PDA

View Full Version : 2e amp via effect send?



Jorikjet
11 april 2010, 18:00
zou dit kunnen werken? ik denk van wel, maar beetje huiverig om uit te proberen:

gitaar in amp x, dan de effect send in in de input amp y, en zo op 2 amps tegelijk bespelen

bass blom
11 april 2010, 18:03
maf toeval..
net 10 minuten geleden geprobeerd :crazyhappy:

ik heb sinds gister een tweede roland BC-60.
net eerst ff naast mekaar gezet, kijken of ze identiek zijn, ok.
toen een snoertje van die ene waar mijn gitaar in zat van effect send naar effect return van de andere en blazen :cheerup:

Steven Otto
11 april 2010, 18:05
Dit ligt aan je fx loop.

Als je de send van versterker x naar de input van versterker y stuurt, gaat er geen signaal meer naar de eindversterker van versterker x, tenzij er een wet/dry regelaar bij de fx loop zit.

of het verantwoord is om het signaal uit je pre-amp naar je andere versterker te sturen, weet ik niet.
Heb je niet toevallig een willekeurig Boss effect pedaaltje? de meeste hebben twee outputs die je dus op je versterkers kan aansluiten.

Jorikjet
11 april 2010, 18:05
ok, maar dan speel je toch niet meer op de voorversterker van de 2e amp? wil namelijk van mijn fender twin amp een lijntje leggen naar mijn orange rockerverb

Jorikjet
11 april 2010, 18:06
Dit ligt aan je fx loop.

Als je de send van versterker x naar de input van versterker y stuurt, gaat er geen signaal meer naar de eindversterker van versterker x, tenzij er een wet/dry regelaar bij de fx loop zit.

of het verantwoord is om het signaal uit je pre-amp naar je andere versterker te sturen, weet ik niet.
Heb je niet toevallig een willekeurig Boss effect pedaaltje? de meeste hebben twee outputs die je dus op je versterkers kan aansluiten.

ja, maar dan wordt het signaal ook / 2, dus krijgt de amp minder binnen en gromtie minder

bass blom
11 april 2010, 18:10
ik kan op die rolands de effectloop op pedaal of line level zetten.
deed ze beiden op line.
de eerste bleef gewoon ook lawaai maken.
bij de tweede zette ik het effect vol open.
die kreeg alleen de reverb van nummer 1 niet mee.
maar toen ik zijn eigen reverb open zette had ik stereo reverb.
vet kicken :cheerup:

Steven Otto
11 april 2010, 18:11
Dat is waar. Rommelen met de fx-loop is dus niet de oplossing. Ik zou het in een pedaaltje zoeken.

Ik zou een tweedehands Boss ce-5 scoren

Pé.
12 april 2010, 13:43
Of gewoon een Lehle P-split (http://www.lehle.com/products/P-Split/index.php?country=dk&lang=en)...

Liquid_Metal
12 april 2010, 14:33
Je kan inderdaad het beste voor een splitter gaan, want je fxloop is vast serieel (geluid er achter is dan dus weg) en je gebruikt dan bij de tweede amp ook de tonecontrols van de eerste amp. Dat klinkt vaak niet fijn.

LaszloVersteeg
12 april 2010, 14:54
Of gewoon een Lehle P-split (http://www.lehle.com/products/P-Split/index.php?country=dk&lang=en)...

en waar kan ik dit geweldige pedaal krijgen?:cheerup:

caliban
12 april 2010, 15:03
Voor de input van amp y kan het in principe niet kwaad, maar of het goed gaat klinken, geen idee...

tommus42
12 april 2010, 16:01
moeten de verschillende impedanties bij elkaar passen? Verschillende keren heb ik met succes vanalles aan elkaar verbonden, maar ik neem aan dat het uitgangsvoltage vooral het volume bepaalt.
Is het uitgangssignaal uit de voorversterker een goed lijnnivo? En dit is een laagohmig signaal toch?

Riky
12 april 2010, 16:12
en waar kan ik dit geweldige pedaal krijgen?:cheerup:

Krijgen wordt pittig.

Kopen? Hier bijvoorbeeld: http://www.musik-produktiv.nl/lehle.aspx

caliban
12 april 2010, 16:55
moeten de verschillende impedanties bij elkaar passen? Verschillende keren heb ik met succes vanalles aan elkaar verbonden, maar ik neem aan dat het uitgangsvoltage vooral het volume bepaalt.
Is het uitgangssignaal uit de voorversterker een goed lijnnivo? En dit is een laagohmig signaal toch?

De fx out is eigenlijk gemaakt om in een fx return te gaan, eigenlijk line dus (denk ik). Dit in de input van je amp steken kan er voor zorgen dat je een lelijke vervorming krijgt.

LaszloVersteeg
12 april 2010, 17:08
nou jongens, ik heb 't geprobeerd met m'n laney (valvestate) en m'n line 6.

dus: gitaar--laney--fx out--input line 6

en het werkt:cheerup:
ik heb de eq van de laney de bas en mid helemaal open, en de treble op de helft, en het volume van het cleane kanaal op 5.

bij mij werkt het heel goed, ik kan nu de buis in de laney gebruiken als voorversterker, en net zoals bij de laney alleen, hoor je bij de line 6 nou ook de buis:rockon: erg gaaf!

(de 2 overdrive kanalen van de laney door de line 6 op het cleane kanaal klinkt niet goed tho, maar dat wilde ik toch niet gebruiken)

JeroenSchaaf
12 april 2010, 17:11
Of gewoon een Lehle P-split (http://www.lehle.com/products/P-Split/index.php?country=dk&lang=en)...

Gaat we jou splitten?

Mooie pedalen die van Lehle!

tommus42
12 april 2010, 17:33
hihi, wat een raar ding ja!

caliban
12 april 2010, 17:44
Schoon spul dat lehle, maar echt wel duur..

tommus42
12 april 2010, 19:11
Mooi ding, weet alleen niet waar ik 'm voor nodig heb. Als goedkope oplossing zou ik idd een pedaaltje als buffer gebruiken.

Jorikjet
12 april 2010, 20:31
de twin amp heeft een paralelle fx loop, dus zou geluid uit beide amps moeten krijgen. zet hem eerst wel op -3db en dan iets hoger als het lukt.

spannend! hehe

Midwolda
12 april 2010, 21:28
Ik zie het nut er niet van in om preamp 1 door preamp 2 te jagen voordat het bij een poweramp komt?
Kun je dan niet beter gewoon input 2 van amp 1 doorlussen naar input 1 van amp 2?
1 gitaar -> 2 versterkers... zonder splitbox.