PDA

View Full Version : 110 in the shade



bass blom
9 april 2010, 01:20
ik met mijn bandje en nieuwe custom, zanger ontbreekt :chicken:

zoom H4 neumann U87 simulatie, we speelden in een soort driehoek en hij stond in het midden, omhoog gericht.

http://www.hetgelegevaar.nl/basswillempieter%20080410.mp3

edit: lekker hard aanzetten :D

stikel
9 april 2010, 02:45
Bass, was dit de BC 60 ? :crazyhappy: Ik had 'm nog nooit gehoord in een band.

Groet Jan en ja ik weet het (13 treden)

bass blom
9 april 2010, 10:15
ja, ik wist wel al dat het een verrekt lekker ampje is, maar gisteravond verbaasde ik me echt.. zeker na die egnater test.
en dus alleen het cleane kanaal gebruikt!
de egnater heb ik met P94's getest, dit is de nieuwe custom met hummies, dat P90 harder werken is wist ik wel al :D
crunch 2 denk ik, verderop zelfs op crunch 1.
dit nummer kan ook wel al crunch 1 zijn.
top ampje.
zou het door die speaker komen ook?
ze zeggen dat ie op een greenback geinspireerd is.

en het is ook nog eens een zeer degelijk ontworpen ding.
toen ik hem kocht, een krap jaar geleden, bij verkoper getest, meegenomen, thuisgekomen, aangezet..
oei, wat nu.. er ging iets mis, alsof er een mega vet snel zwaar ingestelde compressor op zat.. :crazyhappy:
wat bleek? dat plaatje achterop de speaker, waar de draden aanzitten was los en zo kwam er dus kennelijk iets tegen massa en schoot er een soort beveiliging in werking.
stukje gaffa loste dat op, sindsdien niets vreemds meer gemerkt.

Rinze
9 april 2010, 10:22
Gaat daarom die TSL weg, Bass? Heb wel vaker gehoord dat die BC's erg goed klinken, hij doet het hier ook lekker (zonder pendaaltje?).

bass blom
9 april 2010, 10:25
Gaat daarom die TSL weg, Bass? Heb wel vaker gehoord dat die BC's erg goed klinken, hij doet het hier ook lekker (zonder pendaaltje?).

tja.. de TSL.. weg om gas? :D
voornamelijk omdat ik die 412 kast niet in de vintage benz kan meenemen..
heb jij de 1x12 of de 3x10?
ik vind het echt een verbazend sappig ampje.
kocht hem door een tip van goede oude vriend hans elmers, die had een 3x10.

Rinze
9 april 2010, 10:31
Ik heb er niet een, bedoelde met "hier" op je opname :chicken:

Ik moet juist weer een 4*12 hebben, mijn zelfbouwkastjes gaan niet hard genoeg in de band. Maar ik hou niet van V30's..

bass blom
9 april 2010, 10:45
ah.. ja, zonder pendaal :satisfie:

stikel
9 april 2010, 11:38
ja, ik wist wel al dat het een verrekt lekker ampje is, maar gisteravond verbaasde ik me echt.. zeker na die egnater test.
en dus alleen het cleane kanaal gebruikt!
de egnater heb ik met P94's getest, dit is de nieuwe custom met hummies, dat P90 harder werken is wist ik wel al :D
crunch 2 denk ik, verderop zelfs op crunch 1.
dit nummer kan ook wel al crunch 1 zijn.
top ampje.
zou het door die speaker komen ook?
ze zeggen dat ie op een greenback geinspireerd is.

en het is ook nog eens een zeer degelijk ontworpen ding.
toen ik hem kocht, een krap jaar geleden, bij verkoper getest, meegenomen, thuisgekomen, aangezet..
oei, wat nu.. er ging iets mis, alsof er een mega vet snel zwaar ingestelde compressor op zat.. :crazyhappy:
wat bleek? dat plaatje achterop de speaker, waar de draden aanzitten was los en zo kwam er dus kennelijk iets tegen massa en schoot er een soort beveiliging in werking.
stukje gaffa loste dat op, sindsdien niets vreemds meer gemerkt.

Wat een toeval. Ik heb mijn BC 60/310 van de zelfde meneer (Studio Lucan, aardige man die Hans), als nieuw, de tags hingen er nog aan, compleet op wielen gekocht. Ik kan op jouw sample trouwens wel horen dat jij een 12 hebt. Hij gromt een pietsje meer. Ik heb liever de 3x10 die het clean mij erg naar de zin doet met iets meer spreiding. Als je de pick up booster 1/3 open gooit krijg bij iets hardere aanslag precies het randje dat ik zoek. Overigens zijn ze op een adres in Rotterdam nog nieuw in doos te koop en kosten geen drol (ze zijn volgens mij al halverwege de 90 er jaren op de markt verschenen). Ik heb daar voor mijn zoon (9 jr) een splinternieuwe 30/210 gekocht. Ik zou ze iedereen aanbevelen boven een moderne Roland cube of je moet beslist dat speelgoed erop willen. Tjah al die verschillende smaken. ;)

Groet Jan

bass blom
9 april 2010, 11:59
ja, hans had hem van peter verspuij, nieuw.. die is roland fan en heeft ze nog nieuw.

ik ben inderdaad blij met die grom, heb nog nooit iets met 1 of meer 10 inches gehoord wat me aanstond :D

ik kreeg net telefoon.. ik krijg als het lukt allemaal zaterdag een tweede BC60/12 :cheerup:

stikel
9 april 2010, 14:21
Jammer Bass dat je niet van 3x10 houdt. Dat is veel groter speaker oppervlak dan 1x12 :D

Ik had je bod gezien. Ik hoop voor je dat het lukt.

Groet Jan

bass blom
9 april 2010, 15:03
Jammer Bass dat je niet van 3x10 houdt. Dat is veel groter speaker oppervlak dan 1x12 :D

Ik had je bod gezien. Ik hoop voor je dat het lukt.

Groet Jan

lukken is een kwestie van vervoer, de verkoper heeft al gebeld dat de prijs ok is.
en die 10 inch.. jij bevestigt het voor mij, meer grom :D
echt clean doe ik niet aan.

bass blom
9 april 2010, 20:10
vervoer is geregeld :cheerup:
drummer van mijn bandje ging toch die kant op en die haalt hem even op voor mij :D