PDA

View Full Version : G-Major2 was kapot?!



Liquid_Metal
8 april 2010, 19:02
Even een quick post. Daarnet had ik iets héél geks met mijn G-major. Hij deed het, maar na ongeveer een minuutje liep de totale voorkant vast.
De audio werd doorgelust (ik hoorde dus nog wel wat, maar geen effecten) en de GM2 reageerde niet meer op de knopjes en op MIDI.
Ik heb een system reset gedaan en nu lijkt ie het wel weer te doen.

Zou het iets te maken kunnen hebben met warmte van mijn poweramp? (ENGL 930/60). Die zitten met z'n tweeën in een 4HE rack. Heeft niet vaak aan gestaan. Dat heb ik iemand hier op het forum wel ns horen zeggen.



overigens bewoog de metronoom nog wel tijdens het vastlopen. Dat vond ik helemaal merkwaardig.

habberdoedas
10 april 2010, 15:32
Hoi LM. Dat zou er mee te maken kunnen hebben dat de G-major last heeft van de warmte van je poweramp. Ik heb de GM2 ook en heb 1 HE in m'n rack vrijgelaten zodat de printplaat en het display van de GM niet geroosterd worden. Met de eeste versie van de GM had ik soms ook last van uitval. Op advies via dit forum toen een HE in m'n rack vrijgelaten tussen poweramp and GM. Mocht het echt te warm/heet worden in je rack, misschien een optie om een PC-fan in je rack monteren voor afvoer van warmte.
FF een andere vraag werk jij ook met de inteligente pitschshifter in de GM 2. Zit nl te klooien voor een goede sound in Bmin maar kom er niet helemaal uit. Alvast thanx en suc6 met voorkomen warmte problemen versus GM2

Liquid_Metal
11 april 2010, 09:27
Hey,

Misschien is het wel verstandig om een ruimte over te laten. Of wellicht om er iets anders, dat minder warm wordt, tussen te plaatsen. Ik heb een unit te veel (6HE en 4HE racks en de ENGL E530 zit er nu niet in). Ik vind het een beetje zonde om voor 1 unit weer een nieuw rack te kopen, maar schuiven kan natuurlijk wel.
Even mijn gedachtegang. Dit is hoe het er nu uitziet:
6HE:
Power Conditioner
Tray
Tray
Groove Tubes Trio
Groove Tubes Trio
GCX

4HE:
G-Major2
ENGL 930/60
ENGL 930/60
ENGL 930/60

Ik zou de G-Major kunnen vervangen door de power conditioner en dan de ENGL E530 in de plaats van de power conditioner (dat laatste zou héél praktisch zijn). Dan heb ik de G-Major2 los en dat zal niet echt meer onhandig zijn dan de preamp los (misschien zelfs wel praktischer).
Als iemand nog tips heeft voor leuke rackspullen hou ik me aanbevolen. Ik wil er een 4HE bij kopen en heb dus 3HE over voor nieuwe dingen. Het moet uiteraard wel functioneel zijn en van een racktuner heb ik het nut nog niet ingezien.



Die intelligent pitchshifter gebruik ik eigenlijk niet, ik vind 'm ook lastig instellen. Als ik in A mineur wil spelen zou ik zeggen dat ik de C ionische ladder nodig heb (ionisch is 'gewoon majeur' en A mineur heeft dezelfde intervallen als C Majeur. Maar het is echt vals...

Liquid_Metal
11 april 2010, 12:06
1 ding dat ik me zou kunnen bedenken is een socketplaat aan de voorkant. Ik zou nu nog niet weten waarvoor, maar dat is vast handig. Misschien om power en midi naar m'n pedalboard te laten lopen. Nu gaat dat via de achterkant. Alleen zou het niet handig zijn om dat in het tweede rack te hebben :P.

Rinze
11 april 2010, 12:36
Mijn GM1 liep ook regelmatig vast toen ik hem net had. Na rondvraag hier kreeg ik de tip om de aansluitingen van de flatcables binnenin even goed aan te drukken, omdat die nog wel eens los raken en dan problemen opleveren. Dat heb ik gedaan en sindsdien heb ik geen last meer gehad. Bij mij was het signaal trouwens helemaal weg, hij liep helemaal vast.

habberdoedas
11 april 2010, 12:48
Tja het wordt ff stoeien met rackspaces en units, hoop dat je er uitkomt want een gebakken efx.processor is duur. Vandaag maar weer eens verder met de diatonic pitchshifter maar thanx voor je reply.