PDA

View Full Version : Buffer Korg DT-10 versus Masotti black box



jungletarzan
7 april 2010, 22:04
Sorry dat ik deze topic start, er zal wel veel over geforumd zijn maar het gaat me echt over deze 2 pedalen.
Ik heb de Masotti Black box en een Digitech True bypass tuner, nou lees ik dat de Korg DT-10 tuner een heel goede buffer heeft dus het zou voor mij 2 pedalen in 1 klap zijn. Nu komt er een vreemde zin: maar ik heb de Korg tuner nog nooit gehoord HAHA. Is er iemand die beide vergeleken heeft, klanktechnisch? Misschien weet iemand de electronische specs. (D_H?) van beide en kan b.v. zeggen of de ene een stuk is dan de andere?
Dit voordat ik weer voor niks een pedaal(in dit geval een tuner) aanschaf.

shredneck
7 april 2010, 23:29
De Masotti schijnt te boosten las ik ergens.


Ik heb alleen ervaring met de Radial PB1 als dedicated buffer, die is fantastisch.


De korg tuners ken ik allemaal ook, ook die DT10, maar eerlijk gezegd vond ik die niet fantastisch. Die deed hetzelfde met mijn geluid als de Boss tu2, ik verloor wat laag.
Jack Orman heeft een goed design online staan, als je handig bent bouw je hem zelf, zoek maar ff in "werkbank".

Die Radial is toch echt "de shit", ik gebruik hem ook met mijn akoestische gitaar als ik een looper meeneem, echt een verademing.

vinni
8 april 2010, 00:00
De Masotti schijnt te boosten las ik ergens.


Nah....heb 'm effe gehad......kan me niet herrineren dat dit boost.
Wel mooi geluidje.....ook een beetje hifi.....maar wel lekker.
Had ook de white box.... hetzelfe als de blackbox maar dan wel met een
boost.

Vinni

Dirk_Hendrik
8 april 2010, 07:56
Nah....heb 'm effe gehad......kan me niet herrineren dat dit boost.
Wel mooi geluidje.....ook een beetje hifi.....maar wel lekker.
Had ook de white box.... hetzelfe als de blackbox maar dan wel met een
boost.

Vinni


Masotti black box heeft een gain van 1.4

the sure thing
8 april 2010, 14:27
Ik denk dat de buffer in je Korg een uitstekende buffer is. De buffer in de Masotti "boost" idd een klein beetje je signaal. Ik heb de Masotti zelf ook, ik stoor er mij niet aan.

Ik heb de Masotti vanwege irrationale gedachtes, GAS aanvallen en stoerdoenerij.

Sinner
8 april 2010, 15:18
Ik heb de [vul hier pedaal in] vanwege irrationale gedachtes, GAS aanvallen en stoerdoenerij.

De sig van iedereen op dit forum (mezelf zeker niet uitgezonderd!); misschien wel een goed topic?:seriousf:

vinni
8 april 2010, 17:28
Masotti black box heeft een gain van 1.4

Nooit gemerkt.......maar ik geloof je direct hoor.
Misschien dat het daarom wel lekker klonk! :blast:

Vinni....

P.s.....Dirk Hendrik....ik heb nog geen reactie op mijn PM.

Fuhgawz
8 april 2010, 17:54
Ik vermoed dat dit specifieke vergelijk zelden of zelfs nooit eerder is gemaakt. :p Ik kan er dan ook geen goed antwoord op geven, behalve dan ik eigenlijk geen verschil hoor met of zonder mijn Korg DT10 in mijn keten. De DT10 is zelfs een tijdje mijn enige buffer geweest en ik heb geen klachten.

jungletarzan
9 april 2010, 22:16
Ik ben niet ontevreden over de Masotti maar hij boost wel.
Op zich niet erg want ik heb er 8 TB pedalen achter zitten en ik heb het idee dat ie mn geluid er een beetje doorheen duwt.
Het zou voor mij een oplossing zijn als er een tuner is met een echt goede buffer, dat scheelt toch een pedaal op je board.
Ik heb het idee dat dat de buffer in de Korg dat niet trekt.

Slashedzero
26 augustus 2010, 10:09
Sorry voor de bump, maar dacht effe te inputten. Heb recent wat buffers vergeleken, aanvankelijk ook met de gedachte om een gebufferde tuner te nemen om immer-schaarse pedalspace uit te sparen.

Had op heel wat plekken online gelezen dat de Korg DT10 zo'n goeie buffer zou hebben. Niet dus. Hij heeft echt een héél significante impact op je cleane sound.

De Boss TU2 waar dikwijls nogal negatief over wordt gedaan heeft een veel betere buffer, en de TU3 nog beter (het verschil kan wel gewoon aan versch pedaaltjes van versch leeftijd liggen, mogelijks zijn de componenten in de buffers van TU2 en TU3 gewoon hetzelfde). Met alleen de TU3 tussen gitaar en amp (met elke keer 3 meter snoer) kon ik geen verschil horen tussen met en zonder tuner; met de Korg DT10 héél duidelijk wel (in slechte zin).

Ik heb ze echt alle drie naast elkaar gehad en getest, dus, als je een gebufferde tuner moet hebben, zou ik voor de Boss TU3 en zeker niet voor de Korg gaan. Ik ben zelf uiteindelijk toch aan mijn Peterson Strobostomp verslaafd (is zogezegd true bypass, maar niet helemaal), dus ik moet toch een aparte buffer.

Mitch
26 augustus 2010, 11:55
Als je dan wat wil inputten (nieuw werkwoord?) moet je 't wel voledig doen ;)
Wat was de gebruikte amp, wat voor pickups, stond er verder nog wat in de keten etc. etc.
Ik heb de DT10 in meerdere settings geprobeerd en heb dus juist niet de ervaring dat -ie je geluid aantast. Maar goed, een buffer wordt naar mijn idee pas goed als -ie zodanig zijn werk doet, dat je bijvoorbeeld een flinke pedalenketen kan hebben zonder dat het echt geluidsverlies op levert. Zeker daarin blinkt de DT10 wat mij betreft uit.

Fuhgawz
26 augustus 2010, 13:21
Sorry voor de bump, maar dacht effe te inputten. Heb recent wat buffers vergeleken, aanvankelijk ook met de gedachte om een gebufferde tuner te nemen om immer-schaarse pedalspace uit te sparen.

Had op heel wat plekken online gelezen dat de Korg DT10 zo'n goeie buffer zou hebben. Niet dus. Hij heeft echt een héél significante impact op je cleane sound.

De Boss TU2 waar dikwijls nogal negatief over wordt gedaan heeft een veel betere buffer, en de TU3 nog beter (het verschil kan wel gewoon aan versch pedaaltjes van versch leeftijd liggen, mogelijks zijn de componenten in de buffers van TU2 en TU3 gewoon hetzelfde). Met alleen de TU3 tussen gitaar en amp (met elke keer 3 meter snoer) kon ik geen verschil horen tussen met en zonder tuner; met de Korg DT10 héél duidelijk wel (in slechte zin).

Ik heb ze echt alle drie naast elkaar gehad en getest, dus, als je een gebufferde tuner moet hebben, zou ik voor de Boss TU3 en zeker niet voor de Korg gaan. Ik ben zelf uiteindelijk toch aan mijn Peterson Strobostomp verslaafd (is zogezegd true bypass, maar niet helemaal), dus ik moet toch een aparte buffer.

Zou je aub iets specifieker willen zijn? In welk opzicht beïnvloeden de TU-2 en DT-10 je geluid? Ik gebruik al jaren de DT10 en heb eigenlijk nergens last van.