PDA

View Full Version : Gibson Melody Maker



Hendriks
8 april 2010, 13:37
Ik heb een hollowbody verkocht en had dus weer wat budget en ik was opzoek naar een goedkopere gitaar voor naast mijn telecaster. Op MP gekeken naar een Danelectro , Squier, etc , tot ik een Gibson Melody Maker tegenkwam , deze paste in het budget en eigenlijk was ik toch ook wel nieuwsgierig naar een budget Gibson , dus contact opgenomen met de verkoper en een deal gemaakt .
Vanmorgen werd hij bezorgt , in de originele doos en met de gigbag.
De gitaar is nog in nieuwstaat , geen enkel krasje te bekennen , zelfs niet op de slagplaat.
Het is een uitvoering met 2 pickups , deze is alleen in 2007 geproduceerd.
Hij heeft dunne lak en voelt licht aan , hij doet mij denken aan een Epi LP100 die ik nog eens heb gehad en dan bedoel ik de bodie vorm en dikte.
Bij het aanslaan van het eerste akkoord werd ik blij verrast : hij was nog op stemming , altijd een goed teken. De afstelling is verder ook prima , zelfs de intonatie is prima.

Het zijn dus enkelspoelers en dan heb je een bepaalde verwachting betreffende het geluid : dun, twangy , maar nu de tweede verrassing , geluid lijkt wat op een telecaster maar minder twangy, wat dikker ,bijna P90 ,vooral demiddenstand is zeer goed bruikbaar .
Al met al helemaal geen verkeerd ding , zeker niet te vergelijken met een Les Paul ,maar een goed bruikbaar instrument.

http://img210.imageshack.us/img210/3899/melody001.jpg
http://img6.imageshack.us/img6/8569/melody002.jpg
http://img413.imageshack.us/img413/5360/melody003.jpg
http://img31.imageshack.us/img31/9079/melody004.jpg

macwilliams
8 april 2010, 13:53
Gas.......:mmmm:

Hendriks
8 april 2010, 13:58
Gas.......:mmmm:

Het is toch wat anders als jouw Les pauls , weegt de helft.

iFender
8 april 2010, 15:29
Ik begin de neiging te krijgen om mijn tele te ruilen voor een melody maker :crazyhappy:

Hendriks
8 april 2010, 15:31
Ik begin de neiging te krijgen om mijn tele te ruilen voor een melody maker :crazyhappy:

Als het een goede is :soinnocent:

iFender
8 april 2010, 15:32
Squier he :p

macwilliams
8 april 2010, 15:33
Het is toch wat anders als jouw Les pauls , weegt de helft.

Oh dus gas gevuld? :D

even serious nootje.
Ik heb dit model wel zien hangen en vind hem echt heel cool.
Helaas nooit even opgepakt om hem aan te horen/ voelen.
De volgende keer zal ik dat niet nalaten.
Heel benieuwd ben ik naar de klank en feel van dit dingetje.

Hendriks
8 april 2010, 16:15
Oh dus gas gevuld? :D

even serious nootje.
Ik heb dit model wel zien hangen en vind hem echt heel cool.
Helaas nooit even opgepakt om hem aan te horen/ voelen.
De volgende keer zal ik dat niet nalaten.
Heel benieuwd ben ik naar de klank en feel van dit dingetje.

Ik zou zeggen , kom eens langs als je in de buurt bent , proberen mag altijd .

macwilliams
8 april 2010, 16:36
Oh cooool, south denmark ???

Chocola
8 april 2010, 16:37
Erg leuk ding :D. Maar zonder echte P90's (voor de looks en sound) zal dit model het voor mij nooit worden. Heb liever de MM met 1 of 2 P90's dus :D.

Melody Maker for the win!

Hendriks
8 april 2010, 16:40
Oh cooool, south denmark ???

grunn , omgeving Appingedam .

Chocola
8 april 2010, 16:43
grunn , omgeving Appingedam .

Is dat Slochteren? :makeup:

macwilliams
8 april 2010, 17:00
grunn , omgeving Appingedam .

Dat scheelt alweer. Als ik in de buurt ben dan pm ik je wel:ok:

Hendriks
8 april 2010, 17:21
Dat scheelt alweer. Als ik in de buurt ben dan pm ik je wel:ok:

Altijd welkom.

Hendriks
8 april 2010, 17:22
Is dat Slochteren? :makeup:

Bijna , iets van 20 km verder.

JeroenSchaaf
8 april 2010, 18:02
Mooi ding! Zo'n gibson zou ook nog wel wat zijn voor mij!

Riky
8 april 2010, 18:18
Die wil ik ook!
Vanaf het moment dat ik erachter kwam dat er een 2 pickup versie is wil ik er een, maarja... geen geld.

Onwijs coole! Helemaal tegek!

Arjan12
9 april 2010, 19:35
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=124149

Ook uit 2007, ook twee pickups?

Zo ja: rennen jongens!

Hendriks
9 april 2010, 20:30
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=124149

Ook uit 2007, ook twee pickups?

Zo ja: rennen jongens!

Staat er niet bij. Bij een shop in de UK hebben ze nog wat op stock.

macwilliams
9 april 2010, 20:45
Wat kost zo een nieuw dan?

EGH
9 april 2010, 20:52
Wat kost zo een nieuw dan?

399 pond (http://www.guitarampkeyboard.com/en/79094) voor een 2 pickups versie. (=460E)

en een normale versie 385E
(http://www.thomann.de/nl/gibson_melody_maker_vs.htm)

macwilliams
9 april 2010, 20:53
Maar dan is €300,- niet echt een superkoopje toch?

bass blom
9 april 2010, 20:55
Maar dan is €300,- niet echt een superkoopje toch?

niet iedereen is een macwilliams :seriousf:

EGH
9 april 2010, 20:59
Maar dan is €300,- niet echt een superkoopje toch?

Neuh, maar ook niet echt duur. Ze zijn wat lastiger te krijgen aangezien ze alleen in 2007 werden gemaakt. Met de 60% regel kom je uit op 280E en als je hem uit engeland zou willen halen ben je ook nog eens verzendkosten kwijt en kan je natuurlijk niet testen. Prijs is wel oke dus, mits het een 2pup versie is, maar een koopje: nee.

macwilliams
9 april 2010, 21:06
niet iedereen is een macwilliams :seriousf:

:sssh::sssh:



Neuh, maar ook niet echt duur. Ze zijn wat lastiger te krijgen aangezien ze alleen in 2007 werden gemaakt. Met de 60% regel kom je uit op 280E en als je hem uit engeland zou willen halen ben je ook nog eens verzendkosten kwijt en kan je natuurlijk niet testen. Prijs is wel oke dus, mits het een 2pup versie is, maar een koopje: nee.

Heeft dit nog een verzamelwaarde dan? Nee toch?
Het zijn hele leuke gitaren maar nog veel te jong en nog niet echt exclusief.

EGH
9 april 2010, 21:29
:sssh::sssh:




Heeft dit nog een verzamelwaarde dan? Nee toch?
Het zijn hele leuke gitaren maar nog veel te jong en nog niet echt exclusief.

Het is wat de gek ervoor over heeft he? Maar ze zijn zeldzamer dan een normale MM, omdat ze maar 1 jaar geproduceerd zijn. Als Gibson volgend jaar echter weer besluit ze opnieuw met 2 pups te produceren zullen ze geen drol méér waard zijn dan die nieuwe 2011 MM. Als Gibson de komende jaren geen nieuwe 2 pups versie van de MM produceert, dan kan er best over een jaartje of 15 een hype ontstaan. 'Dat ene jaar en die ene productie met 2 pups, die moet je hebben, zijn er maar weinig van!'

Hendriks
9 april 2010, 21:35
De "Dual pickup" is alleen in 2007 gemaakt en kom je daarom wat minder vaak tegen , op ebay (USA) zijn ze wel wat duurder , er stonden afgelopen weekend 2 te koop , 1 stond op $ 660 en de andere had een "buy now" op $ 900 , maar het is natuurlijk : wat de gek ervoor geeft.
Mijn American Ash telecaster is ook maar kort gemaakt en die heeft ook een relatief hogere 2dehands waarde.

Hendriks
9 april 2010, 21:36
Het is wat de gek ervoor over heeft he? Maar ze zijn zeldzamer dan een normale MM, omdat ze maar 1 jaar geproduceerd zijn. Als Gibson volgend jaar echter weer besluit ze opnieuw met 2 pups te produceren zullen ze geen drol méér waard zijn dan die nieuwe 2011 MM. Als Gibson de komende jaren geen nieuwe 2 pups versie van de MM produceert, dan kan er best over een jaartje of 15 een hype ontstaan. 'Dat ene jaar en die ene productie met 2 pups, die moet je hebben, zijn er maar weinig van!'

Dan leg ik hem in een koffer onder het bed .

vulvasonic
9 april 2010, 22:22
Och, ik heb een Fender stratocaster waar er hooguit een klein handjevol van gemaakt zijn, rekening houdend met de specificaties van dat model. Daarmee is ze niks meer waard dan vergelijkbare, doch meer gangbare stratocasters van rond dezelfde periode.

En die Music Maker..., het is een Gibson. Goedkoper dan dat zullen ze niet worden. Ik heb er ook even op geGASt. Maar ja, op het moment GAS ik overal op. Ik vind het eerste Joan Jett model trouwens net even iets leuker, met die ene humbucker en de dubbele kut. Jammer dat die dan net weer even iets duurder is.

http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/2/4/5/536245.jpg

FruscianteFan
9 april 2010, 22:33
Maar dan is €300,- niet echt een superkoopje toch?
let op: 399 pond is zo'n €455. €300 is dus grofweg 65% van de huidige nieuwprijs - niks mis mee toch?

macwilliams
9 april 2010, 22:37
let op: 399 pond is zo'n €455. €300 is dus grofweg 65% van de huidige nieuwprijs - niks mis mee toch?

In princiepe niet nee, maar of het de moeite waard is om te gaan rennen?
Het is geen zwarte custom uit 1970 voor €500,- ofzo zeg maar..
Beetje overdreven vergelijk maar you catch my drift toch?

Hendriks
9 april 2010, 22:59
let op: 399 pond is zo'n €455. €300 is dus grofweg 65% van de huidige nieuwprijs - niks mis mee toch?

Je kunt er ook niet zomaar een percentage op loslaten , als hij echt in nieuwstaat is kun je niet van 60% procent uitgaan ,is hij normaal "goed"gebruikt kun je dat mischien aanhouden.

Arjan12
9 april 2010, 23:15
Ik had het niet over rennen omdat 'ie zo goedkoop is, maar omdat er hier een paar mensen zijn die 'm misschien zouden willen hebben.

FruscianteFan
10 april 2010, 00:02
In princiepe niet nee, maar of het de moeite waard is om te gaan rennen?
Het is geen zwarte custom uit 1970 voor €500,- ofzo zeg maar..
Beetje overdreven vergelijk maar you catch my drift toch?
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de post waar het over ging gemist heb. Ik dacht dat jouw reactie sloeg op de deal van de TS. My bad.

macwilliams
10 april 2010, 07:23
Ik had het niet over rennen omdat 'ie zo goedkoop is, maar omdat er hier een paar mensen zijn die 'm misschien zouden willen hebben.ach joh dat niet *trekt z'n snelste naajkies aan* zo'n vaart lopen?

Ik moet eerlijk bekennen dat ik de post waar het over ging gemist heb. Ik dacht dat jouw reactie sloeg op de deal van de TS. My bad. pfffrrt, okay. Maar zou je het nu je weet waarop ik reageerde dat de opmerking van Arjan12 die door mijn misinterpretatie op mij overkwam alsof hij pretendeerde hier een superkoopje gevonden te hebben het met mij eens kunnen zijn dat dit eigelijk dus niet zo was?

Maar aangezien er een verwarring ontstond rond de reden van het rennen moet ik nu gezien de verduidelijking van Arjans kant toegeven dat dit het geheel in een ander perspectief zet *en rent de deur uit*

Ik denk nog steeds dat het meevalt. Veel roepen dat ze er een willen hebben maar puntje bij paaltje hebben ze geen €300,- klaar liggen.

FruscianteFan
10 april 2010, 11:48
Daar heb je wel gelijk in (3e alinea), deels. Mijn laatste aanschaf, een Indie, had ik niet gekocht voor haar oorspronkelijke prijs (€650 ofzo). Ik was niet actief op zoek naar een nieuwe gitaar, etc. Toen ik er nog eens op speelde, zag ik dat ze een stuk goedkoper was geworden. Vanaf dat moment begon het echt te kriebelen. Overigens, dat was geen GAS, het was een weloverwogen keuze en die gitaar is nu ongeveer de enige waar ik nog op speel.

Maar goed, ik denk dus dat de prijs wel degelijk relevant kán zijn. Het zal niet de enige reden zijn, het moet nog steeds een fijne gitaar zijn en je moet nog steeds zomaar even €300 kunnen ophoesten. En trouwens, €300 + 'Gibson' is minder reden om een gitaar te kopen dan 'van 650, voor 365, en het is een superfijne gitaar die past in mijn band'.
Maar toch, de drempel om de gitaar te kopen, wordt lager.

Of het een koopje is? Niet als je bedenkt dat ik mijn gitaar nieuw (na een jaar in de winkel te hebben gestaan) kon kopen voor 56% van de oorspronkelijke prijs, wel als je uitgaat van het logo dat op de Melody Maker staat. Maar ík heb er nooit een in mijn handen gehad, ik zou dus niet weten of het een goede gitaar is.

guitarkid
10 april 2010, 12:51
Dat scheelt alweer. Als ik in de buurt ben dan pm ik je wel:ok:

Dan ben je ook bij mij in de buurt, misschien leuk om ook wat af te spreken.
Bij mij in de studio of samen bij Hendriks in zijn pittoreske "dörpke"... :)
Wie weet...

Gr. C.

Hendriks
10 april 2010, 13:08
Dan ben je ook bij mij in de buurt, misschien leuk om ook wat af te spreken.
Bij mij in de studio of samen bij Hendriks in zijn pittoreske "dörpke"... :)
Wie weet...

Gr. C.

Maken we een er een gezellige dag van.