PDA

View Full Version : gitaarwinkel jazz



jan_bervoets
11 april 2010, 17:19
beste gitaristen ,

ik ben een gezworen jazz gitarist en ga me een toch wel goede jazzgitaar aanschaffen . nu omdat ik nog geen rijbewijs heb kan ik niet eventjes naar de musicstore in keulen gaan om alles te testen ( trein is ca 2.30 u en duur !)
dus was mijn vraag waar kan ik die jazz gitaren testen. ik ben bereidt overal naar toe te reizen !

mvg ,

jan

jan_bervoets
11 april 2010, 21:18
dus was mijn vraag waar kan ik die jazz gitaren testen. ik ben bereidt overal naar toe te reizen !

misschien mijn vraag wat duidelijker stellen , weet iemand een winkel waar ze een ruim assortiment aan degelijke jazz ,hollowbody gitaren hebben ?

lodi
11 april 2010, 21:19
valckenborgh musique in luik
tenuto in de gilainstraat te Tienen
Caerts leuven
J&R music te Hasselt

449
13 april 2010, 13:16
Kees Dee (in Amersfoort) heeft over het algemeen veel gitaren staan.
Echter voor jouw niet in de buurt en niet bepaald goedkoop.
Heb je al een budget en klank in gedachte, een beetje jazz gitaar is vaak behoorlijk prijzig.
Als je deze keuzes al hebt gemaakt blijven er waarschijnlijk niet veel merken/modellen over.
Je zou eerst op internet kunnen kijken wat er zoal te koop is en winkels bellen wat ze op voorraad hebben.
Uiteindelijk zul je ze toch zelf moeten bespelen en beoordelen.

jan_bervoets
13 april 2010, 22:05
budget heb ik genoeg gespaard , 2800 euro lijkt me al wat maar ik wil gerust nog wat verder sparen als ik vind wat ik wil

een goede archtop kwa floating pickups of '57 humbuckers daar ben ik niet zo nauw in hij moet gewoon lekker klinken in de eerste plaats en dan wat comfortabel liggen :)

beruk
13 april 2010, 22:14
Ik ben niet op de hoogte van de winkels in België, maar in Nederland is Casa Benelly (http://www.benelly.nl/scripts/default.asp?cat=1) (merkwaardige naam voor een gitaarwinkel, ja) in Den Haag een aanrader.

HenryCrun
14 april 2010, 09:08
Niet zo merkwaardig wanneer je de voornamen van de eigenaars kent:
http://www.gitaarnet.nl/winkels/casabenelly.php3

SteveM
16 april 2010, 10:07
Ik zou ook Kees Dee aanraden: ruime keus. Trek er een dagje voor uit en ga even lekker gitaren testen. Heeft mij indertjid een prachtige ES175 opgeleverd die ik overigens ook weer weggedaan heb, maar dat lag nietaan Kees.

hezz
16 april 2010, 13:19
Ik zou gewoon een dagje naar Amsterdam gaan en gewoon meerdere shops gaan bezoeken. Wellicht willen er wel een aantal mensen van het forum met je mee gaan, kan een leuke dag van gemaakt worden en misschien kan iemand voor je rondrijden. Als ik in Amsterdam woonachtig was deed ik het wel maar ik zit helaas aan de hele andere kant :D

Amsterdam heeft namelijk toch een boel shops die ook kleiner zijn maar wel hele toffe dingen hebben hangen. Namen die nu in ieder geval bij mij opkomen zijn Palm guitars, De String, Dirk de Witte, De Plug... ik zou verder ook Marktplaats overwegen.

Luca P
16 april 2010, 17:57
budget heb ik genoeg gespaard , 2800 euro lijkt me al wat maar ik wil gerust nog wat verder sparen als ik vind wat ik wil

Een jaar of 2 geleden kon ik mijn ES295 ruilen tegen een ES350 beide jaren 90'.
Net niet gedaan(thank God)...
Maar 2de hands vind je wel wat goeds voor dat geld. Tenzij je echt een L5 wilt!
:cheerup:

SteveM
18 april 2010, 20:30
Staar je niet stuk op de Gibsons: ik heb mijn ES175 weggedaan en mijn Yamaha AEX1500 gehouden voor de jazz. Toegegeven: de ES geruild tegen een Lucille (ook een Gibson) en de Yamaha wat gemodificeerd, maar toch.

Fenderfan
18 april 2010, 22:08
beste gitaristen ,

ik ben een gezworen jazz gitarist en ga me een toch wel goede jazzgitaar aanschaffen . nu omdat ik nog geen rijbewijs heb kan ik niet eventjes naar de musicstore in keulen gaan om alles te testen ( trein is ca 2.30 u en duur !)
dus was mijn vraag waar kan ik die jazz gitaren testen. ik ben bereidt overal naar toe te reizen!

jan

Reis dan gewoon naar Keulen. 2800 euro voor een gitaar maar geen drie tientjes voor een treinkaartje? Raar!

Fireburst
19 april 2010, 21:37
Reis dan gewoon naar Keulen. 2800 euro voor een gitaar maar geen drie tientjes voor een treinkaartje? Raar!

+1 !!


10 tekens

Quasar
28 april 2010, 11:59
http://www.maxguitarstore.com/index_nederlands.php

mogelijk al gegeven maar dit is gitaar heaven

hezz
28 april 2010, 12:18
De Musicstore van Keulen is echt een winkel die mij persoonlijk altijd heeft tegen gevallen, ben er 2 keer geweest in de hoop dat het de 2de keer een stuk beter zou zijn maar tevergeefs.