PDA

View Full Version : brug verkeerd om



kipje24
8 april 2010, 18:17
Ik heb net bij het snaren vervangen mijn brug verkeerd om teruggezet (les paul) (dom, ik weet het) en nu zitten alle snaren er al op. Wat heeft dit tot gevolgen voor mijn gitaar en kan het kwaad?

Realeigo
8 april 2010, 18:19
Ik heb net bij het snaren vervangen mijn brug verkeerd om teruggezet (les paul) (dom, ik weet het) en nu zitten alle snaren er al op. Wat heeft dit tot gevolgen voor mijn gitaar en kan het kwaad?

Waarschijnlijk is je intonatie helemaal verkeerd, waardoor je noten hogerop de fretboard vals kunnen zijn!

kipje24
8 april 2010, 18:23
Kan wel kloppen idd, dus het beste is om een nieuw setje snaren te kopen en de brug weer normaal te zetten? Heeft het trouwens ook gevolgen voor de sustain?

bass blom
8 april 2010, 18:23
gewoon snaren even niet helemaal losdraaien en dan kun je de brug weer goed zetten

kipje24
8 april 2010, 18:40
oké, bedankt voor de hulp heb het al verholpen

snaarplukker
8 april 2010, 21:31
Je hebt nieuwe snaren er op gezet, dus grote kans dat je de intonatie af moet stellen.

Noid
8 april 2010, 22:13
Je hebt nieuwe snaren er op gezet, dus grote kans dat je de intonatie af moet stellen.? Nou, dat ligt er maar aan of je dezelfde snaren er op hebt gezet (dikte en bij voorkeur ook nog merk). Dan hoeft je in de regel echt niet opnieuw te intoneren.

nickofzo
8 april 2010, 22:22
waarom haal je überhaupt de brug er af?

Bmweber
8 april 2010, 22:33
waarom haal je überhaupt de brug er af?

hehe ik heb ditzelf ook wel gehad, naja ik had de brug niet verkeerd om erop gezet maar dat ik de brug eraf haalde maar dat ging van ohh hee die kan er zo af wist ik toen nog niet :) dus ik kan me dit wel inbeelden, alleen had ik er wel goed op gelet dat ik hem wel goed terug deed

Jilles
8 april 2010, 23:45
Maar de hoogte van de brug is bij het terugplaatsen toch nooit hetzelfde als voor het weghalen? M.a.w: intoneren lijkt me onvermijdbaar als je de brug er afhaalt en later weer terug zet..?

FruscianteFan
9 april 2010, 00:42
waarom haal je überhaupt de brug er af?
Op Les Pauls en vele andere gitaren zit de brug niet vast op de gitaar. Als je de snaren erafhaalt en de gitaar niet plat laat liggen, kan de brug eraf vallen.

kipje24
9 april 2010, 17:24
Ik heb precies dezelfde snaren erop gezet en de snaren blijven goed gestemd. Ook de hogere noten klinken nog goed, dus volgensmij is er niet echt een verschil met voorheen. De brug viel er af omdat ik toen alle snaren eraf waren er niet bij nadacht dat de brug los zat. Toen ik mijn gitaar omdraaide om hem te poetsen viel ie eraf, nogal dom :soinnocent:

Orpheo
9 april 2010, 17:50
Maar de hoogte van de brug is bij het terugplaatsen toch nooit hetzelfde als voor het weghalen? M.a.w: intoneren lijkt me onvermijdbaar als je de brug er afhaalt en later weer terug zet..?

Kolder, en we'll om het volgende. De hele brug. Ligt op 2 studs.als de brug eraf gaat,verandert de hoogte van de studs toch niet?

jan jansen
9 april 2010, 18:54
Kolder, en we'll om het volgende. De hele brug. Ligt op 2 studs.als de brug eraf gaat,verandert de hoogte van de studs toch niet?

precies....waarlijke grote onzin...:blast::blast:

lcvanderhelm
9 april 2010, 19:22
Totdat je de bovenkant van de body gaat poetsen en een paar keer tegen de kartelmoeren van de studs aanstoot.