PDA

View Full Version : Behringer V-Amp?



belfrink
22 april 2003, 21:51
Kan iemand mij uitleggen wat de Behringer V-amp precies voor ding is, en wat je er zoal allemaal mee kan doen?

riesj
22 april 2003, 23:40
Hoi,

Op de website van Behringer staat eigenlijk alles wat je over de V-amp2 wilt weten qua functies. http://www.behringer.com

Samengevat: *het is een modelling versterker. Dit betekend, dat je er versterkers mee kunt nabootsen.
* Er zitten wat effecten op. (welke naar mijn mening niet heel veel voorstellen)
* Je kunt ermee opnemen op je computer als je een geluidskaart hebt.
* Hele goede prijs kwaliteit verhouding.

Hopelijk heb je hier wat aan.

edit: gebruik de zoekfunctie van dit forum, kun je nog heel wat info vinden.

Groetjes,

Ries

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: riesj op 2003-04-22 23:42 ]</font>

Nocki
22 april 2003, 23:53
hoi.

de behringer V-amp is een gitaar vormig plastic bak waar wat knoppen op zitten. je kunt er (met de v-amp2) 32 versterkers mee nadoen. er zit een control op net zoals bij versterkers met gain treble mid en bas.
je kan er bijna alle geluiden uit halen die er zijn en er zitten ook nog een aantal efecten op.

ik heb er geen maar vind m best goed van kwaliteid niet super meaar voor het geld heel behoorlijk.

er zit een kleine seconde tussen het schakelen van de ene versterker naar de ander en dat is vervelend als je moet optreden of in een numeer een aantal keren moet schakelen. het vervelendste is het wegvallen van het signaal wat niet echt netjes is maar lijkt op het uitvallen van stroom en dan weer op komen. beetje jammer.

ik vond het besturen en programeren een beetje moeilijk oop het eerste gezicht en hij voldeet niet aan mijn verwachtingen.
dat is de3 vamp aangestuurd met een midi pedaal direct in de Pa op het podium. deze amp is daar toch niet super voor.

maar zeker niet verkeerd voor het geld als je thuis wilt spelen. ik had m daar best voor kunnen kopen. zo op de stereo of in de pc.

Nocki

belfrink
23 april 2003, 19:35
Ok, dus als ik het goed begrijp werkt het net zo als een effect, je lust em dus tussen je gitaar en versterker in.

BLOK182
23 april 2003, 19:49
Bijvoorbeeld, om je hangt hem tussen je gitaar en koptelefoon of pc.

belfrink
23 april 2003, 22:24
Dus ik kan gewoon met m`n valvestate een ander amp simuleren + speakercabinet en wat extra effecten.

riesj
23 april 2003, 23:20
Ja dat klopt,

Al vind ik de V-amp2 met hoofdtelefoon mooier klinken, dan de V-amp in mijn Fender Sidekick 15R (binnenkort Laney 15R). Al weet ik niet of dat ook bij zo'n valvestate is. Misschien, dat het beter klinkt als je de V-amp2 in de effect return van de valvestate gooit?

Maar zowieso: met een beetje tweaken kom je een heel eind.

Houd er wel rekening mee, dat je niet alle 32 modulaties even bruikbaar vindt.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Groet,

Ries