PDA

View Full Version : goedkoop opnemen/loopen



Keevinkos
9 april 2010, 18:56
Ik ben eigenlijk op zoek naar iets heel goedkoops waarmee ik mezelf kan opnemen. Allerlei suggesties zijn welkom, maar kom aub niet aan met spul wat heel ingewikkeld op niet te betalen is. :makeup:
Ook computerdingen, goedkoop pedaaltje of weet ik veel wat voor troep...:soinnocent:
Ik wil gewoon als ik een solo of iets dergelijks moet oefenen, dat ik mezelf kan terughoren. Dan kan ik goed horen wat ik nog moet verbeteren:)

TimS
9 april 2010, 19:21
Microfoon naar mic in op je pc of line out van je versterker naar line in op je PC

Als de geluidskwaliteit niet uit maakt kan je het gewoon zo doen. Download Audacity (gratis) en je kunt heel gemakkelijk opnemen.

MRecord
9 april 2010, 19:57
zoek anders ergens een dictafoon

FruscianteFan
9 april 2010, 20:14
Als je een mp3-speler of telefoon hebt met een goede voice recorder, kun je jezelf daarmee opnemen. Werkt prima als het alleen maar is om te oefenen.

Keevinkos
9 april 2010, 20:26
TimS zou je mij even wat willen uitleggen over dat programma? ik heb hem zojuist gedownload, maar wat moet ik dan doen? Wat en hoe moet ik instellen etc.?

TimS
9 april 2010, 21:15
Op 9 van de 10 pc's hoef je niets in te stellen.

Zorg eerst dat je iets hebt aangesloten op de line of mic in van je geluidskaart

Als je Audacity opent zie je linksboven een aantal knoppen voor pauzeren, afspelen en doorspoelen. Als je op de opnemen knop klikt komt er een audiospoort tevoorschijn. Als je gitaar begint te spelen zou er een signaal te zien moeten zijn (dus niet een platte lijn). Als klaar bent met opnemen druk je op stop en kan je horen wat je hebt ingespeeld.

Mocht er geen geluid binnen komen, dan moet je even zeggen welk besturingssysteem (Windows XP/Vista/7/Mac) je gebruikt en hoe je alles hebt aangesloten, dan help ik je daarmee verder.

Midwolda
9 april 2010, 21:37
:ok: TimS!
Heb hier de gitaar op een Boss ME-50 en die gaat naar de PC line-in.
Zit ook wel eens wat te rommelen met opnemen en terugspelen, extra track eronder en zo.
Gaat prima met Audacity, prachtig programma voor noppes!

Keevinkos
10 april 2010, 18:07
@ TimS. ik heb het iig voor elkaar gekregen het gitaargeluid uit de speakers van de computer te krijgen. Maar als ik het programma opstart en wat opneem en het daarna afspeel krijg ik niks.:(

Wat meot ik nog instellen? ik gebruik XP

Jorikjet
10 april 2010, 20:32
line6 toneport

Midwolda
10 april 2010, 20:34
Je hebt al wel de Audacity manual (http://audacity.sourceforge.net/manual-1.2/) doorgelezen?
En als source de Lijningang gekozen?

Keevinkos
14 april 2010, 17:35
Ik heb inmiddels audacity gedownload en inmiddels werkt het bij mij redelijk: ik kan er een paar kleine dingetjes mee opnemen, zodat ik mezelf terug kan horen, en kan horen wat ik nog aan mezelf kan verbeteren: (bedankt hiervoor nog)

Nu heb ik geprobeerd een aantal sporen op te nemen:
Eerst de drums (met een keyboard) gaat prima, hoewel alles ook op laag volume snel overstuurd. Waar ligt dit aan? Mijn computer en geluidskaart zijn ook niet beste, misschien dat het daar aan het ligt?

Daarna de bass, een gitaartje etc. Gaat allemaal redelijk (op de oversturing na)
Maar dan, als ik na een bepaalde tijd nog een track op nemen, gaat alles heel raar doen:
bepaalde tracks stoppen en gaan weer verder, stoppen en gaan weer verder en op een gegeven moment loopt alles niet meer op de plaats waar het moet horen?

Doe ik iets verkeerds? Of wil ik gewoon teveel met een klein simpel programmatje en kan ik dan beter hier magic music studio hier uit de kast pakken?