PDA

View Full Version : Eastwood Hi Flyer White



Duhsjaak
11 april 2010, 07:20
Hi
Op het elektrische gitaarforum doe ik wel heel stoer alsof uiterlijk er niet toe doet bij een nieuw Taranaka gitaartje, maar dat is een beetje stoerdoenerij. Het hart is niet van hout (hardhout met toonkamers of niet) en ik ben dan ook vreslijk trots op de levering van de Eastwood Hi Flyer (White). Klinkt ook mooi goor. Niks van dat beschaafde gedoe. Het hals element zit ook zo dat je er niet op kan slappen of andere zogenaamde moderne fratsen.
2 maal P90, en replica van een Univox. De bas van In a gadda la Vita (wat ik schromelijk over gewaardeerd vind) van Iron Butterfly.
Stemdingen en ashtray chroom, Slagplaat en pickups zwart. En al het andere echt oogverblindend wit. Dat laag blaft tegen je kuiten!!!
Zonnebril wel verplicht, door al dat wit.
Laat de zon maar schijnen; ik zit in mijn muziekhok. En als dat allemaal tot bedaren is gekomen, kijk ik wel eens op mijn gemak naar een foto emmer. Reken voorlopig niet op mij.
Gus a.k.a. Duhsjaak

altheka
11 april 2010, 08:33
Slappen modern gedoe ? man dat doen e al jaren en jaren.

Leuke bas, net een iets ander model dat kan ik wel waarderen:

http://www.guitarczar.com/images/products/detail/bass_WhnewHiFlyer.jpg

Is het trouwens een shortscale of oogt dat alleen maar zo ?

Duhsjaak
11 april 2010, 11:29
Hi
Dacht dat ik met 'zogenaamd' en een beetje ironie (en een relatieve zeldzaamheid op dit forum tot dusver: zelfspot) er wel was.
Goed gezien. Het is een shorty. Ik vind de verheerlijking van al die long scale bassen een beetje achterhaald. Met de snaren van vroeger klonken die shorties vaak een beetje modderig, wat je er met een long scale uit haalde. Maar shorties spelen in de praktijk errug lekker. En voor een wat bassiger geluid.... Niet te versmaden. Mijn Iba zet de pickups dicht naar de brug, om dan een circuitje erin te zetten om wat meer bas eruit te halen.
Terug naar wat je lekker vind, heb ik mezelf voorgehouden.
Ook zelfspot: Met de AOW in zicht, zijn shorties ook errug fijn.
Gus a.k.a. Duhsjaak

bass blom
11 april 2010, 11:34
euhj sjaak schiet es ff op met die emmer, we willen die door een blinde ontworpen plank zien :D
mail de foto anders ff naar mij dan knal ik hem wel online.

bass (apestaart) hetgelegevaar.nl

Duhsjaak
11 april 2010, 12:30
Hi
(Nog niet, zeg jij dan)
Dank voor de aangeboden hulp. Ik zal die zeker vragen, als blijkt dat ik het niet red. Maar eerst ga ik hetzelf proberen.

Dus, als het goed gaat hier de Hi-Flyer:

http://i839.photobucket.com/albums/zz313/Duhsjaak/Gitaren%202010/DSC03877.jpg

Die Taranaka is een gitaar, dus die doe ik daar wel effe, als dit meesterwerk is gelukt.
Dat ga ik nu controleren.
Gus a.k.a. Duhsjaak
(als het gaat om weerbarstige compu's, zijn we allemaal Duhsjaak)

Basvarken
11 april 2010, 12:47
Congrats Gus!
Die Eastwood dingen zijn helemaal zo gek niet.
Ik gas al jaren op een Classic 4 oftewel een poor man's Gretsch Country Gentleman.:)

Duhsjaak
11 april 2010, 13:47
Hi
Dat Ja!!!!! effe nog als ode aan Simon Vinkenoog. Die ik nog steeds af en toe mis, maar niet bij het bassen.
Die poor men's Gretsch is gewoon een heerlijk klinkende bas. Zitten EW/Wilkinson hummers op. Heerlijk. Stomweg 1:1 vergelijkbaar met het Gretsch geluid, waar ik nog altijd verliefd op ben. Moeten ze bij Gretsch maar eens een paar bassen uitbrengen. Dan heb ik het nog niet over de over de top prijzen die die cowboys er dan voor vragen.
Speel je er ook live op? Hoe hou je de feed back in de klauwen?
Welke kleur heb je?
Kortom, ik wil wel ietsjes meer weten als dat zou mogen.
(Allemaal) Nog een fijn stukkie weekend.
Gus a.k.a. Duhsjaak

Basvarken
11 april 2010, 17:05
Eh Gus, ik heb er geen.
Ik heb er al jaren GAS voor!

Als in Gear Acquisition Syndrome. (oftewel spullen-hebzucht)

Tot nu toe heb ik er weerstand aan kunnen bieden. Maar zoals je weet: het vlees is zwak...

Duhsjaak
12 april 2010, 06:13
Hi
Je hebt gelijk. Ik ben alleen nog teveel behept met 'It's really been a gas...' uit den weinig beschaafde mond van de heer Steve Marriott.
Marijn had er een in de uitverkoop. Door hem SALE genoemd. Wat Fransen daaronder verstaan is een ander verhaal. Ik wil je niet in verleiding brengen, maar (tabakskleur) gaat € 100,00 (niet al te veel, inderdaad) af. Weet alleen niet of ie m nog heeft.
Ben je sterk of zend je m een mailtje? http://www.digitaar-wil-ik.nl/
Misschien dan toch ook nog even iets om bij stil te staan is de bouwwijze. Voor gebruik op een podium met het nodige volume, misschien wat minder geschikt. Maar voor combo'tjes of thuis: Mooie geluiden.
Zit je in een band o.i.d.?
Groet Gus a.k.a. Duhsjaak

Basvarken
12 april 2010, 09:05
Bedoel je dat ie geen 475 kost maar 375? In dat geval ben ik seriously tempted...

En ja, ik speel in een band.
www.superfloor.net
www.myspace.com/superfloor

Maar dat had ik in het voorsteltopic ook al gezegd (en die heb jij gelezen want je was de eerste die me welkom heette...;)

Saf
13 april 2010, 00:08
sjiek.

ik heb er eentje in sunburst (als lefty geen kleur keuze) heb em al een aantal jaar e nzeer te spreken over de bas. Heb nu een airline mapbas in bestelling staan. Limited run linkshandig kan niet wachten tot het juni/juli is.

Breedmeet
13 april 2010, 23:47
Mooi man, zit er zelf ook nog aan te denken zo'n ding te gaan kopen voor in een punkbandje, beetje ouderwets rammen a la ouwe 80's hardcore. Zou dat lukken met zo'n bas?

Basvarken
13 april 2010, 23:53
Sure, waarom niet! Beetje ouderwets rammen kan toch op elke bas?

Wabbie
13 april 2010, 23:53
maakt dat wat uit dan voor punk ;)

volgens mij werden moshrites wel meer gebruikt voor punk dus ik denk dat dat wel goed zit

Breedmeet
14 april 2010, 00:02
Vroeg me eigenlijk een beetje af hoe snel zo'n ding vervelend gaat feedbacken, wat ik nog wel eens met andere vintage (achtige) basjes gehad heb en of het niet te modderig wordt.

Basvarken
14 april 2010, 00:18
Als je de semi-acoustische Classic 4 bedoelt, dan kan ik me daar wel iets bij voorstellen ja. Die zal allicht wat gevoeliger zijn voor rondzingen dan een solid body.

Duhsjaak
14 april 2010, 05:51
Hi Breedmet
Op het gebied van bestand tegen feedback heb ik de Eastwood nog niet in een lawaaiige omgeving geprobeerd. Het origineel (Mosrite of bij de Hi Flyer eigenlijk de Univox) konden daar prima tegen.
The Ramones hebben Mosrite gespeeld en dat was in de hand te houden. Niet te vergeten de MC5, de luidste band die ik in mijn leven ooit hoorde. Veel harder dan The Ramones.
Op de Univox bas is Inagaddadavita gespeeld van de Iron Butterfly.
Een van de meest overschatte hippybagger naar mijn smaak.
Er zit een echt halselement op en dat ding geeft bakken met laag, maar houdt een goede definitie. P90, dus wel een beetje goor, maar persoonlijk vind ik dat nou juist wel een verademing na al dat beschaafde gedoe van tegenwoordig. Dan zetten ze de elementen dichter tegen de brug en dan zetten ze er een circuitje in, dat verloren gegane bas compenseert! Onzin oplossingen.
Als je meer grip op het geluid wil houden, dan vervang je de tone knop door volume, waardoor je beide pickups afzonderlijk in kan stellen. Dat ga ik op den duur zeker doen. De tone regel kun je beter op je versterker regelen, vind ik.
Groet, Gus a.k.a. Duhsjaak

Basvarken
14 april 2010, 17:04
Zeg Gus, ik heb die Marijn gemaild maar hij heeft helegaar geen Classic 4 in de aanbieding voor 100 euri minder. :dontgeti:
Mijn plotseling oprispende gas is al weer een beetje tot rust gekomen en borrelt nu weer gewoon gezellig op de achtergrond voort.

Duhsjaak
15 april 2010, 07:23
Hi Bas
Het spijt me dat ik je op het verkeerde been heb gezet. Hij heeft m zeker verkocht in de tussen tijd. Mijn broer heeft er ook over gedacht, dus het zit niet alleen in mijn fantasie. Hij heeft m niet gekocht omdat ie bij powertrio werk niet de klauwen te houden is qua feedback. Niet te min, sorry, dat ik je ten onrechte blij heb gemaakt.
Vriendelijke groet Gus
btw: Mijn broer heeft uiteindelijk gekozen voor een Iba ARTB met Chi Sonics. Ik zeg: Leve de shorties!!!

Basvarken
15 april 2010, 09:37
Zeg maar Rob;)
Zo'n Ibanez ARTB is ook erg fraai.
Zéker met Chi-Sonics. Heeft hij die er zelf ingezet?

Duhsjaak
16 april 2010, 06:57
Hi Bas
Hij doet vrij veel zelf, maar dit is gedaan door Dr. Robberts in Hilversum. Misschien dat je Robberts nog kent uit Hoorn. Dat is dezelfde, maar verhuisd.
Is een mooi ding geworden en klinkt ook heel apart. Als ik mijn foto emmer benader, dan krijg ik de waarschuwing dat er (nu) malware in zit, dus ik kan het je niet laten zien. Als je erg nieuwsgierig bent, kan ik m wel naar een email adres zenden. Zend je me dan even een PM? Zeer de moeite waard!
Groet Gus a.k.a. Dusjaak