PDA

View Full Version : Architects



Luke-wannabe
11 april 2010, 23:02
Effe serieus wát een band hey.
Moest er eerst wel effe aan wennen, maar na die support van Underoath was ik toch wel overtuigd. VET.
Luister twee weken bijna full time nu Hollow Crown. LEKKERE PLAAT HEY. Fucking geflipte riffs, opgefokte hardcore stukjes, passages met vet coole samenzang. Daym. Ik zeg volmondig JA DOE MAAR.
Ook heerlijk hoe die vocalist screamt. Niet zo'n mooie volle technische scheur, maar gewoon je stembanden aan gort bléren. Je voelt z'n emoties gewoon. Boosheid, pijn, noem maar op. Deze gast valt niet mee te sollen! Vet hoor.

JTB
12 april 2010, 11:05
agree, wat een heerlijke agressieve band hahaha. Kan er niet de hele avond na luisteren, maar heb tijdens een soldeersessie achter mijn pc mee liggen brullen. Mijn vriendin was in eerste instantie blij dat ze niet mee hoefde te luisteren in de woonkamer, maar het ging steeds harder, dus... Maja had ze maar een andere homo aan de haak moeten slaan.

caliban
12 april 2010, 11:11
Vette band, zeker :). Ik vond hun livegeluid trouwens vet, iemand gezien wat ze juist gebruikten qua gear?

Luke-wannabe
12 april 2010, 12:53
Jep, Orange. Type weet ik niet precies.
Stond in Amsterdam achter de Underoath backline.
Mooi trouwens dat die ene gast op een Tele spelen. Wel zo'n Jim Root met EMG's, maar qua uiterlijk is het een vrij standaard Tele. Normale slagplaat en effen kleur. Mooi naast al die ESPtjes die ze ook wel eens om hebben hangen.
Die andere gast speelde op een First Act.

caliban
12 april 2010, 15:05
Gewoon Orange?? Dan toch wel serieuze pedalen ervoor... Hun geluid was echt extreem dik en vet.

Luke-wannabe
12 april 2010, 21:30
Gewoon Orange?? Dan toch wel serieuze pedalen ervoor... Hun geluid was echt extreem dik en vet.
Mwah weet niet.. Underoath gebruikt ook wel eens Orange hoor. Misschien wel boostertje ofzo, maar ik denk dat je dat geluid echt wel uit Orange krijgt. Zeker die wat moderner gevoicede bakken.

caliban
13 april 2010, 11:53
Mwah weet niet.. Underoath gebruikt ook wel eens Orange hoor. Misschien wel boostertje ofzo, maar ik denk dat je dat geluid echt wel uit Orange krijgt. Zeker die wat moderner gevoicede bakken.

Voor Underoath vind ik het ook wel passen, maar een superstrakke en superzware metalsound zoals Architects echt niet.

Sanderltd
14 april 2010, 01:05
Ik weet pertinent zeker dat ik beide gitaristen een 5150 head heb zien gebruiken tijdens hun vorige optreden op Groezrock 2009. Op hun cabs heb ik niet gelet.
De ene gitarist gebruikte een MH1000 van ltd en de andere een ec1000. Een setje pedalen kan natuurlijk ook nog erbij, maar daar heb ik niet op gelet toen. :)

Ik sta overigens ook nog steeds te kijken van hun sound, performance en energie.
Vooral Hollow Crown is een pareltje. Hoewel hun album Nightmares me ook wel aanstaat. Veel rauwer dan Hollow Crown, maar net dezelfde 'vibe'.

Luke-wannabe
14 april 2010, 12:23
Volgens mij zag ik toch echt een Orange top achter de UØ backline staan toen 17 maart in de Melkweg.. Zal zullen wel geswitched zijn.

Sanderltd
14 april 2010, 15:52
Ze zullen inderdaad wel wat afwisselen tussen hun gear. Als ik me niet vergis speelde Slipknot ooit/nu ook op Orange, dus wat betreft de klank kan dat wel goed zitten.

Bl44t44p
14 april 2010, 20:11
Vóór hun supportshow in de Melkweg was Architects op tour met A Day To Remember (de dag ervoor nog in Engeland ofzo dacht ik). Misschien hadden ze al een andere backline op het Europese vasteland klaarstaan?

Luke-wannabe
14 april 2010, 20:20
Kan goed zijn, inderdaad!
Kijk hier gebruiken ze ook Orange: http://www.youtube.com/watch?v=9JTDzXCB5ZQ

caliban
14 april 2010, 23:14
Onder de linkse staat denk ik ook wel een 5150 oid ;)

Luke-wannabe
15 april 2010, 09:54
Klopt, maar kan niet goed zien om die aan staat! Die Orange ook niet, hoor, maar die rechter dude heeft 'm wel aan staan.

caliban
15 april 2010, 12:56
Wie weet... playbacken ze