PDA

View Full Version : Nieuwe beauty: PRS SE Custom 24 25th Anniversary



Quadrifoglio
8 april 2010, 10:11
Hi Allemaal,

Afgelopen weekend deze nieuwe schoonheid ontvangen, dus tijd voor plaatjes en een familieshot

http://i673.photobucket.com/albums/vv97/Quadrifoglio/IMG_1696.jpg?

Dichter bij het quilt
http://i673.photobucket.com/albums/vv97/Quadrifoglio/IMG_1701.jpg?

Inlays en matched headstock ('k heb een zwak voor matched headstocks)
http://i673.photobucket.com/albums/vv97/Quadrifoglio/IMG_1700.jpg?

Speelt als boter en is een mooie aanvulling op de 'breed vette' SE 22 die ik al had. Klinkt als zwaar metaal door de Dual Recto, dus tot de tijd dat ik een US build PRS kan kopen ben ik dik, erg dik tevreden


Familieplaatje is te zien onder 'Post je collectie', waar ie volgens mij ook thuis hoort

Fender75
8 april 2010, 10:12
Mooie prs! Je hebt hem toch wel héél voorzichtig op de bestrating gelegd he?

Quadrifoglio
8 april 2010, 10:16
Netjes en voorzichtig op een opgevouwen, schone zachte poetsdoek gelegd zodat ze de stenen niet raakt :D

iFender
8 april 2010, 10:22
Sehr geil O_o

Alleen de kleur vind ik niet zo (hoe zeg je dat?) mooi, maar het blijft een geweldige gitaar :p

gorgasm
8 april 2010, 10:23
daar kunnen die stenen wel tegen hoor...

Gothra
8 april 2010, 11:21
mooie roze all star:crazyhappy:

en gitaar natuurlijk

JohnLord
8 april 2010, 11:29
Mooie gitaar hoor. Niet zo'n mooie kleur vind ik, maar de birds en de zwarte hmumbuckers maken veel goed. Die zebra's die ze voorheen gebruikten zijn ook niet alles (al heb ik die dan wel op m'n 22). Veel plezier er mee!

Mikos
8 april 2010, 18:51
Very nice !
Ik vind die kleur in tegenstelling tot anderen hier echt geweldig !

crapton
8 april 2010, 22:21
Netjes en voorzichtig op een opgevouwen, schone zachte poetsdoek gelegd zodat ze de stenen niet raakt :D

Het is een 'het' geen 'ze'. Het is een ding. Van hout en zo.

Leuke gitaar verder, kleur doet beetje pijn aan de ogen...

jutter
8 april 2010, 22:38
Het is een 'het' geen 'ze'. Het is een ding. Van hout en zo.

Leuke gitaar verder, kleur doet beetje pijn aan de ogen...

Het is een 'ze', zie maar aan het gaatje aan de onderkant!

Mooie gitaar gefeliciteerd ermee!!!

Liquid_Metal
8 april 2010, 23:01
Damn die gitaar is supervet. Maar da's toch geen gewone SE Custom?! Met bird inlay en zo'n vette kleur :O.

Orpheo
8 april 2010, 23:09
Damn die gitaar is supervet. Maar da's toch geen gewone SE Custom?! Met bird inlay en zo'n vette kleur :O.

het staat notabene in de titel wat voor SE dit is!!!

djnenm
8 april 2010, 23:15
jeetje mooi ding zeg! en vooral de kleur zeg, hoe kan je dat nu lelijk vinden?:P ( grapje hoor ;))

Dommedik
8 april 2010, 23:15
Het is een 'ze', zie maar aan het gaatje aan de onderkant!


Hahah geniaal:P Sig waardig haha. Maar zeker een mooie plank! Gefelicteerd!

Liquid_Metal
8 april 2010, 23:31
het staat notabene in de titel wat voor SE dit is!!!

Sorry, te druk met andere dingen en ik ben nog steeds geen vrouw..

Quadrifoglio
9 april 2010, 10:29
Thanx iedereen! Tja, blauw moet je inderdaad van houden. Ik wilde al langer een blauwe maar die hadden ze voorheen niet met matching headstock, dus dat was een 'no-go'. De Anniversary series komen met birds, SE versies van de HFS Treble en Vintage Bass pickups en last but not least, ze hebben een compleet blauwe versie. Dat kon ik gewoon niet meer weerstaan :D
Om een oude discussie wat kracht bij te zetten: ik had al een 22 frets versie en de halzen zijn echt heel verschillend, zowel in het geluid als bespeelbaarheid. 24 frets esdoorn klinkt wat schriller, agressiever dan het warme mahonie. Verder is de wide thin meer een racehals in tegenstelling tot de traditioneel dikke wide fat hals die iets meer aan een Les Paul doet denken. De wide thin is overigens geen Wizard a la Ibanez maar doet de Ibby wel verbleken als het gaat om een natuurlijk, snel gevoel te hebben. Ik neem de wide thin veeeel liever dan de Wizard voor het scheurwerk waar deze halzen vaak voor gekozen worden ;)

Liquid_Metal
9 april 2010, 17:25
Is de toegankelijkheid van de 24e fret net zo als de 22e bij de SE Custom 22? Zo ziet het er wel uit en dat is eigenlijk mijn enige minpunt op de PRSen. De Wide Thin spelen inderdaad een stuk sneller dan de Wide Phat die ook mijn SE Custom 22 heeft, maar daar kan ik het prima mee doen. Het is vooral de acces van de laatste (twee) fret(s)

Mic
9 april 2010, 19:32
En wat is de vergelijking met een echte Custom 24?
Is behalve dan de SE versie pick-ups het enige verschil dat deze in Korea geproduceerd word?

( Ik heb zelf een PRS Santana SE )

JohnLord
9 april 2010, 20:27
Mijn Custom 24 USA heeft een véél dikkere maple top, betere electronica, betere hardware, gewelfde top dan mijn Custom Korea en ga zo maar door.

Liquid_Metal
10 april 2010, 10:25
De USA Customs spelen, klinken en zien er veel beter uit. Mag ook wel voor gitaren van 6x de prijs. Maar ik vind de SEs erg goede gitaren, zeker voor het geld. Zal maar voor weinig mensen een miskoop zijn.

Chocola
10 april 2010, 10:27
Het is een 'het' geen 'ze'. Het is een ding. Van hout en zo.

Leuke gitaar verder, kleur doet beetje pijn aan de ogen...

Jij zult nooit de ware schoonheid van een gitaar kunnen waarderen :D.

Manuvdv
10 april 2010, 11:44
Prachtig stuk, proficiat. Kleur is een beetje wennen maar goed, dat hoeft niet meteen negatief te zijn :)

JohnLord
10 april 2010, 12:40
De USA Customs spelen, klinken en zien er veel beter uit. Mag ook wel voor gitaren van 6x de prijs. Maar ik vind de SEs erg goede gitaren, zeker voor het geld. Zal maar voor weinig mensen een miskoop zijn.

Volledig mee eens.

Quadrifoglio
10 april 2010, 12:49
Het moge duidelijk zijn dat US build PRS'en nog veel beter zijn. Niet alleen qua afwerking etc maar zeer zeker het gebruik van goede (lees betere) stukken hout die optisch ook nog eens mooier zijn. Daarnaast ademen de amerikaanse broertjes een flink stuk meer luxe dan dat deze al doen. Echter, de basis van PRS gitaren is in de vorm van de SE's goed vertegenwoordigd. Het zijn gewoon goede gitaren. Ik ben er meer dan tevreden mee als ik ze vergelijk met de Ibby's die ik tot hier gewend was. Nee, fret access op positie 24 is niet zo fijn als een Wizard hals maar de bereikbaarheid is bij de 24 frets beter dan de 22 frets versie. Ze hebben de hiel ietsie kleiner gemaakt dan bij de 22 fretter;)

MJR
10 mei 2010, 11:37
Ik heb ook zo'n 25th Anniversary besteld, en ik heb een SE custom 22 en een SE Singlecut. Hoe verhouden die SE HFS treble en die SE Vintage Bass zich tot die standaard SE elementen?

Rembull1980
10 mei 2010, 12:53
Ik kijk ontzettende GAS van deze PRS gitaren. Erg fraai! Wat hebben we toch een boel mooie gitaren haha :D

Gefeliciteerd!

Quadrifoglio
10 mei 2010, 21:47
Ik heb ook zo'n 25th Anniversary besteld, en ik heb een SE custom 22 en een SE Singlecut. Hoe verhouden die SE HFS treble en die SE Vintage Bass zich tot die standaard SE elementen?

Goede vraag, daar ben ik zelf ook nog niet uit. Laat ik in ieder geval zeggen dat beide combinaties (Fat Wide mahogany met standaard SE pickups en Wide Thin maple met SE HFS en Vintage) dikke bommen van geluid neerleggen. Volgens mij zou je beide elementen in dezelfde gitaar moeten schroeven om een fatsoenlijk vergelijk te kunnen maken.

Laat je overigens verassen door de heerlijke bespeelbaarheid van de Wide Thin. Het halsprofiel wijkt volgens mij maar minimaal af van de Fat versie en toch zijn het beide heel verschillende halzen. Ook hier weer: beide heel fijn. Last but not least: deze gitaar heeft geen last van een vervelende topkam, of minimaal functionerende stemmechanieken, ook niet na een snarenwissel (waarbij ik niet van dikte ben veranderd)

Veel plezier als ze er is!

snix
11 mei 2010, 00:20
Ook ik ben groot fan van PRS. Ik heb slechts 1 exemplaar, de Se One Vintage Cherry. P90 vervangen door een DiMarzio ToneZone P90 en de potmeter door een pushpull voor serie/parallelschakeling. Heel erg fijn ding. Ik heb regelmatig op Amerikaanse PRS'en gespeeld en moet zeggen dat het verschil in prijs niet in de buurt komt van het verschil in bespeelbaarheid. Tuurlijk voel je het wel een beetje en zie je het ook. Het hout is wat minder exotisch en er zijn geen of weinig opties en keuzes. Nou en? Het laatste wat me in een gitaar interesseert is hoe het hout tekent en hoe hij je staat. Als 'ie maar lekker zit. Net als met een broek. En lekker zitten doen ze. Ook die SE's. Ik hou van goedkope gitaren. Want daar kun je namelijk nog eens een boor in zetten om hem naar eigen smaak te maken zonder je kut te voelen. Met een exemplaar van 3000 euro doe je dat minder snel. Plus dat alles wat je weghaalt ook veel heeft gekost. Doe mij maar een SE. Liever daar 5 van dan 1 Amerikaanse. Hoezeer ik PRS ook een warm hart toedraag; ik vind hun produkten veel te duur. Ook die amps die ze nu maken en die akoestische lijn. Belachelijk. Maar wel mooi...