PDA

View Full Version : HNG&A day :)



matty
8 april 2010, 13:42
http://www.arten.be/images/gear.jpg

De gitaar:
Een fender strat road worn 60's strat, fijnste gitaar die ik ooit vastgehad heb, lekkere sound, lekkere look, full-on mojo :)

Lang geleden dat ik zo graag een gitaar vastnam :)

De amp:
Ik dacht: back to basics, lekkere volle warme sound; geile looks dus => orange :) Eigenlijk was ik aan het kijken voor een rocker of een dual terror, maar toen zag ik dit 2dehands staan en ik vond het echt wel een koopje 500 euro voor de amp, cab en een EHX Worm, allen in perfecte nieuwstaat, dus ik dacht, kopen die handel en moest het tegenvallen kan ik nog altijd de terror alleen verkopen en vervangen door een rocker of dual terror :)


Wat nog grappig is:
De gitaar heb ik geruild voor een amp die ik nog had liggen, en deze gitaar lag in de "nearly new" sectie, waar dus gitaren met kleine beschadigingen liggen met extra korting :) Ik vond het zeer grappig een road worn als nearly new te kunnen kopen, maar de extra krasjes maakten mij echt geen bal uit en het heeft me toch nog lekker wat centjes gespaard ook :)

macwilliams
8 april 2010, 13:52
Dat is een mooi plaatje:ok:

almarvk
8 april 2010, 14:09
Ziet er uit als een erg gave set! En een nette prijs!

Ibanez666
8 april 2010, 14:16
Mooi spul, gefeliciteerd!

iFender
8 april 2010, 14:26
Ziet er lekker uit! Gefeliciteerd man :blast:

Fuhgawz
8 april 2010, 14:37
Leuke set, mooie prijs, prachtige foto! Daar ga je nog veel plezier aan beleven.

:rockon:

Sinner1980
8 april 2010, 14:53
Mooi spul man,gefeliciteerd!
Strats blijven gewoon superieur:strat:

Hiro
8 april 2010, 15:13
mooi setje man gefeliciteerd :)

budje
8 april 2010, 15:14
Mooie set zeg! En je hebt gelijk, als t niet genoeg is kan je altijd de top nog vervangen.

Veel plezier ermee!

matty
8 april 2010, 15:19
dankjewel :)

ja het is echt een leuke back to basics set he :)
nu ben ik alleen keihard aan het twijfelen om nog een line6 m13 te kopen :)

langs de ene kant zou het superhandig zijn en al die dingen, maar langs de andere kant is het ook een beetje zonde om zo'n digitale ufo langs zo'n set te zetten vind ik :)

achja :)

budje
8 april 2010, 15:20
Met een goeie buizenbak en een goeie strat heb je maar heel weinig effecten nodig hoor!

marter544
8 april 2010, 15:30
Mooie set! Maar als ik het goed begrijp, hebben ze dus een relic afgeprijsd omdat er beschadigingen op zaten? :dontgeti:

matty
8 april 2010, 16:11
marter => dat klopt ja :D

op de foto kan je zien dat er wel redelijk veel krassen links boven zitten ...

maar zoals je zegt: een relic afprijzen omdat hij beschadigt is ging mij ook heel even het verstand te boven :)


budje: dat klopt wel :) maar als je met een 1 kanaal amp veel dingen probeert te spelen, die dan ook nog eens verschillen in de song zelf (kijk bv RHCP) dan moet je wel bijna he... of je moet graag tapdansen :)

stel dat je van een delay/reverb/chorus geluid naar een overdrive stuk moet ...

Chocola
8 april 2010, 16:45
Lekker setje! Lekker rendabel gekocht ook. En je zegt wel back to basics... Maar dit is toch hoe het hoort? ;). Die amp + die gitaar is erg divers trouwens.

Exi
8 april 2010, 17:16
Mooie set inderdaad!:ok:


nu ben ik alleen keihard aan het twijfelen om nog een line6 m13 te kopen :)
Man het lijkt wel of iedereen een M13 aanschaft. Youtube staat er inmiddels al helemaal vol mee. Het lijkt me wel gaaf om er een te hebben, maar is ook aardig aan de prijs.

Riky
8 april 2010, 18:31
Zwaar geile set!!! Heel cool!

Mikos
8 april 2010, 18:47
Gave set, heel veel plezier drmee !

Heb zelf ook ooit overwogen te kijken naar een Tiny Terror, maar ik vond dat er teveel pedalen bij kwamen kijken om te krijgen wat ik wou.

superken_nl
8 april 2010, 19:56
http://www.arten.be/images/gear.jpg

De gitaar:
Een fender strat road worn 60's strat, fijnste gitaar die ik ooit vastgehad heb, lekkere sound, lekkere look, full-on mojo :)

Lang geleden dat ik zo graag een gitaar vastnam :)

De amp:
Ik dacht: back to basics, lekkere volle warme sound; geile looks dus => orange :) Eigenlijk was ik aan het kijken voor een rocker of een dual terror, maar toen zag ik dit 2dehands staan en ik vond het echt wel een koopje 500 euro voor de amp, cab en een EHX Worm, allen in perfecte nieuwstaat, dus ik dacht, kopen die handel en moest het tegenvallen kan ik nog altijd de terror alleen verkopen en vervangen door een rocker of dual terror :)


Wat nog grappig is:
De gitaar heb ik geruild voor een amp die ik nog had liggen, en deze gitaar lag in de "nearly new" sectie, waar dus gitaren met kleine beschadigingen liggen met extra korting :) Ik vond het zeer grappig een road worn als nearly new te kunnen kopen, maar de extra krasjes maakten mij echt geen bal uit en het heeft me toch nog lekker wat centjes gespaard ook :)


Donders, wat een geile foto :ok:

Foto zelf geschoten?

VanMeekeren
8 april 2010, 20:02
Dat is inderdaad een heel fijn setje. Zo'n roadworn lijkt mij ook nog wel eens wat. Lekker Vintage pu's derin en maar nachtelijke blues spelen. :hippie:

Roadworn; zijn dat MiM's?


Van Meekeren

grayfink
8 april 2010, 20:05
Roadworn; zijn dat MiM's?



Ja .

matty
8 april 2010, 22:50
de PU's die erin zitten zijn al lekker vintage hoor :)

en de foto heb ik zelf getrokken ja, al is hij wel lichtjes uitgebrand op de O van orange maar ja :) thanks :)

matty
11 april 2010, 12:32
de line6 m13 is ondertussen ook een feit (voor de belgen onder ons, en ik meen dat ik het gelezen had in het m13 topic) het is de m13 die gebruikt werd in de laatste show band :D

dit is echt een prachtige superveelzijdige set voor thuis waar je echt alle alle alle kanten mee op kan, ik raad het iedereen aan :)

guitarkid
11 april 2010, 13:06
Mooie set! Maar als ik het goed begrijp, hebben ze dus een relic afgeprijsd omdat er beschadigingen op zaten? :dontgeti:

Brilliant...!! Geef mij zo'n winkel!
Ben benieuwd wat die voor bijv. een originele '62 Strat zouden vragen... Zo'n oud ding mag toch niets meer kosten? :seriousf:

Gr. C.

Exi
11 april 2010, 13:09
dit is echt een prachtige superveelzijdige set voor thuis waar je echt alle alle alle kanten mee op kan, ik raad het iedereen aan :)
...die geld overheeft:(
Nice man!
Als ik eindelijk van die onbetaalde stage af ben en weer een inkomen heb dan staat hier binnenkort een Blackstar HT-5 met M13. Ach dat duurt nog wel even...

Sinner1980
11 april 2010, 14:47
Het enige nadeel van die roadworn series vind ik de radius...
Had die nou 9,5 geweest had ik zeker geweten dat dit mn volgende gitaar zou worden maar het lijkt me een stuk minder lekker soleren met die vintage radius...wel grote fretten dat scheelt weer.

Wat is jou ervaring hiermee Matty?
Uiteraard ga ik zelf eve testen ook mocht ik er één kopen

matty
11 april 2010, 23:20
ik ben sowieso niet zo'n geweldige solo-speler, maar algemeen gezien vind ik het de best bespeelbare gitaar die ik tot nu toe gehad heb, en ik heb er toch al redelijk wat gehad ondertussen :)

het rare is dat er een aantal nummers zijn die ik tot nu toe nooit gespeeld kreeg, die nu opeens wel lukken, net alsof ik een beetje door men muur ben geraakt, maar of dat nu puur psychologisch of toch voor een deal door de gitaar komt, durf ik je niet met zekerheid te zeggen :)

Duhsjaak
13 april 2010, 21:58
Hi vriend
Van harte!!!
Mooie setje. Klinkt zo toch ook mooi? Zonder al die digi fratsen. Of klink ik teveel als een Zeeuws/Friese Amsterdammer????
Afijn, met zo'n mooi spulletje wens ik je heel veel plezier.
Vriendelijke groet van Gus a.k.a. Duhsjaak

vulvasonic
13 april 2010, 22:12
Laatst op een roadworn Tele gespeeld en dat was de fijnste Tele die ik in de afgelopen 15 jaar ben tegengekomen. Als de strat ook maar een beetje in de buurt komt, dan is het een retegave gitaar.

De Tiny Terror is een erg lekker ding met killer looks.

De Orange kasten behoren tot mijn favorieten. En niet alleen vanwege de kleur.

De EHX Worm is gewoon een lekker pedaal waar je echt wat aan hebt.

Ergo:
JIJ VIEZE MAZZELPLASSER!!! :D

Dweezman
13 april 2010, 22:17
mooi mooi mooi!