PDA

View Full Version : Welke elementen?



joelvereycken
11 april 2010, 13:12
Hallo mensen!

Ik heb een Schecter Tempest Custom en daar zitten duncan designed humbuckers in (Koreaanse Duncans). Niet slecht, maar kan beter naar mijn idee.

Ik ben van plan om ze dus te vervangen, ik weet alleen nog niet zo goed waardoor. Ik speel Metalcore/Post hardcore, dus het mag (moet) nogal bruut zijn :P

Ik hoor graag suggesties ^^

Exi
11 april 2010, 13:19
Als het actief mag: EMG's of Blackouts
Passief: Duncan: Alternative 8, Distortion, Invader...

Arjan12
11 april 2010, 14:17
Ik meen dat er ook speciale elementen zijn om Springsteen-metal mee te maken.

Exi
11 april 2010, 14:21
Dat waren toch de Sjors Verstappen Signature Series?
Ik heb ze nog niet geprobeerd, maar ze schijnen inderdaad het echte springsteen-metal geluid te hebben!!:rockon:

Arjan12
11 april 2010, 15:00
Oh, dat was iemand anders. Sorry.

marter544
11 april 2010, 16:26
Ik gebruik een Tempest custom met een seymour duncan custom in de brug, paf on steroids zegmaar. Icm met mijn Engl geeft dat een hele brute metaltone! Ik denk alleen dat jij het nog wat extremer wil, dus ik zou er gewoon eens blackouts in gooien, kijken wat ie doet. Waar je wel mee moet oppassen, die tonepros TOM (de brug) maakt gebruik van de F-spacing, ipv. normale humbucker spacing. Je moet dus kijken naar trembuckers. Iig, bij de mijne, miss dat ze het verandert hebben.

EDIT: Ik las ook het advies van een Invader, die kan ik je afraden!! Dat ding is zwaar bass-heavy, en icm een volledig mahonie gitaar geeft dat één doffe ellende zonder definitie.

Liquid_Metal
11 april 2010, 17:22
DiMarzio D-Activator (X)?

Martijn-w
11 april 2010, 17:27
Dat waren toch de Sjors Verstappen Signature Series?
Ik heb ze nog niet geprobeerd, maar ze schijnen inderdaad het echte springsteen-metal geluid te hebben!!:rockon:

Riep er iemand springsteen-metal?

joelvereycken
15 april 2010, 17:48
Hoe zit het met de batterij als ik er blackouts in wil?

Mikos
15 april 2010, 18:08
Bij actieve elementen is het zo dat de batterij best wel even mee gaat.
Maar als je dan even niet speelt haal altijd voor de zekerheid je kabel uit je gitaar, anders kan het nog steeds batterij blijven kosten.

Mike.

McVenco
15 april 2010, 18:10
Hoe zit het met de batterij als ik er blackouts in wil?

Je bedoelt waar je hem kwijt moet? In veel gevallen kun je hem wel in je controlcavity proppen, maar als dat echt niet lukt zul je een vakje moeten (laten) frezen...