PDA

View Full Version : Jackson Kopen



Dorky
12 april 2010, 00:26
Hee ik ga binnenkort een nieuwe gitaar kopen, dus ik was laatst bij feedback waar ik er een paar heb uitgeprobeerd (van te voren natuurlijk eerst het hele internet kapotgezocht :p). Ik speel vooral metal dus ik heb een paar Jacksons en ESPs uitgeprobeerd. De Jackson Warrior (met EMG81/85), de Jackson Kelly KE3 (met duncan SH-2 en TB-4 volgens mij) en een ESP Viper (met EMG 81/60). Ik heb thuis een Fender Frontman 212R staan en gelukkig hadden ze er daar ook nog een dus kon ik ze goed vergelijken.

Het liefst wil ik een Kelly kopen want dat is gewoon een *** coole vorm maar jammer genoeg klonk die Warrior een stuk beter... dat zal dan wel aan het verschil in pickups liggen. Dus ik dacht, nou dan koop ik een Kelly en dan doe ik daar gewoon EMGs 81/85 in.

Mn vragen zijn, (1) heeft iemand dat wel eens eerder gedaan en wat zijn je ervaringen daarmee? (qua geluid) (2) Is er genoeg ruimte in de gitaar voor een batterij of zijn er andere problemen bij het installeren van de pickups?

Daarnaast, ik vergeleek de specs van een KE3 met de cheap-ass Kelly JS32T en qua materialen van body en neck verschilt het eigenlijk helemaal niks, behalve dat er geen floyd rose op de goedkope zit maar dat vind ik het prijsverschil wel waard aangezien ik die op mn huidige gitaar ook niet heb en hem ook niet mis.

(3) Zou het dan ook niet slimmer/goedkoper zijn om gewoon die goedkope Kelly te kopen en daar EMGs in te doen ipv de dure Kelly en de duncans verkopen... (4) Of is er dan nog echt een groot verschil in geluid/afwerking?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Ben trouwens net nieuw op dit forum, ziet er goed uit, veel posts :).

:blast:

Chocola
12 april 2010, 00:37
Allereerst welkom op dit forum :).

Dan:

1. Kan prima, probeer ook eens de Blackouts van Seymour Duncan voor je tot de koop van EMG's overgaat.
2. Dit lijkt mij wel ja.
3. & 4. Er zal ongetwijfeld verschil zitten in houtsoort en hardware bij de goedkopere versus de duurdere versies. Het is maar net wat je fijn vind ;).


Ik zal nu even die specs bekijken van die goedkope en duurdere.

edit:
verschillen:

- hardtail vs. Jackson LFR
- Tas vs. koffer
- Humbuckers zijn verschillend
- Standaard lak vs. flame maple veneer en eventuele plaatjes enzo erop
- master volume & toon versus alleen master volume
- vermoedelijk basswood vs. alder
- die-cast tuners vs. sealed die-cast tuners

Dit zijn globaal gezien de grootste verschillen.

Dorky
12 april 2010, 00:42
Ha bedankt voor de snelle reactie!

Het gekke was van die spec sheets dat je de body wood niet kon zien van een van de goedkope Kelly's. (wel de kelly met de sharkfin neck inlays want dots zijn saai :p). Die met dots is van Cedar dus ik dacht dat die met sharkfin inlays ook wel cedar zou zijn aangezien ze bijna dezelfde prijs hebben. Is Alder (van de Ke3) een stuk beter dan cedar? Verder is de fretboard en neck hetzelfde hout.

Hmm die duncan Blackouts zijn misschien ook wel goed, zou ik eens moeten proberen bij feedback als ze die op een gitaar hebben zitten.

edit:
Ah in dat geval zou het niet zo veel uitmaken.
-De floyd rose hoef ik niet
-die pickups zou ik toch vervangen door actives
- ik wil geen plaatjes, ik wil gewoon zwart of grijs
- tone knob :o
Dan is er nog verschil in tuners en hout... daar heb ik geen verstand van verder, ik zou eigenlijk eens beide gitaren moeten bekijken en vergelijken in de winkel...

Gothra
12 april 2010, 10:01
Hoogstwaarschijnlijk zal die KE3 beter afgewerkt zijn, minder snel ontstemmen etc. ik snap ook niet dat je geen verschil voelt tussen die twee. Die KE3 heeft een veel lekkerdere hals dan die goedkope.

Exi
12 april 2010, 10:42
Gaat dat metal spelen door een Frontman 212R een beetje dan?
Als je voor tone gaat zou ik eerder eens gaan kijken naar een leuke versterker al dan niet een buizenbakkie. Of heb je op dit moment een starterspack gitaar?

Dorky
12 april 2010, 17:02
Hoogstwaarschijnlijk zal die KE3 beter afgewerkt zijn, minder snel ontstemmen etc. ik snap ook niet dat je geen verschil voelt tussen die twee. Die KE3 heeft een veel lekkerdere hals dan die goedkope.
Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt, ik heb alleen de KE3 geprobeerd. Die heb ik vergeleken met de Warrior en ik vond de Warrior beter klinken. Toen wilde ik evt. de pickups dezelfde soort pickups van de warrior kopen en die in een Kelly zetten (want een kelly vind ik mooier) en dan twijfelde ik tussen de dure kelly of de goedkopere.
Qua afwerking zul je wel gelijk hebben...


Gaat dat metal spelen door een Frontman 212R een beetje dan?
Als je voor tone gaat zou ik eerder eens gaan kijken naar een leuke versterker al dan niet een buizenbakkie. Of heb je op dit moment een starterspack gitaar?
Ik heb inderdaad een starter gitaar en ik heb niet al te veel geld, die buizenversterkers zijn nogal duur als ik ze tussen 60 en 100 watt wil (ik speel met vrienden samen). en de Frontman werd aangeraden als goede versterker prijs/kwaliteit en in principe vind ik hem wel goed klinken, maar ik speelde laatst op een buizen en die was wel 3x zo goed ja :P. Maarja ik wil eerst en gitaar en daarna ga ik weer sparen voor een lekkere marshall of randall buizenbak :P

Ik denk dat ik de KE3 koop en daar EMGs in laat zetten, of ik koop toch de Warrior, ook mooi ontwerp!

Halion
12 april 2010, 17:12
Ten eerste moet ik zeggen dat ik zelf geen fan ben van de body shape van de kelly, de looks vind ik ook vet maar qua spelen vond ik hem niet fijn.

Dat terzijde zou ik je zeker aangezien je aangeeft je geen hoog budget hebt op marktplaats te kijken ( of een andere 2ehands site ) aangezien de kelly's daar nog wel eens willen opduiken voor een heel leuk bedrag. (jaar ofzo geleden een kelly ke3, wel uit een jaar waar ze mindere pups gebruikten, met alleen wat paint damage voor 200 euro vandaan getrokken).

Ik zou persoonlijk als je het geld hebt niet de goedkopere kelly kopen aangezien zoals aangegeven daar waarschijnlijk mindere kwaliteit hout voor is gebruikt etc.