PDA

View Full Version : Plastic geel maken



Sjit86
9 april 2010, 18:28
Ik heb hier al heel erg veel over gelezen, maar ook dat het allemaal voor geen meter werkt. Ik wil namelijk de slagplaat en pickup covers en knoppen van een strat er oud uit laten zien. Nu heb ik gelezen dat je het in de koffie moet gaan leggen of in de zon, maar andere zeggen juist dat dit niet werkt.
Weet hier iemand wat de beste en snelste manier is om dit er oud uit te laten zien?

alvast bedankt.

Thiez
9 april 2010, 18:36
De ene zegt idd wel dat koffie helpt andere niet. Ik zou denk ik eerder thee pakken. als je zie hoe thee aanslag in bekers gaat zitten moet dat ook op slagplaat te doen zijn denk ik.
Ook heb ik welleens ergens gelezen dat zonnebankje helpt. Het is UV licht wat de plaat laat verkleuren. Maar dat kan dus kunstmatig door zonnebankje of UV lichtbak

jan jansen
9 april 2010, 18:50
Ik heb hier al heel erg veel over gelezen, maar ook dat het allemaal voor geen meter werkt. Ik wil namelijk de slagplaat en pickup covers en knoppen van een strat er oud uit laten zien. Nu heb ik gelezen dat je het in de koffie moet gaan leggen of in de zon, maar andere zeggen juist dat dit niet werkt.
Weet hier iemand wat de beste en snelste manier is om dit er oud uit te laten zien?

alvast bedankt.

Als ik de kop lees:plastic geel maken ...men neme een spuitbus met gele verf,van welk type dan ook en brengen 1 of meerdere lagen aan...en voila geel is ie.... :soinnocent::soinnocent:

zonder gekheid..thee/koffie...tja vieze bende...koop dan gewoon een in de kleur die je wil...staan genoeg op ebay....en ga die te lijf met staalwol.een zak vol bouten,moeren of spijkers of.....,

:B:B

Dirk_Hendrik
9 april 2010, 19:05
wild but educated guess,
Maar ik zit me af te vragen wat het effect gaat zin van licht opschuren en daarna een paar dagen in de printplaatetsvloeistof (ijzer3cloride) leggen. Daar vergeelt een hoop van. Het is dus even de vraag in hoevere het in ruw plastic trekt

oigun
9 april 2010, 19:20
http://relicdeluxe.com/plastic_pickguard_knobs.asp
__________________________________________

snaarplukker
9 april 2010, 23:33
+1 voor de thee. Maar moet je wel de English Tea van de ALDI nemen.;)

Sjit86
10 april 2010, 00:56
ahh vandaar dat het niet ging. Ik had de rooibos thee van de lidl.
Morgen maar snel even naar de aldi gaan dan :cheerup:

Thiez
10 april 2010, 10:34
die earl grey is echt erge thee voor kleur. Die geeft al aanslag na 1 keer in je beker.
Denk dat het meer effect zal hebben als rooibos. Zelf geen ervaring mee maar het proberen waard.

no 1 hops
10 april 2010, 14:38
wat men bij schilderijen ook doet is evt een blanke lak gebruiken waaraan je een heel klein beetje bruin toevoegt.
je krijgt dan een transparant kleurtje viezigheid.
decorfin van talens heeft een een prachtige heldere acryllak waardoor in kleine potjes die je daarvoor gebruiken kunt in combinatie met een van de kleuren.

maar het is wel zoeken naar de goede verhouding

JurjenYarr
10 april 2010, 17:32
laatst nog gezien wat voor gele aanslag sigarettenrook geeft op je gear. misschien kun je je slagplaat roken? :soinnocent:

The Running Man
10 april 2010, 17:39
Thee loeisterk laten trekken. Gewone zwarte thee of Earl Grey voor het vleugje Bergamot. Wel op zijn Engels thee zetten dus loei- en loeisterk (vandaar het vleugje melk). Rooibos is Zuidafrikaans onkruid en vast wel erg gezond maar heeft een totaal andere samenstelling dan "traditionele" thee.

Lakken (ook moderne) kun je verouderen met een ouderwetse hoogtezon (kwik UV lamp). Kwestie van tijd en afstand (denk om slagschaduwen dus regelmatig draaien/ verplaatsen). Heel ongezond om bij te zitten en wellicht ook handig om er een rookmelder bij te zetten.
:rockon:

Remork1970
10 april 2010, 17:52
Volgens mij werkt zonlicht echt wel.
't Kan alleen even duren, dus je hebt geduld nodig.
En geduld is, zoals wij allen weten, een schone zaak...

Sjit86
11 april 2010, 04:34
Ik heb nou niet echt veel geduld. Zal wel komen doordat ik uit Twente kom :P
Ik kan anders de onderdelen wel eens aan mijn baas meegeven, die komt uit Volendam. Dan moet hij ze maar aan de lokale paling roker doen en die ff een paar dagen in de kast laten hangen. Dan zal het waarschijnlijk wel een mooi kleurtje opleveren.

Thee heeft in ieder geval niet geholpen, ik heb het nu 48uur in thee laten liggen en het is niks veranderd van kleur. Ik hoop nu dan ook op een hele mooie en warme zomer (dat doe ik eigenlijk ieder jaar wel) zodat ik de onderdelen mooi in de zon kan laten vergelen.