PDA

View Full Version : Peavey Classic 30 issue.



jasper159
10 april 2010, 10:49
Hallo daar!

Ik heb een probleempje met mijn Peavey Classic 30. Hij heeft namelijk een hele tijd bij een vriend gestaan en nu geeft hij niets van geluid meer door.
Volgens hem, toen hij erop aan het spelen was verminderde het signaal opeens sterk tot als er niets van geluid meer uitkwam.

Wat denken jullie? Buizen? Zekeringen?

jasper159
17 april 2010, 13:07
neen?
.............

Rinze
17 april 2010, 15:26
Zekeringen kun je zelf nakijken, kunnen wij op afstand weinig over zeggen. Dat geldt eigenlijk ook voor de rest: je verhaal biedt weinig aanknopingspunten om op afstand een diagnose te stellen. Het zou een buis kunnen zijn, of een slechte verbinding.

Ik heb ook een Classic 30, meen me te herinneren dat dat ding het een paar jaar geleden ook ineens af liet weten maar kan me met de beste wil van de wereld niet meer herinneren wat er aan de hand was.

jasper159
24 april 2010, 12:15
Nja meer "symptomen" zijn er ook niet.
Hij is ineens beginnen verzwakken en 10 seconden later gaf hij niets meer..

cluseau
24 april 2010, 15:09
Nja meer "symptomen" zijn er ook niet.
Hij is ineens beginnen verzwakken en 10 seconden later gaf hij niets meer..

Lijkt erop dat de voeding is uitgevallen. Kan je gelijkrichter, gloeidraad van een prebuisje (is zo te zien) zijn of een zekering (F2). Niet zoveel mogelijkheden eigenlijk, lijkt een simpel klusje.

Frans.

jasper159
26 april 2010, 20:01
En wat zou een muziekwinkel daarvoor kunnen vragen?
Ondertussen heb ik hem wel al binnengedaan (ben niet de techneut), en gisteren belt die kerel me, zonder de afgesproken prijsofferte, dat ie klaar is en hoeveel hij zou kosten.

Doe eens een gokje wat de prijs was.

macwilliams
26 april 2010, 20:35
Wat hebben ze er aan gedaan en was er nog garantie?

jasper159
26 april 2010, 23:13
Dat gaat hij 'allemaal uitleggen als ik daar ben'.
Maar ik vind het toch best een gepeperde rekening.
Als hij de buizen zou vervangen hebben, zitten er aan max 80 euro buizen in.
Blijkbaar is aan de voeding werken ook een simpel klusje.

Hij zei aan de telefoon dat 't me 160 euro kostte..

cluseau
27 april 2010, 00:39
.......Hij zei aan de telefoon dat 't me 160 euro kostte..

Tja.....


Eerst maar eens wachten op de uitleg, dan oordelen.

Frans.

jasper159
27 april 2010, 16:51
Da's waar, maar ik wil me wel al wat informeren zodat ik me wat kan verdedigen als het 'maar buizen vervangen' of een voedingsprobleem was.

cluseau
27 april 2010, 17:14
Da's waar, maar ik wil me wel al wat informeren zodat ik me wat kan verdedigen als het 'maar buizen vervangen' of een voedingsprobleem was.


Bij sommige amps ben je wel een half uur bezig met demonteren voor je ook maar iets kan meten. Arbeidsloon is je grootste kostenpost maar mensen zijn vaak geneigd de rekening te relateren naar wat er allemaal vervangen is.

Frans.

jasper159
27 april 2010, 19:40
Dat zeker wel.
Maar in het gevalletje kapotte buizen weet ik wel hoe lang het duurt om 7 nieuwe buizen erin te steken en wat die buizen kosten.

pasqual
27 april 2010, 20:24
nieuwe buizen: minimaal 90,- lijkt mij. bias afstellen? toch ook al gauw 45 minuten werk. demonteren/monteren: bij elkaar klein uurtje? zo bezien valt die 160,- nogal enigszins mee, toch?

groeten Pasqual.