PDA

View Full Version : Slash Gibson Les Paul Appetite



Don Olivier
11 april 2010, 16:26
Iemand al de nieuwe Salsh Appetite Les Paul bespeeld?

Ziet er wel mooi uit:

http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars/Les-Paul/Gibson-USA/Slash-Appetite-Les-Paul.aspx

Sinner1980
11 april 2010, 16:33
Zo dan!
Kl*te dat het dan weer zo idioot duur moet zijn...

Te gekke gitaar in ieder geval...daar zou ik wel eens een lickje op willen spelen:cooler:

En Slash is natuurlijk gewoon een held (en een ex-junk):rockon:

Portel
11 april 2010, 16:35
Wat een lelijke gitaar :stop:

Ik snap sowieso niet waarom die slash zoveel signatures moet.
Als ze hem nou eens heel snel door het putje spoelen?

bass blom
11 april 2010, 16:41
ik heb sinds twee weken mijn eigenste appetite erbij :cheerup:

http://www.hetgelegevaar.nl/IMG_8329.jpg

macwilliams
11 april 2010, 16:52
Laat maar zitten. Val voor mijn part maar in het geluk.

budje
11 april 2010, 16:54
ik heb sinds twee weken mijn eigenste appetite erbij :cheerup:

http://www.hetgelegevaar.nl/IMG_8329.jpg

Ik vind juist die gele zo lekker!

Zal het ongebruikelijke kleurtje wel zijn

Joe_Cool
11 april 2010, 20:30
Is er enige reden waarom er op dit forum zo negatief wordt gereageerd op Slash?

Persoonlijk vind ik het nog steeds een geweldige gitarist (met name uiteraard door z'n GnR periode)

Elk jaar een nieuwe sig hoeft voor mij ook niet, maar Slash heeft toch wel op een paar leuke modellen gespeeld. Al moet ik zeggen dat de kleurschema van dit model mij niet echt aanspreekt.

Dan vond ik de sig van 2008 toch mooier.

marc_o
11 april 2010, 21:24
Prachtig!!!

Portel
11 april 2010, 21:43
Is er enige reden waarom er op dit forum zo negatief wordt gereageerd op Slash?

Persoonlijk vind ik het nog steeds een geweldige gitarist (met name uiteraard door z'n GnR periode)

Elk jaar een nieuwe sig hoeft voor mij ook niet, maar Slash heeft toch wel op een paar leuke modellen gespeeld. Al moet ik zeggen dat de kleurschema van dit model mij niet echt aanspreekt.

Dan vond ik de sig van 2008 toch mooier.

Slash is zeker een goede gitarist,
Maar door die commercieele onzin van gitaar hero heb ik een hekel aan hem.
Als 'echt' gitarist doe je een beetje moeite fatsoenlijk nummers spelen, dan komen er van die jongetjes die gitaar hero spelen en gaan opscheppen: "Ik kan Through The Fire and the Flowers op expert op 95%!"
Prima. Stik maar in je eigen domheid.

Maar als ze daarna gaan roepen: "Slash is de beste gitarist ter wereld" moeten ze hun bek houden.
Slash is NIET de beste gitarist ter wereld.
Die 13 jarige jongetjes zien het karakter Slash op gitaar hero en zien zijn lange haar, zijn zonnebril en zijn hoed en denken: Hij is cool.
Prima, mag je denken.

Maar je mag niet zeggen dat hij de beste gitarist ter wereld is, zonder je eerst te verdiepen in Brian May, Steve Vai, David Gilmour, Stevie Ray Vaughan en/of anderen.

Zo denk ik erover en ik kan me voorstellen dan anderen hier ook zo over denken.

Portel
11 april 2010, 21:45
Sorry maar dat is gewoon dommigheid, slash is meer dan alleen een persoon. Hij is door heel veel fans gewoon een commercieel uitmelkbare koe om het maar even begrijpelijk te houden.

Slash is voor heel veel amerikaanse gitaristen hetzelfde als BZN voor jou is zeg maar. Alleen dat verkoopt bijna niet meer.

Slash wel:noob:


Aan mij zullen ze er geen slijten voor die prijs.

Ik snap niet of je vergelijking goed overkomt,
Maar ik vind BZN dus helemaal niets.

Zoals ik in bovenstaande reactie al zei: Slash is een commercieel geintje geworden.

Realeigo
11 april 2010, 21:47
Slash is zeker een goede gitarist,
Maar door die commercieele onzin van gitaar hero heb ik een hekel aan hem.
Als 'echt' gitarist doe je een beetje moeite fatsoenlijk nummers spelen, dan komen er van die jongetjes die gitaar hero spelen en gaan opscheppen: "Ik kan Through The Fire and the Flowers op expert op 95%!"
Prima. Stik maar in je eigen domheid.

Maar als ze daarna gaan roepen: "Slash is de beste gitarist ter wereld" moeten ze hun bek houden.
Slash is NIET de beste gitarist ter wereld.
Die 13 jarige jongetjes zien het karakter Slash op gitaar hero en zien zijn lange haar, zijn zonnebril en zijn hoed en denken: Hij is cool.
Prima, mag je denken.

Maar je mag niet zeggen dat hij de beste gitarist ter wereld is, zonder je eerst te verdiepen in Brian May, Steve Vai, David Gilmour, Stevie Ray Vaughan en/of anderen.

Zo denk ik erover en ik kan me voorstellen dan anderen hier ook zo over denken.

Tsja, als je (een van) de populairste gitarist(en) ter wereld bent, dan betekent dat ook gelijk dat er veel zijn die hem dan ook gelijk als de beste benoemen. Dat hoort erbij, get over it, doe je niks tegen, je weet zelf wel beter.

Slash is gewoon cool!

Portel
11 april 2010, 21:51
Tsja, als je (een van) de populairste gitarist(en) ter wereld bent, dan betekent dat ook gelijk dat er veel zijn die hem dan ook gelijk als de beste benoemen. Dat hoort erbij, get over it, doe je niks tegen, je weet zelf wel beter.

Slash is gewoon cool!

Hoe vaak hoor je mensen roepen dat David Gilmour de beste gitarist ter wereld is?

Ik word gek van die kinderen die denken dat GnR de rock heeft uitgevonden ofzo.
En die kinderen die allemaal een Epiphone les Paul kopen (als het ff kan een Slash signature) en een Marshall versterkertje omdat Slash daar ook op speelde.
Vervolgens weigeren fatsoenlijk op les te gaan en je akkoorden te leren, maar gelijk de solo van November Rain gaan leren.

Ik wens ze allemaal een diepe put toe.
En nu ga ik slapen.

hugo123
11 april 2010, 21:55
Hoe vaak hoor je mensen roepen dat David Gilmour de beste gitarist ter wereld is?

Ik word gek van die kinderen die denken dat GnR de rock heeft uitgevonden ofzo.
En die kinderen die allemaal een Epiphone les Paul kopen (als het ff kan een Slash signature) en een Marshall versterkertje omdat Slash daar ook op speelde.
Vervolgens weigeren fatsoenlijk op les te gaan en je akkoorden te leren, maar gelijk de solo van November Rain gaan leren.

Ik wens ze allemaal een diepe put toe.
En nu ga ik slapen.

Kan het zelf niet beter zeggen! Ik ben het er helemaal mee eens.. En niet vergeten dat die kinderen zichzelf daarna zeer stoer vinden met hun MG100 halfstack omdat ze een riffje foutloos kunnen spelen.

Ik wens ze allemaal een nog diepere put toe.
En nu ga ik douchen.

Madcow
11 april 2010, 22:00
hmm ja.

Slash is een goede gitarist en heeft veel vette nummers gemaakt. Maar hij is een mediahoer. Net zoals Zakk wylde.

Slash verdient echt wel credit voor het werk wat hij heeft gedaan. En iedereen moet ergens beginnen als je met gitaar spelen begint. Alsof we allemaal perfect konden spelen toen we pas 1 jaar gitaar speelden?

Maartoch is Slash een duchtige sell out.

bass blom
11 april 2010, 22:02
John Frusciante verkozen tot beste gitarist
Uitgegeven: 11 april 2010 19:17
Laatst gewijzigd: 11 april 2010 19:48
AMSTERDAM - Voormalige Red Hot Chili Peppers-gitarist John Frusciante is verkozen tot beste gitarist van de afgelopen dertig jaar. De gitarist, die de groep in 2008 verliet, staat daarmee boven andere gitaristen als Slash, Prince en Jack White.
© AFP

Ongeveer dertigduizend mensen brachten hun stem uit op de internetpoll van de BBC. De voormalige Guns N' Roses-gitarist Slash staat op de tweede plaats, gevolgd door Muse-gitarist Matt Bellamy.

Frusciante bracht vorig jaar zijn tiende solo-album uit en vormt nu samen met Duran Duran-bassist John Taylor en zangeres Nicole Turley de band Swahili Blonde.

Van gitarist Slash verscheen onlangs zijn eerste solo-album. Daarop staan onder meer samenwerkingen met Iggy Pop, Dave Grohl en Ozzy Osbourne.
© Novum

YannickH
11 april 2010, 22:15
mooi hoor maar hoeveel signatures gaat hij in hemelsnaam nog krijgen?:dontgeti:

Sinner1980
11 april 2010, 22:19
Kan het zelf niet beter zeggen! Ik ben het er helemaal mee eens.. En niet vergeten dat die kinderen zichzelf daarna zeer stoer vinden met hun MG100 halfstack omdat ze een riffje foutloos kunnen spelen.

Ik wens ze allemaal een nog diepere put toe.
En nu ga ik douchen.

Mijn god,wat zielig allemaal dit.
Als kids geïnspireerd raken door een topgitarist (over zn top ben ik bang maar goed) laat ze dan lekker.
Als dat voor hun de reden is om de gitaar op te pakken dan moeten ze dat lekker doen,leuk toch?

En dat gasten zoals Slash en Zakk Wylde profiteren van de commercie dan hebben ze wat mij betreft groot gelijk;ik zou hetzelfde doen..why not? Geld stinkt niet en je kan nooit genoeg hebben lijkt mij.

Wat ik hier bespeur is een enorm stinkende jaloezie naar gitaristen toe die gewoon hun sporen verdiend hebben door in geweldige (lees:succesvolle) bands te spelen/gespeeld te hebben en daar gewoon gigantisch hun zakken mee vullen;groot gelijk hebben ze.

En de beste gitarist van de wereld...fuck man,die bestaat niet want er zijn heel veel goede gitaristen die allemaal bepaalde technieken meester zijn en het moet maar net je ding zijn.

Ikzelf vind Slash geweldig omdat hij rock speelt met bluesinvloeden en hij een paar van de beste solo's aller tijden heeft geschreven die menig geen kan meeneuriën...en dat kunnen er maar weinig.
Feit is dat de man in ieder geval meer heeft gepresteerd als de gemiddlede kansloze forummer die dit soort zielige berichtjes post...

Pure afgunst...bah! :mad:

barno
11 april 2010, 22:21
Mooie LP wel. Slash ken ik eigenlijk niet (ja zijn imago en een bob dylan cover wel) maar een ding is zeker: hij doet gitaren verkopen. Als jonge gasten via Slash ooit uitkomen bij Hendrix, vervolgens bij Buddy Guy en tenslotte bij Lightnin' Hopkins is het voor mij goed :)

Mitch
11 april 2010, 22:26
Ik wens ze allemaal een diepe put toe.
En nu ga ik slapen.


Ik wens ze allemaal een nog diepere put toe.
En nu ga ik douchen.

Wat een verschrikkelijk bekrompen opmerkingen zeg. Te gek voor woorden.
Hoe dan ook: houd het on-topic over de gitaar. Gemiep over waarom een bekende artiest geen goede muzikant is mag in het subforum Bands/Artiesten. Maar besef wel dat rücksichtlos afbranden ook daar niet getolereerd wordt.

hugo123
11 april 2010, 22:38
oke sorry:makeup: Het was trouwens ook een beetje als grap bedoelt..

mrweird
11 april 2010, 22:40
Ik vind de tweede Gibson slash, de tobaccoburst met piezo in de brug eigenlijk net ff mooier.

RS-Rik
11 april 2010, 22:45
Alhoewel ik door mijn openbaring afgelopen donderdag een groot liefhebber van LP''s ben geworden vind ik die extreme flame tops toch niet zo mooi.



Maar dat is mijn mening

Je zwarte custom is echt heeeel cool bassblom. Wat voor godselelijke elementen zitten er in?

bass blom
11 april 2010, 23:04
Alhoewel ik door mijn openbaring afgelopen donderdag een groot liefhebber van LP''s ben geworden vind ik die extreme flame tops toch niet zo mooi.



Maar dat is mijn mening

Je zwarte custom is echt heeeel cool bassblom. Wat voor godselelijke elementen zitten er in?

die elementen, die hem zo'n prachtige 'herengitaar' maken zijn van gibson en heten P94 :satisfie:

Mitch
11 april 2010, 23:38
Nog één keer voor de duidelijkheid: on topic verder over de gitaar, geen gelul meer over wie er nou wel of niet respect verdient als muzikant/artiest dan wel reacties daarop om alsnog een punt te maken. De volgende die niet kan lezen krijgt een Berisping.

bass blom
11 april 2010, 23:58
wat een sjacho ventje ben jij toch.
is het niet heel erg logisch dat er over gitaristen gepraat gaat worden bij een topic over een signature?

Chocola
12 april 2010, 00:32
omg Slash heeft meer signatures nu dan ik gitaren heb xD, en dat zegt wat!

Toch vind ik dit een erg leuke gitaar om te zien, mooie flametop en kleurencombinatie, jammer van die headstock, moest weer per se zo een slashlogo op staan :D. Overigens heb ik niets tegen die man, luister nog dagelijks naar zijn muziek.

Ik ben zo jaloers op al zijn gitaren :(. Les Paul is mijn ding, en dan komt hij steeds weer met die mooie signatures zoals deze :makeup:. Wat een prijs trouwens weer... :mad:.

macwilliams
12 april 2010, 06:45
typisch altijd die misterieuze verdwijning van post:dontgeti:


Tis er sig, tis van slash, tis een gitaar en daar mee klaar. Er is verder niks mis met die gitaar. Gewoon een plank uitgezaagd volgens fabrieks opgave. Netjes in de menie gezet en toen afgewerkt met wat ijzer en plastic. Wat er overigens ook allemaal netjes op zit moet ik zeggen goh goh goh, mooi hoor en alles. Precies zo gebouwd dat je als fan er wel een moet hebben die gitaar. En er zitten ook tunertjes op die gitaar, netjes drie om drie als mannetjes om een gedekte tafel zo het lijkt op die gitaar. En er zit op de gelinkte site van die gitaar ook nog eens een filmpje bij over slash die praat ook over die gitaar.

joke
12 april 2010, 07:51
is dit niet een beetje het niveau van ; mijn papa is veel sterker dan jouw papa?
slash heeft leuke dingen gedaan maar de schoorsteen moet roken natuurlijk en als gibson zegt hee slash als je nou hier eens mee op de foto gaat kan die schoorsteen volgend jaar ook nog zijn warmte kwijt dan zegt hij net als wij allemaal zouden doen trouwens geen nee!
gelijk heeft ie ,dat heeft hij verdiend maar niet dat wij hem allemaal zo serieus gaan nemen en hem met pietje en sofietje gaan vergelijken wie de "grootste "heeft!
nee, het gaat om de muziek en als de gibson co een plank uitbrengt die goed is dan zijn we natuurlijk blij ,ook al holt gibson achteruit....
is mijn mening ...
groeten , eric ...


enne ,nu gaat ik aan de arbeid!!

Don Olivier
12 april 2010, 08:27
Nou ik dacht laat ik eens kijken of er gereageerd is op de nieuwe Slash gitaar....en mijn vraag of iemand em al bespeeld heeft...moet ik eerst dooor 3 pagina's peuter geklets heen ploegen....ongelooflijk.....

Het lijkt wel of het grootse gedeelte van de luitjes hier gefrustreerde gitaristen zijn die voorbij geraasd worden door de kids die wel kunnen spelen ;)

episua
12 april 2010, 08:52
Tja, ik snap al die ophef hier ook niet over Slash. Over die nieuwe les paul, het is i.m.o. een prachtige les paul, schitterende kleur en niet eens schrikbarend duur voor een signature model. Dacht dat ie ongeveer 2000 euro moet kosten, dus dat valt mee. Als ik een Les Paul zou willen hebben zou ik zelfs als niet Slash fan hier voor vallen. Dus wat is er mis mee...

guitarkid
12 april 2010, 09:03
ik heb sinds twee weken mijn eigenste appetite erbij :cheerup:

http://www.hetgelegevaar.nl/IMG_8329.jpg

Ok BB, nou weet ik het wel. Ik sterf van de jalouzie en hoef niet bij elk topic deze gitaren tegen te komen..... ;)
Straks plaats je ze ook nog onder "Post je Gibsun..." onder het motto dat je geen Gibsuns hebt, maar wel twee goed gelijkende kopieën.... :seriousf:
Maar dat ik ze erg mooi vind, snap je wel, he...??

Gr. C.

speedmusic
12 april 2010, 09:08
Vervelend mannetje die BB, met zijn gitaar spam :mmmm:

Squier4ever
12 april 2010, 09:08
Hadden jullie dit trouwens al gehoord?

http://www.afd100.com/

Een nieuwe sig. amp gebaseerd op de AFD sound.

Hiro
12 april 2010, 09:18
enigste wat mij echt opviel is dat de site wel heel erg buggy is.
Verder kan je wel constant alle gear van een bepaalde artiest kopen om te klinken als die persoon maar dat zal toch nooit lukken.

Portel
12 april 2010, 19:25
is dit niet een beetje het niveau van ; mijn papa is veel sterker dan jouw papa?
slash heeft leuke dingen gedaan maar de schoorsteen moet roken natuurlijk en als gibson zegt hee slash als je nou hier eens mee op de foto gaat kan die schoorsteen volgend jaar ook nog zijn warmte kwijt dan zegt hij net als wij allemaal zouden doen trouwens geen nee!
gelijk heeft ie ,dat heeft hij verdiend maar niet dat wij hem allemaal zo serieus gaan nemen en hem met pietje en sofietje gaan vergelijken wie de "grootste "heeft!
nee, het gaat om de muziek en als de gibson co een plank uitbrengt die goed is dan zijn we natuurlijk blij ,ook al holt gibson achteruit....
is mijn mening ...
groeten , eric ...


enne ,nu gaat ik aan de arbeid!!

Hoeveel signatures hebben Paul McCartney, David Gilmour, Mark Knopfler en Jimi Hendrix?
Vergelijk dat eens met slash en angus young.

Een signature is leuk. Maar 4 is TE VEEL!
(Drie ook. Twee is nog redelijk)

E-J
12 april 2010, 19:42
Ach, Slash maakt met zijn signature gitaren veel fans blij en zelf wordt hij er ook blijer van (want meer cash) dus wat is het probleem? Bovendien gebruikt Slash als één van de weinige artiesten wél zijn signature gitaren dus het is niet enkel een cash-in :)

Ik vind het een erg mooie gitaar... leuk ook dat ze qua uiterlijk best van elkaar verschillen. Hier drie stuks van het My Les Paul Forum:


http://www.mylespaul.com/forums/members/peteypablo-albums-pedal-board-picture23547-afd.jpg
http://i300.photobucket.com/albums/nn2/FatSting/DSC00047.jpg
http://i300.photobucket.com/albums/nn2/FatSting/042.jpg

Agent_Smith
12 april 2010, 19:45
Hoeveel signatures hebben Paul McCartney, David Gilmour, Mark Knopfler en Jimi Hendrix?
Vergelijk dat eens met slash en angus young.

Een signature is leuk. Maar 4 is TE VEEL!
(Drie ook. Twee is nog redelijk)

Jaja, je mening is duidelijk nu. Laat de man dat lekker zelf bepalen. Ik geloof niet hij daar jouw toestemming voor nodig heeft.

Wel een lelijke top zeg, die gitaar imo

EDIT: op die laatste foto's van EJ NL is de top wel mooi. Maar ik ben niet zo van de flametops.

Bolder
12 april 2010, 19:49
Je probeert toch niet te zeggen dat dat drie verschillende modellen zijn toch?

Nee zal wel niet :)

Sanderltd
12 april 2010, 19:54
Hoeveel signatures hebben Paul McCartney, David Gilmour, Mark Knopfler en Jimi Hendrix?
Vergelijk dat eens met slash en angus young.

Een signature is leuk. Maar 4 is TE VEEL!
(Drie ook. Twee is nog redelijk)

Heb je het aantal JEM's al eens geteld? ;)
En persoonlijk vind ik Steve Vai nu niet meteen een schoolvoorbeeld van een sell-out?
En is elke Les Paul in feite geen signature van deze man?:

http://www.hvw8.com/site/wp-content/uploads/2009/08/lespaul-697s.jpg

Portel
12 april 2010, 21:10
In feite wel ja.

Op de foto's van EJ_NL vind ik de gitaar dan weer wel mooi.
Vind het idee van 'nog een signature' nog steeds niet goed, trouwens.
Maar daar zal ik over ophouden.

Nee, ik heb geen idee hoeveel JEMs er zijn.
Heb me nooit zo verdiept in Vai.
Ik hou sowieso niet zo van Ibanez

Don Olivier
10 mei 2010, 18:00
Er is nu ook een Gibson CUSTOM shop Appetite Les Paul....

En DIE lijkt dus WEL op de Derring gitaar ;)

Dus...eerst maakt Gibson een replica van een replica die niet eens op het origineel lijkt en komt dan met een exacte3 replica die giga duur is....

http://forums.gibson.com/default.aspx?g=posts&m=456966

Wel mooi ding

Don Olivier
10 mei 2010, 18:07
http://davesguitar.com/gibson-custom-shop/slash-vos-appetite-for-destruction-les-paul-10643.asp

nickofzo
10 mei 2010, 22:23
wat dacht je van het gibson update topic...

Don Olivier
11 mei 2010, 08:27
Wat is daar mee?

;)

Bram+
4 juni 2010, 09:55
Bumperdebump. Ik kreeg vandaag ook weer de Gibson nieuwsbrief over dit ding en hoewel ik weet dat er gitaristen zijn met veel meer signature modellen, vind ik deze wel heel erg gemakzuchtig: we nemen een Les Paul in een leuke finish, flikkeren er SD's in, slagplaatje eraf en *POEF* instant Slash signature! Dat kun je van de JEM dan weer niet zeggen vind ik.

Sjit86
4 juni 2010, 11:05
de slash signature heeft wel een andere neck die volgens de specificatie van slash is gemaakt.

Bram+
4 juni 2010, 12:15
Ik dacht dat het 'gewoon' weer een '60s profile (http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars/Les-Paul/Gibson-USA/Slash-Appetite-Les-Paul/Neck-and-Headstock.aspx) was, niet super bijzonder dus.

Sjit86
4 juni 2010, 12:33
The neck on the Slash Appetite Les Pauls are carved to Slash's own preferred Slim neck profile, which closely replicates the famously fast-playing Les Paul Standards of the last year of production in 1960.


Het is wel ongeveer de '60 neck, maar toch net niet helemaal.

Bram+
4 juni 2010, 12:58
Tja, net niet helemaal, dus dan is het ineens een hele unieke gitaar? Ik snap wel dat er bepaalde 'verfijningen' zijn van het originele ontwerp, maar ik zie vooral weer de zoveelste poging om een 1958-1960s Les Paul te maken met als "unique selling point" de voorgenoemde Slash-"modificaties". Hebben ze al een blauwe Slash Les Paul uitgebracht? Anders lijkt me dat een mooie voor de volgende keer...

Sjit86
4 juni 2010, 13:06
Ja tuurlijk betaal je er gewoon belachelijk veel geld voor omdat er een handtekening van Slash opgedrukt wordt en er maar 100 ofzo van gemaakt zullen worden, maar dat is toch met iedere signature wel het geval lijkt me.

Bram+
4 juni 2010, 19:53
Daar heb ik verder geen moeite mee.