PDA

View Full Version : DI box, redbox, etc.



even
10 april 2010, 18:05
Ik gebruik nu een hughes & Kettner redbox om mijn signaal naar onze PA te sturen. Deze zit aangesloten tussen de speaker van mijn combo en stuurt een line signaal door. Je ziet niet veel van deze dingen van andere merken. Wie weet of er nog andere opties zijn? En wat ik vooral wil weten is hoe klinken deze andere? De Redbox heeft een hele eigen klank die ik zeker niet slecht vind, maar ben benieuwd naar andere opties.

Les Paul R8
10 april 2010, 19:11
Palmer heeft een uitstekend alternatief. In een directe vergelijking vond ik de Palmer een stuk beter klinken (al is de Red Box zeker niet slecht). De Palmer heeft ook wat instelmogelijkheden, die handig kunnen zijn.

Gearjunkie
10 april 2010, 21:03
Waarom niet gewoon een microfoon voor je speaker?

even
11 april 2010, 09:39
Ik heb de H&K ingebouwd in mijn combo. Geen gedoe met opbouwen van microfoon, standaard en altijd het zelfde signaal en symetrisch !! Alleen naar onze snake gebruik ik al 10 meter kabel.

Die Palmer ziet er goed uit en het voordeel is dat deze ook geen voeding nodig heeft net als deze;

http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Tube-Amp-Doctor-F.A.N.T.A.-Speaker-Emulator/art-GIT0012354-000?recId=5de9184b-c634-4c85-918d-1726fdf7bf1ae;

Wie heeft ervaring met deze?

vinni
11 april 2010, 17:45
Ik gebruik de Palmer PDI-09.

Erg goed hoor.....de geluidsmensen zijn dr blij mee.

Vinni

wizzie1982
22 juni 2010, 21:38
klein vraagje over de redbox, vond het wat overdreven om daar een apart topic voor te openen dus ik plaats hem hier ff als men het niet erg vindt ;)

Ik heb vandaag de Redbox Classic binnen gekregen.. Had hem bij music store duitsland besteld nadat ik er hele goeie verhalen over had gehoord en hem ook live gehoord heb..

Maar wat me opvalt;

1. als ik hem openschroef voor een 9volt batterij PAST DIE NIET!! vaag..
2. ik vind NERGENS informatie over de polariteit van de adapter die je erop kan aansluiten.. ik weet dat ie 9 tot 15 volt moet hebben, maar verder.. of is dit een hele domme vraag? heb hem ff doorgemeten (batterijclipje en power connector) en de - van de batterij lijkt verbonden met de sleeve van de aansluiting.. maar dat durf ik niet zomaar aan.. enige veilige optie die ik nu zie is Phantom voeding op de XLR..

iemand een idee?

pol
22 juni 2010, 21:49
Ik gebruik de Palmer PDI-09.

Erg goed hoor.....de geluidsmensen zijn dr blij mee.

Vinni

idd, ook een tijdje gebruikt en da's zeker niet slecht, het klinkt wel niet als een mic.
met die nieuwe digitale mengtafels lijken me nog meer opties mogelijk, cabsimulaties met impulses op de mixer, da's nog realistischer.

wizzie, phantom power moet normaal prima werken op de redbox, elke mengtafel heeft dat toch.

HaroldA
22 juni 2010, 22:10
Ik heb een Palmer PDI 03 waar ik ook best wel blij mee ben... Voor €200,- van marktplaats af gehaald...

wizzie1982
23 juni 2010, 01:21
wizzie, phantom power moet normaal prima werken op de redbox, elke mengtafel heeft dat toch.

klopt, maar ik wil hem vooral gaan gebruiken om rechtstreeks door te linken naar mijn in-ear monitors.. komt in de meeste gevallen geen mengtafel bij kijken..

pol
23 juni 2010, 07:08
dat wordt moeilijk, de meeste van die d.i. hebben enkel een mic level uitgang en geen line level.

HaroldA
23 juni 2010, 09:14
2. ik vind NERGENS informatie over de polariteit van de adapter die je erop kan aansluiten.. ik weet dat ie 9 tot 15 volt moet hebben, maar verder..

Eerste hit in Google:


The Red Box Classic may be powered by phantom power, or a standard power adapter like the Boss PSA120, a 9 volt battery, or anything from 9-15V AC or 9-24V DC.

Volgende keer zelf zoeken (http://www.google.nl/search?q=red+box+classic+power+supply)! :soinnocent:

universe777
23 juni 2010, 11:50
Ik heb een Palmer PDI 03 waar ik ook best wel blij mee ben... Voor €200,- van marktplaats af gehaald...
Je schreef al dat je hem had gekocht.. Hoe gebruik je hem nu? Voor thuis of op het podium? En welke versie heb je. Een oude of een van de heruitgebrachte serie? (Ze zijn een tijdniet gemaakt) Ik heb die met de grijze front print en grijze behuizing.

HaroldA
23 juni 2010, 11:55
Je schreef al dat je hem had gekocht.. Hoe gebruik je hem nu? Voor thuis of op het podium? En welke versie heb je. Een oude of een van de heruitgebrachte serie? (Ze zijn een tijdniet gemaakt) Ik heb die met de grijze front print en grijze behuizing.

Gemaakt in 1991 en ik gebruik 'm alleen thuis voor meespelen, opnemen en laat nog over een echte buizenversterker kunnen spelen.

wizzie1982
23 juni 2010, 18:43
@pol; klopt, maar ik zit nog te kijken of ik er een klein mixertje tussen kan zetten, ben alleen bang dat die geen phantom power gaat leveren, vandaar dus de externe voeding :)

@haroldA; thnx! dat stond niet in de handleiding :)

Nielsje
23 juni 2010, 18:53
1. als ik hem openschroef voor een 9volt batterij PAST DIE NIET!! vaag..

Dat kan kloppen, de afmetingen van 9V batterijen willen nog wel eens verschillen.
Ik heb ook een pedaal in mijn collectie, waar een 'kleine' in moet.
Vond het ook te bizar voor woorden, maar goed :)

Ben alleen vergeten welke het was...hm...

wizzie1982
24 juni 2010, 22:23
heel apart inderdaad.. je zou toch zeggen dat een fabrikant daar rekening mee houdt, en iig ruimte overhoudt voor de grootste 9v batterij.. nouja, ik gebruik hem toch het liefst op adapter (of phantom power als dat aanwezig is)

de batterij zelf past er overigens wel in, alleen als ik het 9v clipje erop doe past het geheel niet meer.. zou bijna denken dat de ontwerper een beetje dom bezig is geweest :p