, ach. alles wat MM doet, is goed. nog NOOIT een slechte MM gehoord of in handen gehad. ik vind de JPX beter klinken en beter spelen; tis echt een stapje hoger dan de JS6, tis een verbetering in heel veel opzichten.

Liquid_Metal
12 april 2010, 13:28
... Als je echter een JP6 voor €2300 kan krijgen, zou ik dat denk ik doen.

Daar had ik even overheen gelezen, maar ik denk dat ik dan ook voor de JP6 zou gaan. Da's gewoon een hele vette gitaar en 900 euro is niet niks.

s0ulmaster
12 april 2010, 13:53
Maar niemand een idee wanneer je JPX verkrijgbaar zal zijn??
want heb nou ook weer geen zin om een half jaar oid te wachten met bestellen xD





*spam*iemand interesse in een js1000?? :D*spam*

LucaBrasi
12 april 2010, 16:08
ik vind de JPX beter klinken en beter spelen; tis echt een stapje hoger dan de JS6, tis een verbetering in heel veel opzichten.

Orpheo, waar heb jij dan op de JPX gespeeld? NAMM? Musikmesse? Voor zover ik weet zijn ze nog (lang) niet verkrijgbaar in Europa.


Maar niemand een idee wanneer je JPX verkrijgbaar zal zijn??
want heb nou ook weer geen zin om een half jaar oid te wachten met bestellen xD





*spam*iemand interesse in een js1000?? :D*spam*

Je kan ze neem ik aan al gewoon bestellen, de eersten zijn inmiddels in de States op de markt. Hou er echter wel rekening mee dat het een half jaartje kan duren tussen moment van bestelling en daadwerkelijke levering...

s0ulmaster
12 april 2010, 16:25
Orpheo, waar heb jij dan op de JPX gespeeld? NAMM? Musikmesse? Voor zover ik weet zijn ze nog (lang) niet verkrijgbaar in Europa.



Je kan ze neem ik aan al gewoon bestellen, de eersten zijn inmiddels in de States op de markt. Hou er echter wel rekening mee dat het een half jaartje kan duren tussen moment van bestelling en daadwerkelijke levering...

joa dat had ik wel verwacht maar ik hoopte niet dat mijn bestelling nog een half jaar moest wachten :D want meer dan een half jaar kan ik niet aan :D ik heb nu geld en straks niet meer xD (ben nogal een goeie spendeerderd)


en heeft iemand geluids sampels?

Orpheo
12 april 2010, 17:57
Ik heb denk ik dan n prototype bespeeld van deze gitaar. Dat was in n muziekzaak.had n ebben toets,torenhoge frets, maar deze had n andere finish,en geen piezo... toen ik later terugkwam was ie weg.

musical surfer
12 april 2010, 18:11
http://www.youtube.com/watch?v=T39skkNaVPw

GAS!

Kort samengevat, 10 jaar Petrucci bij E.B. Musicman.
Alle goeie kenmerken van z'n signature gitaren door de jaren heen zijn er in verwerkt.

s0ulmaster
12 april 2010, 21:45
ofcourse :D

en orpheo hoe speelde deze gitaar? tevreden?

en ik ben er denk ik uit

morgen eventjes bij the american guitarstore langs en met mijn goede vriend kay praten voor een leuk prijsje :P

lets hope the best

EDIT: ff met moeders gepraat en hoef mijn js1000 niet weg te doen :D (kan ik alle leuke satch trucjes nog doen :D)
als ik te kort kom heb ik een mede financier :P

minoin
12 april 2010, 22:33
Ik heb denk ik dan n prototype bespeeld van deze gitaar. Dat was in n muziekzaak.had n ebben toets,torenhoge frets, maar deze had n andere finish,en geen piezo... toen ik later terugkwam was ie weg.

Ik denk dat het geen prototype was, daar is Sterling Ball naar mijn weten erg zuinig op. Het zou een limited edition 2006 kunnen zijn of de zeldzame JP Stealth black.
Ben het verder zowiezo met je eens, MM is geniaal en ik moet en zal er ooit nog een hebben :)

EDIT: In UK: http://www.soundsgreatmusic.com/?appid=6972&pid=6754
EDIT2: http://www.youtube.com/watch?v=uzeM6y0I0ZE

LucaBrasi
13 april 2010, 01:39
morgen eventjes bij the american guitarstore langs en met mijn goede vriend kay praten voor een leuk prijsje :P

lets hope the best

Welke gaat t nu worden? Iig pics wanneer je de gitaar hebt!


Ben het verder zowiezo met je eens, MM is geniaal en ik moet en zal er ooit nog een hebben :)

Verkoop je Gibson!

minoin
13 april 2010, 08:15
Verkoop je Gibson!

Tja, ik heb er over nagedacht, maar mijn Gibson verkoop ik nooit. Iets een sentiment plus er zit een slijtplek op, dus dat verkoopt niet lekker. Nee, die JP, Axis of Luke gaat er nog wel komen :)

Rubenios
13 april 2010, 08:38
Ik moet zeggen dat ik ze wel belachelijk overpriced vind...

Liquid_Metal
13 april 2010, 09:21
EDIT: ff met moeders gepraat en hoef mijn js1000 niet weg te doen :D (kan ik alle leuke satch trucjes nog doen :D)
als ik te kort kom heb ik een mede financier :P

Mag ik ook zo'n moeder? :cooler:

minoin
13 april 2010, 09:52
Ik moet zeggen dat ik ze wel belachelijk overpriced vind...

Gebaseerd op wat? Andere betere opties? Welke gitaren spelen en klinken beter voor dat geld?

Enlighten me, want ik zou het eerlijk gezegd niet weten.

s0ulmaster
13 april 2010, 10:44
Gebaseerd op wat? Andere betere opties? Welke gitaren spelen en klinken beter voor dat geld?

Enlighten me, want ik zou het eerlijk gezegd niet weten.

+1
ik kan geen beter gitaar voor mijn stijl verzinne voor dat geld

s0ulmaster
13 april 2010, 22:19
een blij man hier :D

heb net even een leuk praatje gemaakt met mijn gitaarwinkel vriendjes

MIJN JPX is in de bestelling er is er over 3 à 4 weken

foto's volgen dan :)

ik ben zo super blij

minoin
13 april 2010, 22:27
een blij man hier :D

heb net even een leuk praatje gemaakt met mijn gitaarwinkel vriendjes

MIJN JPX is in de bestelling er is er over 3 à 4 weken

foto's volgen dan :)

ik ben zo super blij

Lucky bastard! Heel vet!
We verwachten wel een filmpje, foto's, soundsamples en een uitgebreide review :D

s0ulmaster
13 april 2010, 22:28
Lucky bastard! Heel vet!
We verwachten wel een filmpje, foto's, soundsamples en een uitgebreide review :D

op z'n tijd hè :P moet ik ff een studiootje tot mijn beschikking hebben anders klinkt het alsnog ruk :P

maar met 3/4 weken iig mooie foto's :D

LucaBrasi
14 april 2010, 00:09
3 a 4 weken? Lijkt me sterk, maar ik hoop voor je dat t waar is! Had Voerman dan al JPX'en in bestelling die nog niet verkocht waren? Brute gitaar, wil ook foto's zien!

s0ulmaster
14 april 2010, 09:21
de leverancier van mijn gitaarwinkel had er 6 in bestelling die al onderweg waren vanuit amerika en er waren al 5 verkocht :P dus ik heb de laatste maar even snel besteld anders moest ik wss heel lang wachten

maar ze zijn dus al onderweg vanuit amerika dus max 4 weken wachten voor mij :D

s0ulmaster
19 april 2010, 19:25
nog 2-3 weken en dan ff mooie foto rapportage maken :)

we wachten en we wachten

minoin
20 april 2010, 14:26
http://www.youtube.com/watch?v=RBvrOdp18OY

Ednolb
25 april 2010, 10:06
Gebaseerd op wat? Andere betere opties? Welke gitaren spelen en klinken beter voor dat geld?

Enlighten me, want ik zou het eerlijk gezegd niet weten.

Overpriced vind ik ze nu ook niet direct, maar van zodra je naar die BFR-reeks gaat zou ik toch voor een Suhr kiezen. Top-afwerking, specs volledig naar jouw zin en superklank.
Het probleem met die petrucci BFR-reeks is dat die sowieso full option zijn en de helft daarvan (JP inlays en piezo) heb ik persoonlijk niet nodig.
Die JPX vind ik zo mooi niet als een gewone JP6, maar das smaak.

Desalniettemin heb je sowieso een top-gitaar besteld! Veel plezier ermee en vergeet zeker geen foto's te posten!

s0ulmaster
20 mei 2010, 21:45
en nog steeds zit in zielig in een hoekje van de winkel te wachten tot mijn lieve
EBMM binnen komt :(

ze mogen nu wel eens opschieten....anders ga ik mijn geld nog eens weggooien ofzo :P