PDA

View Full Version : Oefenruimte



martino2000
8 april 2010, 12:59
Ik ben van plan om met een paar vrienden een bandje te beginnen. Nou is het probleem dat we een klein budget hebben maar toch wel een materiaal moeten hebben om te oefen. Ik had zelf bedacht om een keyboard en drumstel van marktplaats te halen. Toen ging verder kijken naar spul voor de zang alleen dit vond ik niet echt makkelijk te vinden. Wat raden jullie aan het moet zo goedkoop mogelijk zijn (geen rommel)?? Moet ik een klein pa setje voor zon 200 euro kopen of kan het ook goedkoper. Het zou mooi zijn als het keyboard ook over de speakers kan maar dit is niet noodzakelijk want het is alleen maar voor het oefenen dus dan kan het keyboard wel gewoon op de eigen speakers. Dus wat raden jullie aan???

Groeten Maarten

Gearjunkie
10 april 2010, 21:15
Een oefenruimte huren...

Wiellem
11 april 2010, 15:13
Een oefenruimte huren...

Als je dat wekelijks voor 20 euro per keer doet kun je jezelf afvragen of kopen op den duur niet voordeliger is.

LordOfLager
12 april 2010, 10:52
Als je dat wekelijks voor 20 euro per keer doet kun je jezelf afvragen of kopen op den duur niet voordeliger is.

Op den duur ja, maar vereist wel een redelijke voorinvestering natuurlijk - ik zou als beginnend bandje eerst proberen te oefenen in een oefenruimte waar alles aanwezig is ( "pa" en drumstel ) - geld uitgeven kan altijd nog

kenx
12 april 2010, 13:18
Als je dat wekelijks voor 20 euro per keer doet kun je jezelf afvragen of kopen op den duur niet voordeliger is.

Een oefenruimte met alles erop en eraan kost lang geen 20 euro per keer... Bijlange niet, hier in omstreken heb ik al voor 8 euro zo'n ruimte... Voor 3 opeenvolgende uren wel te verstaan.

JvD.
12 april 2010, 18:09
Een oefenruimte met alles erop en eraan kost lang geen 20 euro per keer... Bijlange niet, hier in omstreken heb ik al voor 8 euro zo'n ruimte... Voor 3 opeenvolgende uren wel te verstaan.

In Amsterdam is alles 40+ euro voor 3uur.

Met Hail Infinity huren we een ruimte in de oude media akedemie. het is ons eigen hok, wel klein maar erg leuk. hier op film vast gelegt (http://www.youtube.com/watch?v=xDnMyH9R4HA).
we betalen 230euro voor 3 maanden.

We gebruiken geen PA maar een mixer met koptelefoon amp, zo kunnen we alle goed horen en kunnen we het geluid in de ruimte zacht zetten, dit repeteerd heerlijk.

edje kadetje
12 april 2010, 20:38
Ik ben van plan om met een paar vrienden een bandje te beginnen. Nou is het probleem dat we een klein budget hebben maar toch wel een materiaal moeten hebben om te oefen. Ik had zelf bedacht om een keyboard en drumstel van marktplaats te halen. Toen ging verder kijken naar spul voor de zang alleen dit vond ik niet echt makkelijk te vinden. Wat raden jullie aan het moet zo goedkoop mogelijk zijn (geen rommel)?? Moet ik een klein pa setje voor zon 200 euro kopen of kan het ook goedkoper. Het zou mooi zijn als het keyboard ook over de speakers kan maar dit is niet noodzakelijk want het is alleen maar voor het oefenen dus dan kan het keyboard wel gewoon op de eigen speakers. Dus wat raden jullie aan???

Groeten Maarten

Begrijp ik het goed dat je een bandje wil beginnen met mensen die geen instrument in bezit (of bruikleen) hebben? Een drummert en een toetsenist ...

en ook: een keyboard kan bij oefenen niet zijn eigen speakers gebruiken (tenminste als je bedoelt de speakers die ingebouwd zitten in een keyboard).

JvD.
12 april 2010, 20:53
Begrijp ik het goed dat je een bandje wil beginnen met mensen die geen instrument in bezit (of bruikleen) hebben? Een drummert en een toetsenist ...

en ook: een keyboard kan bij oefenen niet zijn eigen speakers gebruiken (tenminste als je bedoelt de speakers die ingebouwd zitten in een keyboard).
Zoals ik zei, wij doen het met een behringer mixer en een headphone amp met 5 uitgangen en wat mic's(dat hoeft niet eens).
Dit koste ons 165euro. Koptelefoontje aansluiten en gaan!

Liquid_Metal
14 april 2010, 13:03
Een oefenruimte met alles erop en eraan kost lang geen 20 euro per keer... Bijlange niet, hier in omstreken heb ik al voor 8 euro zo'n ruimte... Voor 3 opeenvolgende uren wel te verstaan.

Zoals JvD ook al zegt, in de grote stad betaal je daar gewoon veel meer voor.
Als je een eigen ruimte hebt zou ik zeker investeren in eigen spul. Dat kun je eventueel ook nog verkopen als je band ophoudt, gehuurde ruimte krijg je nooit terug.

martino2000
15 april 2010, 16:21
De vrienden waarmee ik een bandje wil beginnen hebben wel instrumenten alleen een keyboard of een drumstel neem je niet even op de fiets mee helaas

Thmz
15 april 2010, 20:52
ls je een eigen ruimte hebt zou ik zeker investeren in eigen spul. Dat kun je eventueel ook nog verkopen als je band ophoudt, gehuurde ruimte krijg je nooit terug.
Inderdaad. Met mijn band zochten we ook een repetitieruimte, we hebben mijn zolder genomen en een tweedehandsdrumstel gezocht en een goede deal gedaan, voor weinig geld een goed drumstel en als de band stopt kunnen we het nog doorverkopen en zijn we geen centen kwijt. PA hadden we van m'n neef een baskabinet van 1970 ongeveer met een powermixer van dezelfde periode (vintage spul!)

Een gehuurde ruimte zou ik niet willen, kan je niet lekker lang zitten plezier maken. Wij spelen ook maar de helft van de tijd (als het dat al is) muziek, voor de rest maken we gewoon lol :p