PDA

View Full Version : Peavey 6505+ combo VS Valveking 112 of 212



RoelSmoel
10 april 2010, 22:24
In mijn zoektocht naar dé versterker, wat de echte blijver wordt voor de komende jaren, mijn vraag..

Mei/juni komt de 6505+ binnen (naar alle verwachtingen..), en ik ben op zoek naar een nieuwe versterker, toevallig.. Nu raadde mijn gitaarleraar mij een Peavey Valveking aan, 112 heb ik al eens gehoord, lekker versterkertje voor zn geld! Nu de 212, omdat mijn budget dat toelaat, maar deze heb ik nog niet getest..

Nu om op de topictitel te komen: wat zouden jullie kiezen? Graag duidelijke argumenten, die ik mee kan nemen in mijn beslissing..

Excuus voor het zoveelste topic in korte tijd, maar de hulp hier is laaiend goed:)

Dank, Roel.

EGH
10 april 2010, 22:34
Geef ons eerst even wat info: muziekstijl, budget, intentie (band of thuisgebruik) en dan komen we alweer een heel eind verder.

RoelSmoel
10 april 2010, 22:37
Geef ons eerst even wat info: muziekstijl, budget, intentie (band of thuisgebruik) en dan komen we alweer een heel eind verder.

Daar gaan we..

600 euro, mag minder, kan eventueel meer. Band én thuisgebruik, en muziekstijl is hardrock en/of metal.

allochthomas
11 april 2010, 02:59
Kan je niet alles in 1 topic houden? We zijn nu al 3 topics bezig met de zelfde vraag.

Om toch iets nuttigs bij te dragen: met de valveking heb je nog wat flexibiliteit kwa muziek stijlen. Ik heb er echt van alles mee gespeeld. De 6505 ben je toch wat beperkt tot de zwaardere genres en de "clean" channel is meer een minder gain channel. Scheurt erg lekker, maar kwa clean niet echt super naar mijn mening. Waarom overgens een combo? Voor 450 heb je een nieuwe valveking head en voor 150 euro kan je een prima 2X12 cabinet kopen die je eventueel kan vervangen door een 4X12 als je dat nodig hebt.

kidrock
11 april 2010, 05:47
Hey, ook hier? Ik zou zelf voor de 6505 gaan. Ik vind de oversturing van de 6505 lekkerder dan de Valveking en aangezien je toch de meeste tijd aan het beuken bent, dan is het clean van minder belang. Zoveel smaken, zoveel meningen, maar goed... ik blijf het zeggen.. je kan pas een goed beeld krijgen als je ze geprobeerd hebt. Ook al is de 6505 combo hier nog niet te krijgen, je kunt gewoon een top uitproberen. Dan weet je ongeveer wat je van de combo kunt verwachten. Dus spring op je fiets naar Musicstore en ga wat proberen. Als je maar zorgt dat je geen buizenbak achterop de fiets mee naar huis neemt. Daar kunnen die lampen niet zo goed tegen ;)

RoelSmoel
11 april 2010, 10:27
Kan je niet alles in 1 topic houden? We zijn nu al 3 topics bezig met de zelfde vraag.

Ik wilde me in dit topic even houden op de Peavey's, eigenlijk geen topic met budget etc, vandaar het nieuwe topic..

DeiDRagonas
11 april 2010, 10:39
Wat een onzin, al die topics. Wat dacht je ervan om gewoon eens naar een winkel te gaan om te testen en rondkijken?? Lijkt me tienmaal nuttiger dan het openen van tig topics waarbij je vantevoren al weet dat stiekem eigenlijk helemaal niemand je kan helpen omdat het zo smaakgerelateerd is. Wat de ene een prachtige amp vind, wil de ander nog niet dood mee worden gevonden.

D.

RoelSmoel
11 april 2010, 10:45
Wat een onzin, al die topics. Wat dacht je ervan om gewoon eens naar een winkel te gaan om te testen en rondkijken?? Lijkt me tienmaal nuttiger dan het openen van tig topics waarbij je vantevoren al weet dat stiekem eigenlijk helemaal niemand je kan helpen omdat het zo smaakgerelateerd is. Wat de ene een prachtige amp vind, wil de ander nog niet dood mee worden gevonden.

D.

Zoals ik eerder al zei, ik heb geen mogelijkheid om ze te testen, dus vraag ik wat anderen ervan VINDEN, dan kan ik me alvast iets voorstellen..

EGH
11 april 2010, 10:54
Zoals ik eerder al zei, ik heb geen mogelijkheid om ze te testen, dus vraag ik wat anderen ervan VINDEN, dan kan ik me alvast iets voorstellen..

Muziek, gitaren, versterkers, pedalen; het is allemaal zo erg smaak gebonden. De één kan de Valveking wel compleet niks vinden, terwijl het voor een ander zijn droomamp is. Ik denk dat ik namens iedereen spreek als ik zeg dat je toch moet gaan proberen ergens te testen. Zeker aangezien je toch zo'n 600E wilt investeren, koop een treinkaartje of probeer vervoer te regelen naar een grote muziekzaak ga een hele dag testen en kies dan je favoriet uit binnen jou budget. Ik denk dat het die 15 euro voor dat kaartje meer dan waard is.

RoelSmoel
11 april 2010, 11:05
Ik mag van mijn ouders toch alleen maar bij de zaak waar ik nu alles haal kopen:makeup:

Daarom vraag ik dus om meningen, iedereen mag het wel anders vinden, maar dan krijg ik toch een duidelijk beeld..

Chroxy
11 april 2010, 11:10
blijf weg van die peavey valveking 212.. niet zozeer qua tone, maar qua gewicht. Ontilbaar! Beter dat je een top haalt + 2x12 of een 1x12 combo, dan heb je ook meteen meer druk voor je metal gebeuk..

Daarnaast; ga gewoon naar Arons en ga testen, laat je ouders lekker shoppen in Heerlen en speel in die paar uur geowon op alles, zodat je precies weet wat je tof vind en niet..

We kunnen hier nu wel met 3 man die Valveking keihard afkeuren, maar misschien is het jouw droomamp..

RoelSmoel
11 april 2010, 11:15
blijf weg van die peavey valveking 212.. niet zozeer qua tone, maar qua gewicht. Ontilbaar! Beter dat je een top haalt + 2x12 of een 1x12 combo, dan heb je ook meteen meer druk voor je metal gebeuk..

Daarnaast; ga gewoon naar Arons en ga testen, laat je ouders lekker shoppen in Heerlen en speel in die paar uur geowon op alles, zodat je precies weet wat je tof vind en niet..

We kunnen hier nu wel met 3 man die Valveking keihard afkeuren, maar misschien is het jouw droomamp..

Ik ben al bijna elke dag daar, vanuit school, paar straten verder, maar dat kunnen jullie niet weten, ik weet zo'n beetje alles wat ze in huis hebben, dus waarom met ouders?:p

Verder is het inderdaad een zwaar versterkertje, de 112 was al bijna niet te tillen, laat staan de 212, maar hij hoeft maximaal maar 1x per week de trap op en af, dus zo erg zal dat niet zijn..

Chroxy
11 april 2010, 11:17
ik zeg toch niet met ouders.. weet ik veel waar Schinveld ligt, dus dan hadden je ouders je kunnen brengen en een eigen bezigheid gehad..

bass blom
11 april 2010, 11:18
iets zelf uitproberen is zoveel meer waard dan er met anderen schrijvend over praten..

ik testte donderdagmiddag de egnater renegade en vond hem geweldig.
die avond oefende ik met mijn bandje, zonder zanger.. en toen hoorde ik mijn roland BC-60 en dacht, WTF? ik heb heel nie een nieuwe amp nodignie :D

RoelSmoel
11 april 2010, 11:25
ik zeg toch niet met ouders.. weet ik veel waar Schinveld ligt, dus dan hadden je ouders je kunnen brengen en een eigen bezigheid gehad..

Schinveld ligt zo'n 10 kilometer van Heerlen af, is wel te doen op de fiets of met het OV, ik meende het in elk geval goed:p

laccio
11 april 2010, 11:28
ik heb nu een valveking 212 en zoek naar een peavey 6505.

De Valveking klinkt lekker als je alleen speelt maar als je in een band komt en gaat opendraaien, heeft hij in mijn ogen gewoon geen "wauw-effect" meer... het blaast me niet omver en een 6505 heeft geen moeite met dingen omver blazen :p

RoelSmoel
11 april 2010, 11:31
Het gaat me er vooral om dat deze amps redelijk wat headroom hebben, want dat heb ik nu bij mijn 5-watter niet..

marc_o
11 april 2010, 11:49
Ik mag van mijn ouders toch alleen maar bij de zaak waar ik nu alles haal kopen:makeup:

Daarom vraag ik dus om meningen, iedereen mag het wel anders vinden, maar dan krijg ik toch een duidelijk beeld..



What the Fuck????? Hoe oud ben je, 7 jaar ofzo??

De 6505 is in kwaliteit in alles de meerdere van de Valveking. Of de sound je aanstaat is een 2e. Aangezien ik betwijfel dat jij de verschillen hoort en merkt zou ik als ik jou was voor de makkelijkste versterker gaan, dus met simpel in te stellen clean, crunch en lead.

RoelSmoel
11 april 2010, 11:52
What the Fuck????? Hoe oud ben je, 7 jaar ofzo??

De 6505 is in kwaliteit in alles de meerdere van de Valveking. Of de sound je aanstaat is een 2e. Aangezien ik betwijfel dat jij de verschillen hoort en merkt zou ik als ik jou was voor de makkelijkste versterker gaan, dus met simpel in te stellen clean, crunch en lead.

Ik ben het er zelf vaak ook niet mee eens.. Maar dan beginnen ze weer; garantie, enige goede hier in de buurt blablabla.......................

Verder, eerst was ik totaal tegen veel knopjes, maar nu ben ik erachter dat meer knopjes, meer veelzijdigheid/soundkeuze is, dus dat maakt wat mij betreft niet veel uit..

allochthomas
11 april 2010, 13:01
Elk topic draait weer op het zelfde uit. Neem nou eens een keer het advies aan dat je krijg ipv steeds te lopen zeuren. In de tijd dat je hier hebt lopen zeuren had je al prima versterkers kunnen testen.

Om alles samen te vatten:
-valveking: erg veelzijdig, veel bang for buck, goedkoop
-6505: scheurbak, je moet er idd van houden, niet zo veelzijdig, kwalitatief beter dan de valveking, stukje duurder.

Ga testen en loop je steeds niet blind te staren op 1 merk!

RoelSmoel
11 april 2010, 14:05
Toch fijn dat ik met een tijdje gitaarspelen mijn hoofd leeg kan maken en rustig nadenken..

Geen Valveking voor mij, ik vind het nog steeds raar hoe ze voor <500 euro een 100 watt buizenversterker kunnen maken, iemand anders zal hier anders over denken, maar er moet toch iets fout zijn..
Even genoten van het geluid van mijn Blackstar, conclusie, ik wil weer een Blackstar, welke, dat moet nog even uitwijzen;)

Topic mag op slot, ik weet genoeg:)

kidrock
11 april 2010, 14:23
Nou je hoort het! Sluit je ouders op in de kelder. Loop, ren, fiets, liftend, whatever naar de Musicstore en ga daar de hele dag amps uitproberen. Dat is de enigste manier om een beter beeld te krijgen van wat jij mooi vindt en als je dan nog met vragen zit kom het dan hier bespreken. En pas als je zeker weet welke amp het gaat worden loop dan naar de kelder en laat je ouders los... onder voorwaarde dat ze een dikke cheque voor jou uitschrijven. Zo zou ik het doen! :crazyhappy:

RoelSmoel
11 april 2010, 14:31
Nou je hoort het! Sluit je ouders op in de kelder. Loop, ren, fiets, liftend, whatever naar de Musicstore en ga daar de hele dag amps uitproberen. Dat is de enigste manier om een beter beeld te krijgen van wat jij mooi vindt en als je dan nog met vragen zit kom het dan hier bespreken. En pas als je zeker weet welke amp het gaat worden loop dan naar de kelder en laat je ouders los... onder voorwaarde dat ze een dikke cheque voor jou uitschrijven. Zo zou ik het doen! :crazyhappy:

We hebben geen kelder:(

Wel een kruipruimte:crazyhappy:

kidrock
11 april 2010, 14:40
We hebben geen kelder:(

Wel een kruipruimte:crazyhappy:

Ook goed! Past net :seriousf:

DeiDRagonas
11 april 2010, 21:33
Toch fijn dat ik met een tijdje gitaarspelen mijn hoofd leeg kan maken en rustig nadenken..

Geen Valveking voor mij, ik vind het nog steeds raar hoe ze voor <500 euro een 100 watt buizenversterker kunnen maken, iemand anders zal hier anders over denken, maar er moet toch iets fout zijn..
Even genoten van het geluid van mijn Blackstar, conclusie, ik wil weer een Blackstar, welke, dat moet nog even uitwijzen;)

Topic mag op slot, ik weet genoeg:)


Jesis man.. En over een paar dagen wil je weer wat anders... Wacht anders gewoon ff een paar jaartjes en speel nog ff door op je Blackstart tot je echt weet wat je wil.

D.

RoelSmoel
11 april 2010, 22:00
Jesis man.. En over een paar dagen wil je weer wat anders... Wacht anders gewoon ff een paar jaartjes en speel nog ff door op je Blackstart tot je echt weet wat je wil.

D.

Ik weet wat ik wil, een buizenversterker waarmee ik mee kan in een bandje, meest voor de hand liggende opties zijn Blackstar HT Club, Soloist of Stage..

Het enige wat mist aan de HT5 is de reverb, en het aantal watts, verder een top versterkertje!

EGH
12 april 2010, 22:01
Ik weet wat ik wil, een buizenversterker waarmee ik mee kan in een bandje, meest voor de hand liggende opties zijn Blackstar HT Club, Soloist of Stage..

Het enige wat mist aan de HT5 is de reverb, en het aantal watts, verder een top versterkertje!

> HT20, icl Reverb en 20W.

Tankman
12 april 2010, 23:08
Geen Valveking voor mij, ik vind het nog steeds raar hoe ze voor <500 euro een 100 watt buizenversterker kunnen maken, iemand anders zal hier anders over denken, maar er moet toch iets fout zijn..


Bullshit. Het is made in China, dus dat scheelt al. Plus het feit dat Hartley Peavey graag een volwaardige buizenversterker wilde maken die ook nog eens gewoon betaalbaar is, maar gewoon goed klinkt. Dat is de Valveking geworden.

Als een Valveking van <500 al raar is voor je, dat moet een 6505+ 112 combo vor 650 helemaal bizar zijn, want zoveel gaat hij kosten.

Valvekings zijn prima versterkers, zeker voor harde rockers. Ik vind de clean alleen niet zo. Hij gaat naar mijn mening redelijk snel oversturen. Hij krijgt een randje, waar ik niet zo van houd.

DJ_HOEK
13 april 2010, 11:16
Bullshit. Het is made in China, dus dat scheelt al. Plus het feit dat Hartley Peavey graag een volwaardige buizenversterker wilde maken die ook nog eens gewoon betaalbaar is, maar gewoon goed klinkt. Dat is de Valveking geworden.

Als een Valveking van <500 al raar is voor je, dat moet een 6505+ 112 combo vor 650 helemaal bizar zijn, want zoveel gaat hij kosten.

Valvekings zijn prima versterkers, zeker voor harde rockers. Ik vind de clean alleen niet zo. Hij gaat naar mijn mening redelijk snel oversturen. Hij krijgt een randje, waar ik niet zo van houd.

je hebt gelijk. naast de koedkope arbeidskosten is er natuurlijk ook bespaart op onderdelen als buizen, speakers, output transformator. vervang je deze, en/of doe je wat mods, dan heb je een betaalbare versterker die de strijd aan kan met versterkers van 2 of 3 keer de prijs van een valveking.

Fireburst
13 april 2010, 19:50
+ tegen de tijd dat hij dan toch uit elkaar gespeeld is, is hij al 5e hands want sommigen wisselen vaker van versterker als van onderbroek lijkt het wel...

Aan de TS : je moet echt wel gaan testen want je gaat er nogal gemakkelijk van uit dat het geluid van de grotere Blackstars in het verlengde ligt van je HT5.
Dat zou best kunnen, maar misschien ook niet.

Tankman
13 april 2010, 20:06
Tegen die tijd dat een Peavey uit elkaar gespeeld is, ben je wel een heeeele hoop jaren verder hoor. Peaey bouwt haar gear nog altijd als tanks.

RoelSmoel
13 april 2010, 21:08
Inderdaad, testen, en wachten..

Ik heb nu een dubbele goedbetaalde krantenwijk, dus mijn budget rek ik op t/m ongeveer 1400 euro in september/oktober.

En de Valveking, heb ik gisteren getest en is mijn geluid niet......

Martijn-w
13 april 2010, 21:09
Yup, zo stevig als wat. Het gewicht is er dan ook naar.

niekrhcpniek
14 april 2010, 20:02
Inderdaad, testen, en wachten..

Ik heb nu een dubbele goedbetaalde krantenwijk, dus mijn budget rek ik op t/m ongeveer 1400 euro in september/oktober.

En de Valveking, heb ik gisteren getest en is mijn geluid niet......

Als je toch dat bedrag kan uitgeven, kun je misschien kijken naar een 2dehands 6505 top.
Ik ben zelf ook aan het wachten op de combo. Maar ik vroeg me eerst af of dit wel geschikt was voor in een band, omdat het maar een 1X12 speaker heeft. Bij Guus Arons vertelden ze me dat je er ook een andere cab op kan aansluiten. Dus mocht je de combo kopen omdat een top te duur is, kun je er altijd nog een cab op aansluiten

Sanderltd
14 april 2010, 23:24
En de Valveking, heb ik gisteren getest en is mijn geluid niet......

Zal natuurlijk puur subjectief zijn, maar wat precies vind je niet oké aan de Valveking?
Welke versie heb je getest? De 112, 212 of de top + cab?
Ik heb namelijk al enige tijd een VK 212 en ik zou niet direct weten welke stijl ik er niet mee zou kunnen spelen?

Trouwens; waarom geen 5150 of 6505 combo? Dan heb ik het over de 212 versie, aangezien je hem ook voor bandgebruik zou willen hebben. Wat betreft de 112 combo; die zal zeker wel hard genoeg gaan, maar voor in een rock- of metalband zou je wel eens dat "extra duwtje" kunnen gaan missen. Althans dat lijkt mij zo te zijn met maar 1 speaker. Maar dat kan volledig anders uitdraaien wanneer de versterker eens daadwerkelijk uitkomt. :)
De 212 combo van de 5150 is tweedehands voor zo'n 600-800 euro te vinden, afhankelijk van de staat waarin hij verkeert. Op gitaarmarkt.nl staat er sinds kort eentje te koop voor 700 euro geloof ik. Moet je dan wel snel bij zijn, want ze zijn vrij gegeerd.
De 212 combo van de 6505 heb ik nog nergens tweedehands zien staan. Bij Musicstore worden ze nieuw verkocht voor een dikke 1000 euro geloof ik.

kidrock
15 april 2010, 02:30
En de Valveking, heb ik gisteren getest en is mijn geluid niet......

Zei het je toch.... :satisfie:

DJ_HOEK
15 april 2010, 15:05
Zal natuurlijk puur subjectief zijn, maar wat precies vind je niet oké aan de Valveking?
Welke versie heb je getest? De 112, 212 of de top + cab?
Ik heb namelijk al enige tijd een VK 212 en ik zou niet direct weten welke stijl ik er niet mee zou kunnen spelen?

Trouwens; waarom geen 5150 of 6505 combo? Dan heb ik het over de 212 versie, aangezien je hem ook voor bandgebruik zou willen hebben. Wat betreft de 112 combo; die zal zeker wel hard genoeg gaan, maar voor in een rock- of metalband zou je wel eens dat "extra duwtje" kunnen gaan missen. Althans dat lijkt mij zo te zijn met maar 1 speaker. Maar dat kan volledig anders uitdraaien wanneer de versterker eens daadwerkelijk uitkomt. :)
De 212 combo van de 5150 is tweedehands voor zo'n 600-800 euro te vinden, afhankelijk van de staat waarin hij verkeert. Op gitaarmarkt.nl staat er sinds kort eentje te koop voor 700 euro geloof ik. Moet je dan wel snel bij zijn, want ze zijn vrij gegeerd.
De 212 combo van de 6505 heb ik nog nergens tweedehands zien staan. Bij Musicstore worden ze nieuw verkocht voor een dikke 1000 euro geloof ik.

succes met je rug als die de trap op en af moet:ok: ik zou het in ieder geval niet doen, zelfs al is het maar 1 keer in de week. 40 kilootjes..

Mcgryphon
15 april 2010, 15:23
http://gathering.tweakers.net/global/smileys/facepalm.gif

RoelSmoel
15 april 2010, 16:16
http://gathering.tweakers.net/global/smileys/facepalm.gif

Geef eens een nickname.. Kan zo snel Mcgryphon niet plaatsen:seriousf:

Sanderltd
16 april 2010, 09:45
Maar nu heb je nog geen antwoord gegeven op mijn vraag. ;)

RoelSmoel
16 april 2010, 09:52
Excuses, overheen gelezen, hier komt ie..


Zal natuurlijk puur subjectief zijn, maar wat precies vind je niet oké aan de Valveking?
Welke versie heb je getest? De 112, 212 of de top + cab?
Ik heb namelijk al enige tijd een VK 212 en ik zou niet direct weten welke stijl ik er niet mee zou kunnen spelen?

Ik vind het een net niet geluid, het mist iets, de overdrive vind ik ook niet geweldig, clean is ie helemaal oke.
Ik heb de 112 combo getest, de top + cab was er niet, en de 212 ook niet.
Ik zoek eigenlijk een vrij veelzijdige versterker, van Foo Fighters tot Metallica zo'n beetje.

guitarkid
16 april 2010, 09:58
En de Valveking, heb ik gisteren getest en is mijn geluid niet......

Als je dat nou de volgende keer eerst doet.....

Gr. C.

RoelSmoel
16 april 2010, 12:58
Als je dat nou de volgende keer eerst doet.....

Gr. C.

Ik had 'm al eens een keer aangesloten gehad, toen klonk het wel overtuigend, maar na verder getest te hebben, nee dankje..

allochthomas
16 april 2010, 15:31
Ik zoek eigenlijk een vrij veelzijdige versterker, van Foo Fighters tot Metallica zo'n beetje.
Dan moet je niet bij de 6505 zijn

RoelSmoel
16 april 2010, 15:35
Dan moet je niet bij de 6505 zijn

Hmm, ik denk dat ik bij een Marshall MA50/100 uitkom met eventueel een Tubescreamer.

kidrock
17 april 2010, 02:46
Hmm, ik denk dat ik bij een Marshall MA50/100 uitkom met eventueel een Tubescreamer.

Ben je al naar Musicstore geweest en van alles uitgeprobeerd? Want nu ben je rondjes aan het draaien en je eigen gek aan het maken... Blackstar combo?... nah... Valveking?... nah... 6505?... nah... Marshall.... hmm... of toch een Blackstar?? :roll:

Hier is mijn "sure proof" stappen plan. Succes gegarandeerd!!

Stap 1. Ouders nog ff wat langer onder de kruipruimte houden, maar vergeet niet ze af en toe wat te voeren.
Stap 2. Zet de wekker en zorg dat je smogels als eerste bij Musicstore op de stoep staat.. O, en vergeet niet je eigen gitaar mee te nemen.
Stap 3. Verlaat niet het pand voordat je alle amps hebt uitgeprobeerd!! Maak ze gek!
Stap 4. Onthou welke amps je lekker vindt klinken. Schrijf het anders op mocht je aan Alzheimer lijden. Kijk ook naar alle mogelijkheden die een amp heeft en of je het nodig hebt... Bijv. fx loop, boost switch, enz, enz.
Stap 5. Met dat lijstje ga naar huis en kruip je weer achter je computertje en tik je amp merk en model in bij Google en zet daarachter "review" (misschien eerst een cursus engels volgen of je laat Google het vertalen en dan valt er ook nog wat te lachen) en lees alles wat je tegen komt. (Hint: Harmony central, The Gear Page of wat dacht je van de zoek functie hier bij Gitaarnet?)

Disclaimer: sommige reviews moet je ook met een grote korrel zout nemen, want sommige sites worden betaald om een goed woordje te doen over een bepaald merk (geruchten doen de ronde, maar kan helaas niet bewezen worden) en sommige mensen hebben gewoon een hekel aan een bepaalde merk en schrijven daarom een slechte review zonder de amp goed geprobeerd te hebben. MAAARRR.... na het lezen van meerdere reviews zie je toch een lijn ontstaan en krijg je toch een betere beeld van de amp in kwestie. Voornamelijk op het gebied van betrouwbaarheid. Iets wat je in de winkel niet zo gauw kunt ontdekken.

Stap 6. Als goed is, is je lijstje nu een stuk kleiner geworden. Kom dan hier weer terug en deel meningen met andere gebruikers over merk X en model Y.
Stap 7. MAAK DAN PAS JE KEUZE!!!
Stap 8. O, en vergeet niet je ouders los te laten nadat je hun bank rekening geplunderd hebt...

Zo, nu heb ik al mijn geheimen prijs gegeven. Ik zou zeggen... gaat heen en vermenigvuldig uwen amp collectie :ok:

RoelSmoel
17 april 2010, 13:27
:ok:

MA heb ik een tijdje terug al geprobeerd, Valveking ook, alleen de nieuwe Blackstar-serie en de 6505+ nog niet:soinnocent:

Komt wel goed, heb toch nog geen geld om uit te geven:sssh:

RoelSmoel
20 april 2010, 15:59
Vandaag de Valveking 112 nog eens doorgelaten, toch wel een lekkere amp:ok:

Ik laat het nog even bezinken..

Greetz...

kidrock
20 april 2010, 17:10
Vandaag de Valveking 112 nog eens doorgelaten, toch wel een lekkere amp:ok:

Ik laat het nog even bezinken..

Greetz...

Ook ooit eens getest... wat ik er nog van kan herinneren... clean wel ok, maar de overdrive vond ik nogal "korrelig" (bij gebrek aan een beter woord) klinken en een beetje modderig in het laag en je moest m redelijk hard zetten om m strakker te krijgen. Maar goed, er zijn hier zat mensen die m wel te gek vinden klinken, dus....

allochthomas
20 april 2010, 17:17
Dat rommelige is te danken aan de JJ buizen in de voorversterker. Een dummyjack mod(zo'n koptelefoon adapter in je eerste input en je gitaar kabel in je 2de) doet wonder of je kan wat rommelen met de voorversterker buizen.

RoelSmoel
20 april 2010, 17:36
Ook ooit eens getest... wat ik er nog van kan herinneren... clean wel ok, maar de overdrive vond ik nogal "korrelig" (bij gebrek aan een beter woord) klinken en een beetje modderig in het laag en je moest m redelijk hard zetten om m strakker te krijgen. Maar goed, er zijn hier zat mensen die m wel te gek vinden klinken, dus....

Rommelig is ie wel ja, maar mijn huidige Blackstar is ook wel redelijk rommelig met veel gain.

Ik overleg me eerst toch nog eens voordat ik over ga tot aankoop..

Sanderltd
20 april 2010, 18:22
Mijn inziens heeft overleggen nu eigenlijk weinig zin.
Je zegt eerst de Valveking al eens kort getest te hebben en toen klonk ie goed. Daarna zweer je bij hoog en bij laag dat het niet je ding is ("nee, dankje") en nu vind je hem plots weer oké.
Dat je twijfelt, oké, maar zoals ik het nu begrijp heb je als vergelijkingsmateriaal enkel je Blackstar gehad?
Je zult dus pas een grondige mening over een amp kunnen vormen als je er ook genoeg anderen test. Een 'goeie' sound is namelijk puur subjectief.

guitarkid
20 april 2010, 20:12
Rommelig is ie wel ja, maar mijn huidige Blackstar is ook wel redelijk rommelig met veel gain.

Ik overleg me eerst toch nog eens voordat ik over ga tot aankoop..

Weet je zeker dat die Blackstar van jou goed is? Ik heb een HT5C en dat ding is retestrak met veel gain.....
't Kan natuurlijk ook aan je gitaar of wat dan ook liggen.

Gr. C.

RoelSmoel
20 april 2010, 20:45
Dat je twijfelt, oké, maar zoals ik het nu begrijp heb je als vergelijkingsmateriaal enkel je Blackstar gehad?
Je zult dus pas een grondige mening over een amp kunnen vormen als je er ook genoeg anderen test. Een 'goeie' sound is namelijk puur subjectief.

Mwa, in huis heb ik nog zo'n 10 watt startersding gehad, en een Roland Cube 60, wat ik van andere versterkers getest heb, wil je niet weten..
Engl Fireball 100, Powerball, Thunder combo, Screamer combo, Marshall JVM410, MA50 (enkel kort), Class 5, Haze 40, Orange Tiny Terror, Dual Terror en nog veeeeeeel meer;)

RoelSmoel
21 april 2010, 15:44
Soms zit het mee, soms zit het tegen:

Vandaag net op iets minder dan een kwartier tijd de vertegenwoordiger van Blackstar amps misgelopen bij de gitaarzaak, en die had de nieuwe 20 watt combo bij zich (die pas in juni op de markt komt..):(

Scopperloit
21 april 2010, 18:46
Rommelig is ie wel ja, maar mijn huidige Blackstar is ook wel redelijk rommelig met veel gain..

Wat zijn je EQ settings dan? Ik heb de HT5-C en die klinkt zeker niet rommelig met gain op 3 uur...

Maar even OT over je zoektocht naar "de amp voor jou". Je komt echt ontzettend onzeker over wat je wilt kopen. Op het ene moment prijs je versterker A de hemel in, om het vervolgens weer niets te vinden en een andere hartstikke tof te vinden. Stop met obsessief zoeken naar een amp.
Vooral als 15 jarige duurt het ontzettend lang voordat je het benodigde geld bij elkaar hebt gespaard en wie weet heb je dan wel een andere voorkeur voor muziek en ook voor versterker.

Toen ik destijds 16 was besloot ik dat de volgende versterker die ik zou kopen mij een leven lang plezier zou gaan opleveren. Mijn zoektocht duurde 2 jaar, bestond uit af en toe wat winkels bezoeken om daar amps te testen, kijken op harmony central of het merk in het geheel goed uit de verf kwam etc.
Ik had ineens het geluk een 2e handse Mesa Boogie Mark IV (mijn nummer 1 keus versterker) met 2x12" V30 cabinet voor zeer schappelijk prijsje te kopen. In het begin vond ik het geluid goed klinken maar het had nog niet de "sound". Maar ik wist dat de versterker dé toonmogelijkheden voor mij in zich heeft. Na veel tweaken en proberen vond ik rond november vorig jaar "het geluid".
Dus zo zie je maar dat ik de versterker 2 jaar had voordat ik überhaupt de sound voor mij eruit kon halen.

Wees niet zo kritisch als een amp in het begin niet lekker klinkt, zoek settings op die aangeraden worden door medegebruikers. Al de versterker die jij hebt geprobeerd zullen allemaal ongetwijfeld goed kunnen klinken als de persoon die speelt weet wat ie doet..

RoelSmoel
21 april 2010, 19:30
@ scopperloit, ik ben eigenlijk gewoon op zoek naar een HT5 met meer vermogen:)

Blackstar is hét geluid voor mij (voorlopig), ik weet precies wat de amp wel en niet kan.. Verder moet ik gewoon alles naast elkaar hebben wat amps betreft, gewoon van de een in de andere inpluggen, dan weet ik precies wat ik wil, denk ik dan..
Ik kan zeker vrij onzeker overkomen, ik wil nu een beslissing maken waar ik lang mee vooruit kan. En met een paar maanden stevig doorsparen moet dat wel lukken;)

RoelSmoel
14 mei 2010, 19:23
Gaan we weer *rollende ogen emoticon*

Vandaag de Valve King 112 getest (alweer), leuke amp, lekker veelzijdig, en de grond voelde ik trillen (wat met mijn HT5 niet is, en ik nogal kickass vind!), 399 voor een goede buizenamp is niet veel, dus er blijft budget voor mij over, dus ik kan eventueel de VK100 met 4x12 kopen.

Er is trouwens ook een band opkomend, vandaar dat ik dit topic weer aanhaal.

Clean is goed (waar ik ook naar zoek), en de scheur is erg veelzijdig, precies wat ik zoek!

:soinnocent:

guitarkid
14 mei 2010, 19:28
Toch fijn dat ik met een tijdje gitaarspelen mijn hoofd leeg kan maken en rustig nadenken..

Geen Valveking voor mij, ik vind het nog steeds raar hoe ze voor <500 euro een 100 watt buizenversterker kunnen maken, iemand anders zal hier anders over denken, maar er moet toch iets fout zijn..
Even genoten van het geluid van mijn Blackstar, conclusie, ik wil weer een Blackstar, welke, dat moet nog even uitwijzen;)

Topic mag op slot, ik weet genoeg:)

Ik zie het..... Misschien moet je je hoofd niet te leeg maken. Beetje hersens er in houden, misschien? :seriousf:

Gr. C.

kidrock
14 mei 2010, 19:29
Gaan we weer *rollende ogen emoticon*

Vandaag de Valve King 112 getest (alweer), leuke amp, lekker veelzijdig, en de grond voelde ik trillen (wat met mijn HT5 niet is, en ik nogal kickass vind!), 399 voor een goede buizenamp is niet veel, dus er blijft budget voor mij over, dus ik kan eventueel de VK100 met 4x12 kopen.

Er is trouwens ook een band opkomend, vandaar dat ik dit topic weer aanhaal.

Clean is goed (waar ik ook naar zoek), en de scheur is erg veelzijdig, precies wat ik zoek!

:soinnocent:

Zucht... dus gaat die het nou eindelijk worden?

RoelSmoel
14 mei 2010, 19:44
Zucht... dus gaat die het nou eindelijk worden?

Moet eerst eens de top met 4x12 testen, maar die is al een tijd niet leverbaar..

Inderdaad, zucht..

RoelSmoel
14 mei 2010, 20:04
Ik zie het..... Misschien moet je je hoofd niet te leeg maken. Beetje hersens er in houden, misschien? :seriousf:

Gr. C.

Zou kunnen ja.. Ik blijf mijn Blackstar er wel nog naast houden, dus die gaat niet weg.

RoelSmoel
15 mei 2010, 22:21
Heeft de 212 trouwens handvatten/inkepingen aan beide zeides? 45 kilo lijkt me nu niet makkelijk te dragen in 1 hand..
Verder, het wordt een Valveking, zo goed als zeker, ik zal nog een ander mooi aanbod moeten krijgen zou ik voor een andere gaan;)

Alleen moet zich nog uitwijzen of het de 112, 212 of VK100 + cab wordt..

crapton
15 mei 2010, 22:33
En Jezus zeide: ‘Vader, vergeef het hem, want hij weet nog niet wat te kiezen, ondanks alle adviezen.' Vrij naar Lucas 23:34. ;)

Voor zover je het over een Valveking 212 hebt, die weegt ca. 31 kg en heeft 1 handvat bovenop.

Een 5150 212 combo weegt ca. 39 kg. Daarbij past alleen een goed steekwagentje...

Sanderltd
15 mei 2010, 23:59
--ALS-- je een VK 212 koopt, zul je met het gewicht niet bijster veel problemen hebben. Het ding weegt, zoals gezegd, maar 30kg, en dat is vrij goed alleen te dragen met het enkele handvat bovenop.

RoelSmoel
16 mei 2010, 13:49
Als ik de head + een kast voor een zacht prijsje kan krijgen, wordt het die, is dat niet het geval, neem ik de 212 dan..

Zit er trouwens een footswitch bijgeleverd?

pasqual
16 mei 2010, 15:20
nee, geen footswitch. maar als je er nog een hebt liggen met 2 knoppen en een stereo jackplug eraan, voldoet ie ook. ik gebruik zelf een switch van Ruis en Knetter.

groeten Pasqual.

RoelSmoel
16 mei 2010, 15:41
nee, geen footswitch. maar als je er nog een hebt liggen met 2 knoppen en een stereo jackplug eraan, voldoet ie ook. ik gebruik zelf een switch van Ruis en Knetter.

groeten Pasqual.

Wat gear betreft heb ik alleen mijn versterker, elektrische, western en wat kabels + snaren en zo wat rotzooi..
Alleen een footswitch van Blackstar, een knop..

Sanderltd
16 mei 2010, 23:12
Die van Blackstar zou je misschien ook wel kunnen gebruiken. Afhankelijk van hoe hij gesoldeerd is en welke plug Blackstar gebruikt, kun je ofwel het kanaal van de VK switchen, ofwel de boost in- of uitschakelen.

Overigens is een footswitch zelf helemaal niet moeilijk te maken, veel beter van kwaliteit als je er beetje handig bent en een pak goedkoper!
Dit is mijn tweede (en huidige) footswitch-poging:

http://i250.photobucket.com/albums/gg258/Flying-V/DSC00181-1.jpg

MichaelSS
17 mei 2010, 21:12
Als je niet in een band zit laat die Valveking dan lekker links liggen. Thuis kan ik er echt geen fatsoenlijk geluid uit krijgen, vooral niet op het overdrive kanaal. Dan raad je de Royal8 aan. Die is prima voor thuis.

Clean opzich wel lekker met wat effectenmeuk ervoor.

Ik heb de VK100 en is echt zwaar. Wel erg stevig.

pasqual
17 mei 2010, 21:25
Als je niet in een band zit laat die Valveking dan lekker links liggen. Thuis kan ik er echt geen fatsoenlijk geluid uit krijgen, vooral niet op het overdrive kanaal. Dan raad je de Royal8 aan. Die is prima voor thuis.

Clean opzich wel lekker met wat effectenmeuk ervoor.

Ik heb de VK100 en is echt zwaar. Wel erg stevig.

helemaal gelijk; op een niet respectabel volume heb je er geen hol aan. maar is dat niet met vrijwel alle buizen versterkers van 30 watt +? voor thuis gebruik ik niet eens meer een versterker maar een degelijke multi-effects doorgeschakeld naar een keyboard.

groeten Pasqual.

RoelSmoel
17 mei 2010, 21:25
Als je niet in een band zit laat die Valveking dan lekker links liggen. Thuis kan ik er echt geen fatsoenlijk geluid uit krijgen, vooral niet op het overdrive kanaal. Dan raad je de Royal8 aan. Die is prima voor thuis.

Clean opzich wel lekker met wat effectenmeuk ervoor.

Ik heb de VK100 en is echt zwaar. Wel erg stevig.

Het is voor in een band..
De Valveking is naar mijn testervaring erg afhankelijk van welke pickups de gitaar heeft, met EMG's klinkt deze een stuk voller dan met een ander soort pickups..

MichaelSS
17 mei 2010, 21:41
Ik heb een Fender, Gibson en PRS en het klinkt allemaal ruk op laag volume, en dan heb ik er nog wel een 4*12 onder van Marshall. Met jouwn budget moet je dan eerder kijken naar een Peavey cabinet en mocht je dan van plan zijn die Valvekingversie te kopen.. dan raad ik je dat al helemaal af.

Best een leuk ding hoor, die valveking, maar om te oefenen en voor thuis is het niet optimaal. Voor optredens is hij prima geschikt.

RoelSmoel
17 mei 2010, 22:07
Ik wacht sowieso tot dat de nieuwe Blackstar HT-Venue serie uit is, kan ik tenminste een duidelijk oordeel maken, en gaan vergelijken, nu heb ik enkel de Valveking en geen enkel vergelijkingsmateriaal..

Tankman
17 mei 2010, 23:39
Weet je ook zeker dat je de 212 wilt dan? Dat kreng is echt niet te tillen.

De 50 watt van de 112 voldoen al alle oefen optreed eisen en is wat makkelijker te tillen.

Ik heb zelf een zooi amps getest in de laatste 3 weken op oefenruimte volumes waaronder de Valveking 212, 112, Bandit 112, Engl Screamer 50, Marshall MA50C en de Vypyr 60 Tube. Ik vond persoonlijk de Bandit en de Screamer het best klinken uit de hele zooi. En voor het prijsverschil is mijn keuze voorlopig gevallen op de Bandit, ook mede omdat mijn medegitarist in de band al op zo'n Engl speelt, en ik gewoon ff wat anders wil. De Bandit klonk in mijn oren strakker dan de Valveking op drive, had een mooiere clean, is wel solid state, maar klinkt als buizen en reageert als buizen. Hij is ook erg veelzijdig en TILBAAR! Zeker de moeite om te checken.

Nou heb ik de VK100 nooit geprobeerd, dus kan ik daar niet over oordelen, maar de Bandit was toch wel echt de verrassende winnaar uit de tests.

RoelSmoel
18 mei 2010, 20:50
En toch vind ik 50 watt veel, omdat ik niet alleen in een band speel, ik moet er ook nog thuis mee kunnen oefenen:makeup:

Ik zag net dat MjS een HT20 heeft, daar heb ik weer zware GAS van gekregen, omdat het moment van levering van de HT-Venues in de lokale guitarshop steeds dichter bij komt.. HT20 is blijkbaar beter op clean, de overdrive/distortion is strakker, en heeft reverb, allemaal verbeterpunten aan de HT5, die ik wel erg aantrekkelijk vind.

Als ik de head zou kopen, welke speakerkast raden jullie dan eventueel aan? Liever geen Fame of Harley Benton cab, ik moet ook eerst kunnen testen..

Orange cabs schijnen ook erg goed te zijn, nu kwam ik er een tegen met een Celestion Vintage 30 speaker, een 1x12" cab, heeft iemand hier ervaring mee? Andere 1x12" en 2x12" cabs die goed klinken icm met Blackstar versterkers hoor ik graag, want een 4x12" is weer overkill om wekelijks 2 trappen af te dragen, in de auto, etc etc etc.

En inderdaad, op het moment weet ik nog even niet wat ik wil, ik moet een paar amps naast elkaar horen, Engl Thunder 50, Marshall MA50C, Marshall Haze 40 zijn al afgevallen..
Het liefst zou ik natuurlijk een Engl Fireball 100 of een Engl Powerball willen kopen, maar daar heb ik als 15-jarige scholier echt geen geld naar..

Sanderltd
18 mei 2010, 21:56
Verder, het wordt een Valveking, zo goed als zeker,



:strat:

(10 tekens)

RoelSmoel
18 mei 2010, 22:03
:strat:

(10 tekens)

Ik heb een Les Paul.. :lp:

Tja, MjS heeft dit probleem weer aangewakkerd, ben ik hem ontzettend dankbaar voor:makeup:

RoelSmoel
19 mei 2010, 16:02
Krijg net een mailtje dat de 6505+ combo binnen is, ik ga testen en jullie horen van me..

MjS
19 mei 2010, 16:10
Ik heb een Les Paul.. :lp:

Tja, MjS heeft dit probleem weer aangewakkerd, ben ik hem ontzettend dankbaar voor:makeup:

You're welcome ;-)

Zal tzt even soundsamples posten, kom je helemaal niet meer van je GAS af!

muziekschuur
19 mei 2010, 16:11
En? Hoe beviel ie?

RoelSmoel
19 mei 2010, 17:06
Brute amp!

Heel high gain (kon ook niet anders)
Goede reverb, echte Ruby tubes, gain op het clean kanaal is te regelen wat heel fijn is, een British-like scheur is ook nog te maken van het clean kanaal, en ik ben een van de eersten in Nederland die 'm heeft bespeeld, beat that!:) Later meer...

Zo, zoals beloofd, heb het wat laten bezinken, ik zat het moment van het vorige in de bus naar huis vanuit de gitaarzaak..

Vandaag wat over en weer gemaild, allemaal onzin, opeens een serieus mailtje: 6505+ combo is binnen!
Shit.. School tot 10 over 4, heb ik weer, normaal moet ik om half 6 thuis zijn als ik tot 10 over 4 school heb (half uur in de bus..), te voet van school het centrum in met een zware tas, heel snel lopend is een hel.. 5 voor half 5 kwam ik aan, half 5 was ik aan het spelen.. Shit, gitaar een toon lager gestemd, even laten stemmen, jawel, snaar gesprongen.. Nieuwe snaar, 5 over half 5 kon ik eindelijk beginnen:
Spelen met het volume en de gain werkt ontzettend goed op deze amp! Het clean kanaal kan ik nog een lichte crunch van maken, weer met gain en volume spelen krijg ik een British-like scheur (Orange, Marshall etc..)
Clean wordt ook wel Rythm kanaal genoemd, clean vind ik dan wel een minder punt van de versterker.. De scheur is echt heftig! Heel helder, je hoort alles goed, ondanks de grote hoeveelheid gain.
XLR-out zit erop voor "micen van de amp zonder microfoon", moet ik dit geloven?

Maar al met al, deze staat op mijn verlanglijstje, en ga hem morgen nog eens goed testen.

RoelSmoel
19 mei 2010, 20:24
Zo, hij staat er..

AronSlash
19 mei 2010, 20:42
Heey Roel, haha al bij guus geweest, ben toevallig ook rond half 5 langsgeweest. Hoe klinkt ie? (haha wat een vraag)

RoelSmoel
19 mei 2010, 20:50
Heey Roel, haha al bij guus geweest, ben toevallig ook rond half 5 langsgeweest. Hoe klinkt ie? (haha wat een vraag)

Half 5? Toen was ik er ook? Voor het klinken, zie bovenstaande..
Gozer met Foo Fighters vest, spijkerbroek, All Stars, hanenkam en kleurrijke tas, dat ben ik..

AronSlash
19 mei 2010, 21:16
nee sorry niet gezien, dan was ik net voor jou daar

RoelSmoel
19 mei 2010, 22:08
Verder heb ik nog iets toe te voegen:
De amp klinkt met veel gain niet modderig, zoals een Valveking, maar echt helder, zelfs beter dan mijn Blackstar (kan natuurlijk aan de buizen, speakers etc. liggen..), en heel vet, lekker veel bass (iets wat ik heel fijn vind..)

marc_o
19 mei 2010, 22:37
Verder heb ik nog iets toe te voegen:
De amp klinkt met veel gain niet modderig, zoals een Valveking, maar echt helder, zelfs beter dan mijn Blackstar (kan natuurlijk aan de buizen, speakers etc. liggen..), en heel vet, lekker veel bass (iets wat ik heel fijn vind..)


"Zelfs' beter dan je Blackstar? Nou, dat mag ik godver wel hopen ook!
Speelgoed < > professionele amp, gebaseerd op een 5150.....


Ongelooflijk eigenlijk, dat ie dan toch nog beter klinkt dan je Blackstar 5 watt slaapkamerdingetje (hoe leuk die ook zijn)

RoelSmoel
19 mei 2010, 23:00
"Zelfs' beter dan je Blackstar? Nou, dat mag ik godver wel hopen ook!
Speelgoed < > professionele amp, gebaseerd op een 5150.....


Ongelooflijk eigenlijk, dat ie dan toch nog beter klinkt dan je Blackstar 5 watt slaapkamerdingetje (hoe leuk die ook zijn)

Sarcasme overheerst weer eens:cheerup:
Er zijn ook mensen die doen band repetities met hun HT5, maar dat trekt die van mij niet met de luide drummer..
Verder, nooit geweten (tot nu) dat de 6505+ gebaseerd is op de 5150;)

MjS
19 mei 2010, 23:04
De HT-5 is leuk, maar die kun je moeilijk vergelijken met een veel duurdere combo met grotere speaker en veel meer power...

semt-x
20 mei 2010, 10:26
Een vraagje over de Peavey 6505+ combo.
Alle reacties over deze combo zijn aardig goed, dus ik vind m opzich ook wel interessant voor mezelf. Nou is het volgens mij zo dat buizencombo's mooier klinken als ze aardig open gedraaid worden? Ik speel eigenlijk alleen maar thuis (op de bank)... kan deze combo lager volume aan? Tuurlijk kan je m zachter zetten, maar komt deze dan nog tot zn recht?
Of kan ik dan beter naar kleinere buizen/transistor combo's kijken? M.a.w. is de 6505+ combo een versterker voor "kleine zalen" of kan je m makkelijk thuis houden?

Tankman
20 mei 2010, 10:53
Een vraagje over de Peavey 6505+ combo.
Alle reacties over deze combo zijn aardig goed, dus ik vind m opzich ook wel interessant voor mezelf. Nou is het volgens mij zo dat buizencombo's mooier klinken als ze aardig open gedraaid worden? Ik speel eigenlijk alleen maar thuis (op de bank)... kan deze combo lager volume aan? Tuurlijk kan je m zachter zetten, maar komt deze dan nog tot zn recht?
Of kan ik dan beter naar kleinere buizen/transistor combo's kijken? M.a.w. is de 6505+ combo een versterker voor "kleine zalen" of kan je m makkelijk thuis houden?

Ik denk niet dat je hem op die manier optimaal kan gebruiken. Het geluid komt pas tot zijn recht als je hem een beetje open draait. Op lage volumes klinken de meeste grotere versterkers in mijn oren gewoon brak.

Voor vergelijkbare sounds op lage volumes kun je dan beter naar de Peavey Transtube serie kijken, of van die kleine 5 watt buizen versterkertjes van Blackstar bijvoorbeeld.

Sanderltd
20 mei 2010, 11:02
Wat betreft de Transtube series, kan ik ook alleen maar beamen wat Tankman zegt!
Ik heb er zelf heel lang op gespeeld als oefenversterker en zelfs in combinatie met een drummer en bassist in een kelder. De versterker klonk eigenlijk op alle volumes erg strak en erg goed. Zeker zijn geld waard!
(Ik heb het dan over de Transtube Bandit 112)

semt-x
20 mei 2010, 11:04
Klinken die blackstar amps "net zo goed" als de 6505+ alleen dan op lager volume?

JeanPaul du Vinnie
20 mei 2010, 13:20
Een vraagje over de Peavey 6505+ combo.
Alle reacties over deze combo zijn aardig goed, dus ik vind m opzich ook wel interessant voor mezelf. Nou is het volgens mij zo dat buizencombo's mooier klinken als ze aardig open gedraaid worden? Ik speel eigenlijk alleen maar thuis (op de bank)... kan deze combo lager volume aan? Tuurlijk kan je m zachter zetten, maar komt deze dan nog tot zn recht?
Of kan ik dan beter naar kleinere buizen/transistor combo's kijken? M.a.w. is de 6505+ combo een versterker voor "kleine zalen" of kan je m makkelijk thuis houden?
Volgens mij mag dat niet zo'n probleem vormen. Bij moderne metalversterkers als de 6505 wordt de toon toch vooral gevormd in de preamp. Ja, je zal wat druk en punch missen als je 'm op kamervolume houdt (vb preamp op 5, master onder 1), maar hij zal nog steeds aanvaardbaar klinken. Ik heb het trouwens zelf een paar jaar geleden nog gedaan met een Peavey JSX op mijn slaapkamer. Zulke versterkers werken op een andere manier dan een vintage Marshall of zo, die je inderdaad moet opendraaien om er een leuke crunch uit te krijgen.

Langs de andere kant is een 6505 om gewoon thuis in de zetel op te spelen misschien een beetje overkill. Of zoek naar de versie met één speaker? Maar hé, wie ben ik om daar iets over te zeggen, heb zelf thuis een Rectifier met Orange 2x12 staan die al een jaar geen band meer gezien heeft. :seriousf:

semt-x
20 mei 2010, 13:41
Ik zoek een leuke betaalbare buizencombo voor thuis. De combo hoeft geen 2x12", 1x12" is prima... De 6505+ leek me een mooie optie. Een buizenamp voor niet te veel geld, met een krachtige scheur, maar misschien te veel voor thuis? Zou zo'n 5wattertje ook leuk zijn, of lever je dan toch wat in op eem dikke scheur?

guitarkid
20 mei 2010, 14:41
Ik zoek een leuke betaalbare buizencombo voor thuis. De combo hoeft geen 2x12", 1x12" is prima... De 6505+ leek me een mooie optie. Een buizenamp voor niet te veel geld, met een krachtige scheur, maar misschien te veel voor thuis? Zou zo'n 5wattertje ook leuk zijn, of lever je dan toch wat in op eem dikke scheur?

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=135035

JeanPaul du Vinnie
20 mei 2010, 15:57
Zou zo'n 5wattertje ook leuk zijn, of lever je dan toch wat in op eem dikke scheur?
Voor zover ik weet zijn er geen vijfwatters met een scheur als die van de 6505. Het ding is dat veel van de power die je hoort in zo'n 6505 net door het relatief hoge wattage komt.

RoelSmoel
21 mei 2010, 17:04
Hij gaat steeds vetter en vetter klinken :soinnocent:

Enig nadeel, de knoppen zitten redelijk dicht op elkaar, maar dat is ook het enige..

+ punten: echte veren reverb, de meesten vinden 2 kanaals, maar eigenlijk is hij 3 kanaals (rythm, crunch en lead)(rythm (clean) is weer onderverdeeld in "clean" en crunch, dus daar zal het wel liggen..), echte Sheffield speaker (die heel vol klinkt), geen chinese wegwerpbuizen (Ruby tubes, andere dure merken kunnen natuurlijk altijd beter zijn..), versterker klinkt heel vol, gaat pas bij de gain bijna helemaal open feedback geven, geen gedeelde EQ, ieder kanaal een aparte, en een leuk detail: het Peavey-logo geeft licht als de versterker aanstaat :)
En de versterker klinkt helemaal niet zo modderig als de Valveking met veel gain (dat is dus de reden dat ik die niet gekocht heb, maar nog even wacht;))


Nog even wachten tot dat de nieuwe HT-Venues van Blackstar binnen zijn, dan zal ik toch echt een keuze moeten maken..

Peavey maakt wat dat betreft voor steeds minder geld meer kwaliteit:)

Sanderltd
21 mei 2010, 17:47
Hoe kun je nu al een uitspraak doen over de kwaliteit van de 6505+ combo als je hem nog niet hebt? Laat staan hem een tijd hebt getest?
Ik zeg dit omdat er op Amerikaanse fora geruchten deden dat de kwaliteit van deze combo wel eens minder goed zou kunnen zijn als de USA peaveys. (de 6505+ combo wordt in China gemaakt)
Ik zeg niet dat het een prulletje wordt, maar wat kwaliteit betreft zou ik nu absoluut geen uitspraak willen en kunnen doen.

RoelSmoel
21 mei 2010, 22:17
Hoe kun je nu al een uitspraak doen over de kwaliteit van de 6505+ combo als je hem nog niet hebt? Laat staan hem een tijd hebt getest?
Ik zeg dit omdat er op Amerikaanse fora geruchten deden dat de kwaliteit van deze combo wel eens minder goed zou kunnen zijn als de USA peaveys. (de 6505+ combo wordt in China gemaakt)
Ik zeg niet dat het een prulletje wordt, maar wat kwaliteit betreft zou ik nu absoluut geen uitspraak willen en kunnen doen.

[miereneuk mode on]Hij is er al, dus wordt is in de verkeerde tijd geplaatst[miereneuk mode off/]

Hmm, hij komt er stevig over, en goed afgewerkt etc, op die knoppen na, komt dus erg goed van kwaliteit over op mij, + de spullen die er gebruikt zijn bij het bouwen van de amp, en het goede geluid maakt dit compleet..

RoelSmoel
22 mei 2010, 14:41
En toch denk ik dat deze het niet wordt..
Mede doordat het een flinke high-gain bak is, en ik in een coverbandje speel/aan het opzetten ben, en dan moet ik toch een veelzijdige amp hebben..

Toch nog maar even wachten op de Blackstar HT-Venues, dan beslis ik echt pas..:)

Tankman
22 mei 2010, 15:03
En toch denk ik dat deze het niet wordt..
Mede doordat het een flinke high-gain bak is, en ik in een coverbandje speel/aan het opzetten ben, en dan moet ik toch een veelzijdige amp hebben..

Toch nog maar even wachten op de Blackstar HT-Venues, dan beslis ik echt pas..:)

Veelzijdig zonder modelling = Peavey Bandit 112

En anders modelling...

RoelSmoel
22 mei 2010, 15:10
Veelzijdig zonder modelling = Peavey Bandit 112

En anders modelling...

Is geen buizen, de enige redelijke modeling amp met buizen die ik tegen ben gekomen is de Spider Valve..

Maar met de eisen die ik heb zal ik toch weer richting Blackstar gaan neigen, die ISF is verdomd handig en goed!

Ach, ik kom er wel uit..

guitarkid
23 mei 2010, 10:18
Is geen buizen, de enige redelijke modeling amp met buizen die ik tegen ben gekomen is de Spider Valve..
Maar met de eisen die ik heb zal ik toch weer richting Blackstar gaan neigen, die ISF is verdomd handig en goed!
Ach, ik kom er wel uit..

Nou, dat betwijfel ik dus echt...
Een tijdje geleden beweerde je nog onderstaand:


Spiders.. Hmmm...
Kun je beter vanaf blijven..

Volgens mij moet je nou gewoon gaan beslissen en ophouden met het doen van "losse flodder"-uitspraken! Eerst weten waar je het over hebt en dan pas posten! Een poosje Roel-hou je-Smoel dus eigenlijk.... ;)

Gr. C.

Sanderltd
23 mei 2010, 10:39
Geweldig toch, die jeugdige eigenwijsheid he? ;)
-Eerst pagina's lang jengelen om tot de conclusie te komen dat hij misschien wel een Valveking wilt.
-Daarna wilt hij geen Valveking meer omdat ze "te goedkoop" zouden zijn om van goeie kwaliteit te kunnen zijn.
-Dan wilt hij wel weer een Valveking omdat deze plots wél goed van kwaliteit bleken te zijn. Daarbij eerst nog twijfelen over de 112, de 212 of de 412.
-Dan plots weer geen Valveking, omdat ze te moddering klinken.
-Dan maar een 6505+ combo. Die zijn ook laag van prijs, maar in tegenstelling tot de Valveking, zouden deze combo's dan wel goed van kwaliteit zijn. ("Omdat je dat eraan ziet.") Verder doe ik geen persoonlijke uitspraak over de combo, i'm just sayin'. ;)
-En tot slot zijn we weer aanbeland bij een veelzijdige versterker en begint het topic opnieuw! :cheerup:

Sanderltd
23 mei 2010, 10:40
Maar waarom zou je eigenlijk per sé een buizenbak willen? Zeker als je er vaak mee moet sleuren, is die Bandit 112 een verdomd goeie versterker.
En als je per sé een veelzijdige buizenbak wilt, kun je ook gewoon nog voor de Valveking gaan. ;)

RoelSmoel
23 mei 2010, 10:47
Nou, dat betwijfel ik dus echt...
Een tijdje geleden beweerde je nog onderstaand:



Volgens mij moet je nou gewoon gaan beslissen en ophouden met het doen van "losse flodder"-uitspraken! Eerst weten waar je het over hebt en dan pas posten! Een poosje Roel-hou je-Smoel dus eigenlijk.... ;)

Gr. C.

Een tijdje terug ging het in dat topic om de Spider 3 en Spider 4, daar kun je beter vanaf blijven, heb ik dat ooit ergens anders gezegd?;)


Geweldig toch, die jeugdige eigenwijsheid he? ;)
-Eerst pagina's lang jengelen om tot de conclusie te komen dat hij misschien wel een Valveking wilt.
-Daarna wilt hij geen Valveking meer omdat ze "te goedkoop" zouden zijn om van goeie kwaliteit te kunnen zijn.
-Dan wilt hij wel weer een Valveking omdat deze plots wél goed van kwaliteit bleken te zijn. Daarbij eerst nog twijfelen over de 112, de 212 of de 412.
-Dan plots weer geen Valveking, omdat ze te moddering klinken.
-Dan maar een 6505+ combo. Die zijn ook laag van prijs, maar in tegenstelling tot de Valveking, zouden deze combo's dan wel goed van kwaliteit zijn. ("Omdat je dat eraan ziet.") Verder doe ik geen persoonlijke uitspraak over de combo, i'm just sayin'. ;)
-En tot slot zijn we weer aanbeland bij een veelzijdige versterker en begint het topic opnieuw! :cheerup:

Waarom zou het topic opnieuw moeten beginnen? Ik wacht fijn af tot dat verschillende andere versterkers uit zijn, en dan maak ik een keuze, heel simpel..

Tankman
10 juni 2010, 16:13
ZOOOO! Net een Peavey 6505+ 112 combo getest! Wat een BEEST! Echt geweldig. En hij kan dus WEL clean. Het klinkt alleen alsof er altijd een bright switch aan staat, maar goed. Hij is redelijk clean met een heeeeeel licht randje, die eigenlijk best wel goed klinkt. Het is in ieder geval bruikbaar.

Crunch functie is ook erg vet. The Lead chanel is namelijk een redelijke one trick pony, maar de crunch op de rhythm chanel biedt toch ff dat tussenstapje.

En uiteraard de lead chanel is gewoon een beest. Wat een scheurbak.

De amp is veel groter dan ik had verwacht en ook een stuk zwaarder dan ik had verwacht...maar goed. Oh ja, het verlichte peavey logo is niet blauw...maar eerder wit met een hele lichte blauwe gloed. Beetje jammer, maar alsnog strak. Blauw had mooier gestaan...:seriousf:

Toevallig kwam de vertegenwoordiger van Peavey binnenlopen toen ik hem aan had staan. Hij vond het ook helemaal geweldig dat ik hem met mijn Peavey gitaar uit aan het testen was. Ik heb meteen een deal met hem gesloten...en binnenkort staat er dus een hele mooie, gloednieuwe Peavey 6505+ 112 Combo bij mij thuis, inclusief footswitch (wat overigens gewoon de Valveking switch is). Dus...BESTELD!:blast:

kidrock
10 juni 2010, 16:41
ZOOOO! Net een Peavey 6505+ 112 combo getest! Wat een BEEST! Echt geweldig. En hij kan dus WEL clean. Het klinkt alleen alsof er altijd een bright switch aan staat, maar goed. Hij is redelijk clean met een heeeeeel licht randje, die eigenlijk best wel goed klinkt. Het is in ieder geval bruikbaar.

Crunch functie is ook erg vet. The Lead chanel is namelijk een redelijke one trick pony, maar de crunch op de rhythm chanel biedt toch ff dat tussenstapje.

En uiteraard de lead chanel is gewoon een beest. Wat een scheurbak.

De amp is veel groter dan ik had verwacht en ook een stuk zwaarder dan ik had verwacht...maar goed. Oh ja, het verlichte peavey logo is niet blauw...maar eerder wit met een hele lichte blauwe gloed. Beetje jammer, maar alsnog strak. Blauw had mooier gestaan...:seriousf:

Toevallig kwam de vertegenwoordiger van Peavey binnenlopen toen ik hem aan had staan. Hij vond het ook helemaal geweldig dat ik hem met mijn Peavey gitaar uit aan het testen was. Ik heb meteen een deal met hem gesloten...en binnenkort staat er dus een hele mooie, gloednieuwe Peavey 6505+ 112 Combo bij mij thuis, inclusief footswitch (wat overigens gewoon de Valveking switch is). Dus...BESTELD!:blast:

Succes met je nog binnen te krijgen aanwinst! :)

Tankman
10 juni 2010, 16:44
LOL! Die mensen werken snel! Ik kreeg net een telefoontje van het werk dat ze Engeland aan de andere lijn hadden. Of ik hem nu meteen wilde hebben. Dus...vandaag verzonden..waarschijnlijk maandag of dinsdag binnen. GEWELDIG die gasten bij Peavey. Altijd lachen met ze. Wat een gezelligheid.

Steven Otto
10 juni 2010, 16:45
even uit het andere topic:

Ik heb er vanmiddag een uurtje over gespeeld op het werk. Ik heb er eentje laten bestellen, zodat dit exemplaar in de winkel kan blijven, en omdat ik als personeel van een Peaveydealer ook extra korting krijg bij Peavey in the UK, maken ze ff een special order van.

In het versterker forum heb ik mijn snelle bevindingen even neergezet. Kijk maar ff! Hij staat in het topic van Roelsmoel waar hij de VK met de 6505 vergelijkt.

Ik zou zelf niet voor de Bugera gaan als je voor weining meer de 6505+ kan hebben. Hij kost bij ons 549. Dat is echt geen geld voor wat je krijgt. Echt niet normaal. Ik heb hem ook op lage volume getest, en toen klonk hij al goed. Je mist uiteraard alleen de "oemph" van het laag..maar goed...HIJ IS VET!
Ik heb al een 2x12 cab...en een combo erbij gaat dan echt boven me budget. Ik was eerst van plan een blackstar ht5 combo te kopen :soinnocent:

eigenlijk gaat er niets boven een echte 6505!
http://www.youtube.com/watch?v=XWLn239IAvM

:soinnocent:

pasqual
10 juni 2010, 21:59
@Steven Otto: mooi einde:crazyhappy:

groeten pasqual.

Tankman
10 juni 2010, 23:49
even uit het andere topic:

Ik heb al een 2x12 cab...en een combo erbij gaat dan echt boven me budget. Ik was eerst van plan een blackstar ht5 combo te kopen :soinnocent:

eigenlijk gaat er niets boven een echte 6505!
http://www.youtube.com/watch?v=XWLn239IAvM

:soinnocent:

LOL! Wat flauw...

Niks tegen Bugera...maar voor een beetje meer heb je het origineel. Dat...en ik ben bevooroordeeld over Peavey...:soinnocent:

RoelSmoel
13 juni 2010, 18:44
Hèhè, ik heb eindelijk tijd om te reageren na mijn reisje Duitsland (jawel, ik ben een van die scholieren uit Heerlen wat betrokken was bij dat zware busongeval, maar we maken het allemaal heel erg goed!)..

6505+, topding wat mij betreft, zou ik geen keuze kunnen maken tussen de Blackstar HT-Venues, de Engl Gigmaster en deze, zou ik deze nemen, mede door de prijs/kwaliteit verhouding, en toch ook omdat hij een geweldig geluid heeft!

Ik hoop dat je ook flink wat samples post met het ding, zodat ik niet alleen op mijn eigen oren en EQ instelling moet afgaan, er is natuurlijk veel meer uit te halen dan alleen maar wat Metallica;)

RoelSmoel
22 juni 2010, 17:53
Zeggeuh.. Tankman..

Heppie em al? Wil wel weten hoe je hem in de omgang vindt!

Ben wel benieuwd wat je ervan vindt, voor mij gaat het hoogstwaarschijnlijk toch niet de Blackstar worden, wat ik in een eerder topic aangaf, heb deze en de Blackstar vandaag nog even naast elkaar gehoord, en daar komt deze toch beter uit..............

RedBuell
22 juni 2010, 22:03
6505/5150 Metal only....:stop: http://www.youtube.com/watch?v=vHDA5nHlDrQ


Ik vind het een heerlijke amp......

RoelSmoel
22 juni 2010, 22:04
6505/5150 Metal only....:stop: http://www.youtube.com/watch?v=vHDA5nHlDrQ


Ik vind het een heerlijke amp......

Niet alleen voor metal hoor.. Zit ook een minder high-gain gevoiced crunch kanaal op:)

Edit: wel lekker stukje muziek!

Tankman
22 juni 2010, 23:50
Check je PM, Roel.

Ik zocht zelf een amp voor voornamelijk metal, maar ook andere lekker rockende muziek. Hij kan zelfs een redelijke clean verzorgen, als je ermee om weet te gaan. Weet wat je knopjes doen! Ik ben nog steeds tevreden met mijn keuze. Volgende week komt de echte test in bandformatie. Tot nu toe alleen elke keer op het werk ff erop spelen zodra het kan. :seriousf: