PDA

View Full Version : twijfel tussen 2 Harley Benton setjes



djnenm
8 april 2010, 23:09
hey allemaal,

op het moment heb ik voor thuis ( en eventueel als backup tijdens optreden) een 2e versterker nodig. Nu heb zit ik te denken aan een Harley benton.
Nu heb ik 2 setjes gevonden die mij wel aanspraken namelijk een combo:

http://www.thomann.de/be/harley_benton_ga15.htm

of een : "setje"
http://www.thomann.de/be/harley_benton_ga5g112.htm
of
http://www.thomann.de/be/harley_benton_ga5hg112v.htm

Wat is jullie mening hierover? of ervaringen? dat maakt mijn beslissing wat makkelijker ;)

Groeten Nick

Mr. Dynamite
9 april 2010, 19:18
Nou, de combo zal wel wat meer headroom hebben (blijft langer clean)
Maar dat setje zal wel wat voller klinken door de 12" speaker die er onder hangt.

Ik heb ze zelf nooit gehoord/getest maar dit lijkt me logisch ;)

peter_heijnen
10 april 2010, 09:06
Ik heb die 15 anderhalf jaar geleden gekocht voor mijn neefje. Klinkt voor het geld ok, maar gaat veel te hard voor thuis vond ik zelf.

Ik zou voor dat v setje kiezen.

Schuur25
10 april 2010, 14:47
Same here,

Ik ben nl. ook opzoek naar een 2e set, voor als Backup in de oefenruimte, en kleinschalige optredens.

Ik zit zelf te denken aan die GA-5H Head, en die G112V 12'' cab, maar het is maar een 5 wattertje, dus moeilijk clean te houden op hoger volume.

Die 15watt combo van Harley Benton lijkt me opzich ook wel wat, maar op veel Youtube filmpjes te zien heeft deze nogal last van een ruis.

djnenm
10 april 2010, 18:50
Ah kijk! ik ben niet alleen :ok:

Maar goed ik zou hem ook graag willen gebruiken tijdens bandrepetitie en als hij bevalt ook wel tijdens een optredentje hier en daar. Hoe zit het dan ? ik neem aan dat die 5-wat dan sowieso over de PA moet?

Ik weet namelijk niet hoe "luid" nodig is met buizenversterkers voor bandrepetitie/ optreden

Tanx iig al voor een aantal antwoorden!

Liquid_Metal
11 april 2010, 10:00
Het ligt een beetje aan je muziekstijl, maar ik denk niet dat deze versterker hard genoeg kan voor een repetitie of gig.

Ferraririk
11 april 2010, 10:04
Nope een vriend vn me heeft de GA5H + dat gele cabinet,

Voluit thuis, maar hij is nog wel enigzins clean dan

Klinkt wel geweldig:rockon:

djnenm
11 april 2010, 13:42
Nope een vriend vn me heeft de GA5H + dat gele cabinet,

Voluit thuis, maar hij is nog wel enigzins clean dan

Klinkt wel geweldig:rockon:

goed dus hieruit maak ik op dat de ga5h plus kabinet niet gaat voor repetitie of een gig? en die 15 wat combo dan ?( De Ga15) deze wel?

Edit:
Ik speel trouwens in een coverbandje dus redelijk divers van de dijk tot the rolling stones ;).In principe heb ik bij de band nu een leuke Fender versterker van mezelf zo'n 100watt, en die doet goed ze werk. Maar nu dacht ik als ik toch iets nieuws voor thuis wil kopen kan ik het net zo goed ook voor zorgen dat deze bij de band ook inzetbaar is :P

Ferraririk
11 april 2010, 13:46
We spelen aardig hard, maar repetitie gaat denk ik niet lukken nee, met de combo (15watt) heb ik geen ervaring

djnenm
11 april 2010, 15:12
goed dan valt de ga5h dus af tanx ;)
Maar de Ga15 is dus wel met band te gebruiken?
( Wel een voordeel dat je gemakkelijk op de ga15 ook nog een kabinet kan aansluiten, hij heeft namelijk 3 uitgangen hiervoor van 4,8 en 16 ohm)