PDA

View Full Version : welke gitaar kopen



Bieber
10 april 2010, 01:47
hey,
ik wil een gitaar gaan kopen maar,ik heb nog nooit gitaar gespeeld.
heb al een beetje zitten google en toen vond ik deze site:
http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/~flN0YXRlPTI1NDUyNTg5MTA=?direkt_aufriss_area=SHOP _AREA_17042&~template=PCAT_AREA_S_browse&p_page_to_display=&catalogs_sub_id=sub3&aktiv=3&navi=oben_2

zou dit een goede gitaar voor mijn zijn want het is een soort beginners pakket

of moet ik tog nog even doorsparen voor deze gitaar :
http://www.feedback.nl/akoestische-gitaren/ibanez/v-50-pack


ik hoop dat jullie me een beetje advies kunnen geven :)

Dancing Lobster
10 april 2010, 02:09
Ik zou je ten eerste afraden de gitaar online te kopen, dan weet je niet hoe die klinkt. Stap gewoon eens een muziekshop binnen en probeer wat dingen uit, kijk wat je bevalt :)

Ten tweede is 100 euro voor een gitaar weinig, daar ga je snel op uit gekeken zijn vrees ik. Ik raad je aan om wat door te sparen en eerder een budget van 150 à 200 euro rekenen ;)

Muzieknono
10 april 2010, 08:05
Neem eens wat lessen, bij de meesten kun je wel een gitaar gebruiken zolang je er zelf nog geen hebt, kijk of het je bevalt en ga dan naar een gitaarwinkel en zoek iets uit waar je wat aan hebt.
Mvgr. Dirk Jan :B

Soesje
10 april 2010, 10:23
Neem eens wat lessen, bij de meesten kun je wel een gitaar gebruiken zolang je er zelf nog geen hebt, kijk of het je bevalt en ga dan naar een gitaarwinkel en zoek iets uit waar je wat aan hebt.
Mvgr. Dirk Jan :B

+1 voor dit :ok:

vederlicht
10 april 2010, 22:43
+1 voor dit :ok:

Wat bedoel je Soesje?
Vederlicht

Dirty Harry
12 april 2010, 01:43
Ik zou je ten eerste afraden de gitaar online te kopen, dan weet je niet hoe die klinkt. Stap gewoon eens een muziekshop binnen en probeer wat dingen uit, kijk wat je bevalt :)

Ten tweede is 100 euro voor een gitaar weinig, daar ga je snel op uit gekeken zijn vrees ik. Ik raad je aan om wat door te sparen en eerder een budget van 150 à 200 euro rekenen ;)

Hoezo is 100 euro weinig? Ik kocht m'n eerste gitaar voor 50 euro en je wil niet weten wat een lol ik op dat ding gehad heb. Als je begint ben je een rookie, je hoort geen verschil in kwaliteit. Ik denk dat het juist verstandig is om aan je eerst gitaartje niet al te veel uit te geven. Bevalt het spelen je niet? Ben je niet zoveel geld kwijt en heb je het tenminste geprobeerd. Een duurdere gitaar maakt het leren echt niet makkelijker...:)


Wat bedoel je Soesje?
Vederlicht

Soesje bedoelt dumpert, of wat ga je nou ook vragen wat ik bedoel? :P

MeneerJoost
12 april 2010, 17:41
Hoezo is 100 euro weinig? Ik kocht m'n eerste gitaar voor 50 euro en je wil niet weten wat een lol ik op dat ding gehad heb. Als je begint ben je een rookie, je hoort geen verschil in kwaliteit. Ik denk dat het juist verstandig is om aan je eerst gitaartje niet al te veel uit te geven. Bevalt het spelen je niet? Ben je niet zoveel geld kwijt en heb je het tenminste geprobeerd. Een duurdere gitaar maakt het leren echt niet makkelijker...:)



Soesje bedoelt dumpert, of wat ga je nou ook vragen wat ik bedoel? :P

Hier sluit ik me helemaal bij aan (:

Ik ben ook begonnen met een simpel spaans gitaartje maar daar kan ik nu nog steeds pittig op rocken hoor perfecte klanken of niet:cooler:
en achteraf ben ik blij dat ik op een spaanse gitaar ben begonnen want die bredere hals heeft me een goede 'barré basis' en handigheid gegeven.

LaurentB
12 april 2010, 17:51
Nou, en ik ben het er dus niet mee eens. Natuurlijk is het niet verstandig gelijk een echt groot bedrag uit te geven als je nog maar net begint en niet zeker weet of je ermee doorgaat, maar het is wel verstandig in elk geval zoveel uit te geven dat je iets hebt wat redelijk speelt en klinkt, anders kan het een ontmoedigende ervaring worden.

100 euro is weliswaar niet veel, maar dat gezegd hebbende is het tegenwoordig niet onmogelijk voor dat bedrag een bruikbare gitaar te hebben. Ken je niemand in je buurt die een beetje kan spelen, die hem voor je kan testen?

vederlicht
12 april 2010, 21:18
Hoezo is 100 euro weinig? Ik kocht m'n eerste gitaar voor 50 euro en je wil niet weten wat een lol ik op dat ding gehad heb. Als je begint ben je een rookie, je hoort geen verschil in kwaliteit. Ik denk dat het juist verstandig is om aan je eerst gitaartje niet al te veel uit te geven. Bevalt het spelen je niet? Ben je niet zoveel geld kwijt en heb je het tenminste geprobeerd. Een duurdere gitaar maakt het leren echt niet makkelijker...:)



Soesje bedoelt dumpert, of wat ga je nou ook vragen wat ik bedoel? :P

Hoe weet jij dat Soesja "dumpert" bedoelt en wat betekent dat dan wel?
Vederlicht

Dancing Lobster
12 april 2010, 22:08
Hoezo is 100 euro weinig? Ik kocht m'n eerste gitaar voor 50 euro en je wil niet weten wat een lol ik op dat ding gehad heb. Als je begint ben je een rookie, je hoort geen verschil in kwaliteit. Ik denk dat het juist verstandig is om aan je eerst gitaartje niet al te veel uit te geven. Bevalt het spelen je niet? Ben je niet zoveel geld kwijt en heb je het tenminste geprobeerd. Een duurdere gitaar maakt het leren echt niet makkelijker...:)



Soesje bedoelt dumpert, of wat ga je nou ook vragen wat ik bedoel? :P


Nou, en ik ben het er dus niet mee eens. Natuurlijk is het niet verstandig gelijk een echt groot bedrag uit te geven als je nog maar net begint en niet zeker weet of je ermee doorgaat, maar het is wel verstandig in elk geval zoveel uit te geven dat je iets hebt wat redelijk speelt en klinkt, anders kan het een ontmoedigende ervaring worden.

100 euro is weliswaar niet veel, maar dat gezegd hebbende is het tegenwoordig niet onmogelijk voor dat bedrag een bruikbare gitaar te hebben. Ken je niemand in je buurt die een beetje kan spelen, die hem voor je kan testen?

Dat dus^^


Hoe weet jij dat Soesja "dumpert" bedoelt en wat betekent dat dan wel?
Vederlicht

+1 wil simpelweg zeggen dat ie het ermee eens is en het een goeie post vindt ;)
Dumpert is een website waar heel wat filmpjes opstaan, en waar vaak +1 wordt gepost als reactie op die filmpjes :p

Bieber
13 april 2010, 08:58
Nou, en ik ben het er dus niet mee eens. Natuurlijk is het niet verstandig gelijk een echt groot bedrag uit te geven als je nog maar net begint en niet zeker weet of je ermee doorgaat, maar het is wel verstandig in elk geval zoveel uit te geven dat je iets hebt wat redelijk speelt en klinkt, anders kan het een ontmoedigende ervaring worden.

100 euro is weliswaar niet veel, maar dat gezegd hebbende is het tegenwoordig niet onmogelijk voor dat bedrag een bruikbare gitaar te hebben. Ken je niemand in je buurt die een beetje kan spelen, die hem voor je kan testen?


nee niemand die ik ken speelt gitaar of weet er iets vanaf

Dirty Harry
13 april 2010, 18:32
Hmm dan is het wel een beetje lastig. Loop een paar gitaarzaken binnen en leg je situatie uit. Dat je een klein budget hebt en een beginner bent.

Ik zou je sowieso aanraden om op een spaanse gitaar te beginnen. Nylon snaren zijn in het begin veel beter voor je vingers en bijv stalen snaren van een western gitaar zijn genadeloos voor vingers zonder eelt :P

smullie
13 april 2010, 18:39
Hmm dan is het wel een beetje lastig. Loop een paar gitaarzaken binnen en leg je situatie uit. Dat je een klein budget hebt en een beginner bent.

Ik zou je sowieso aanraden om op een spaanse gitaar te beginnen. Nylon snaren zijn in het begin veel beter voor je vingers en bijv stalen snaren van een western gitaar zijn genadeloos voor vingers zonder eelt :P

maar dat klinkt dan weer niet als je de klank van een western wil...:???:

Bieber
13 april 2010, 19:41
hmm ik wil liever wel een staalsnarige gitaar

LaurentB
13 april 2010, 20:37
hmm ik wil liever wel een staalsnarige gitaar

Dan vind ik dat je die ook gewoon moet zoeken. Het speelt inderdaad iets zwaarder, maar een nylonsnarige gitaar klinkt echt heel anders en is vooral geschikt voor specifieke muzieksoorten.

Het beste is dan naar een winkel te gaan en dat ze je daar wat laten zien binnen je budget. Tenzij je in de buurt van Eindhoven woont, dan kan ik ook wel met je mee gaan.

Bieber
13 april 2010, 21:58
Dan vind ik dat je die ook gewoon moet zoeken. Het speelt inderdaad iets zwaarder, maar een nylonsnarige gitaar klinkt echt heel anders en is vooral geschikt voor specifieke muzieksoorten.

Het beste is dan naar een winkel te gaan en dat ze je daar wat laten zien binnen je budget. Tenzij je in de buurt van Eindhoven woont, dan kan ik ook wel met je mee gaan.


ik woon in Tilburg

LaurentB
13 april 2010, 22:27
Ik heb je een private message gestuurd

oxy
15 april 2010, 08:50
Beste mensen,

Kent iemand van jullie het merk Jack Benner?? En zo ja, weten jullie wie de producent is van deze gitaar??

Ik wil zelf gaan beginnen met gitaar spelen en ben derhalve op zoek naar een steelstring akoestische gitaar tot 250 EUR. Nu heb ik bij Vriese een Jack Benner gezien die volgens verkoper een goed optie voor een dergelijke prijsklasse is. Vandaar vraag of een van jullie ervaring met dit merk heeft en de producent kent.....

Git Aar
17 april 2010, 10:26
Die Ibanez is een prima gitaartje om mee te beginnen.

JiJeWoW
18 april 2010, 20:37
Ik woon ook in tilburg.
Zelf kan ik je aanraden om een keer binnen te stappen bij Muziekcentrum tilburg (Goirkestraat).
Ik ben zelf niet heel erg gecharmeerd van de andere "muziek"winkels in tilburg.

Bieber
19 april 2010, 00:47
Ik woon ook in tilburg.
Zelf kan ik je aanraden om een keer binnen te stappen bij Muziekcentrum tilburg (Goirkestraat).
Ik ben zelf niet heel erg gecharmeerd van de andere "muziek"winkels in tilburg.


Muziekcentrum is wel erg duur vind ik.

marco v
19 april 2010, 14:39
Voor 100 euro kun je een epiphone dr-100 kopen,
prima beginnersgitaar, staalsnarige western.

http://www.youtube.com/results?search_query=epiphone+dr-100&aq=0

Zelf ooit begonnen op een segovia western, veel plezier van gehad en dat ding kostte ook niet de wereld.

correctie, slechts 77 euro:

http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Gitaren/Dreadnought/Epiphone-DR-100-VSB-Vintage-Sunburst/art-GIT0010838-000;pgid=uGT6AvGUHpVSR0MYsAoS2CO40000UaGL-tte;sid=FFKlFcl_51elFYKzWyQv8ce8lFYHgV2vuTg=

carpcrack
7 mei 2010, 12:59
Beste mensen,

Kent iemand van jullie het merk Jack Benner?? En zo ja, weten jullie wie de producent is van deze gitaar??

Ik wil zelf gaan beginnen met gitaar spelen en ben derhalve op zoek naar een steelstring akoestische gitaar tot 250 EUR. Nu heb ik bij Vriese een Jack Benner gezien die volgens verkoper een goed optie voor een dergelijke prijsklasse is. Vandaar vraag of een van jullie ervaring met dit merk heeft en de producent kent.....

Ik heb zelf een jaar of 5 geleden een electrische Jack Benner gekocht.
Wat ik begreep is dat Jack Benner het huismerk was van Odeon in Doetinchem. (Ze hadden toen een opheffingsuitverkoop. Ik weet niet of het merk samen met Odeon is vergaan.).
Datgene dat over is gebleven is toen naar Vrieze gegaan.

Ik heb het ding als beginnersgitaar gekocht en bezit em nu nog. Ondanks toch wel wat slijtagesporen, speelt ie nog prima.
Ik denk dat de akoestische variant die je op het oog hebt prima is om mee te beginnen...