PDA

View Full Version : ibanez tubescreamer



sunday violence
22 april 2003, 20:01
wat the fuck moet ik hier nou weer mee, ik was ff bij de plaatselijke gitaarhandelaar en daar heb ik even een tubescreamer geleend omdat ik daar wat postitiefs over had gehoord, maar nu ik m ff gebruikt heb kom ik tot de conclusie dat dat ding helemaal niks doet! ja, je krijgt ietsie pietsie meer sustain maar is dat alles?? er is vet een ruis in ook nog! ligt het aan mij of is het gewoon een schijtding?

MAY
22 april 2003, 20:24
Is dit gewoon een schijtding? Dankzij de Ibanez tubescreamer heb ik thuis een fatsoenlijk gitaargeluid.

ik weet niet hoe je hem hebt gebuikt, maar ik geuik hemals een boostpedaal voor mijn buizenamp (waar ie natuurlijk erg geschikt voor is). Om het simpel te zeggen. Hij boost je geluid een beetje op zodat je idd o.a. meer sustain hebt, maar belangrijker nog is dat ie, in mijn ogen, je geluid opboost waardoor het net lijkt (atlhans een heel eind in de richting) of dat je volume van je amp een heel eind open staat.

Er zijn ook mensen die hem bijv. gebruiken als een treblebooster. Ik kan de Tubescreamer niet missen voor thuis op lage volumes, live heb ik hem dan ook niet echt hard nodig!

belfrink
22 april 2003, 21:43
Ja, dat lijkt mij ook, hij wordt veel gebruikt als booster.

Mitch
22 april 2003, 22:23
Al aan de gain knop gezeten ? :grin:

Dirk_Hendrik
22 april 2003, 22:59
Wat je beschrijft is preciec mijn eerste ervaring met een tubescreamer. Pas veel later ontdekte ik de waarde er van. Ergens op een 1 of andere pagina of forum beschreef iemand het apparaat als een overdrive voor gevorderden. Ik ben het daar wel mee eens. Pas na een tijdje gebruiken, onder andere live op volume, begin je de enorme potentie van het ding te ontdekken. Samengevat zul je op de lange termijn nooit spijt hebben van de aankoop van een tubescreamer. Ik heb er, in verschillende vormen 3 en nee, ik ben niet verbonden met Ibanez of Maxon.

jpb
23 april 2003, 07:56
Mee eens Dirk Hendrik. Bovendien werkt de TS het beste op een goede buizenamp die al een beetje begint te 'werken'. Er zijn niet voor niets zoveel TS-klonen. Ze kunnen wel wat neuzig klinken (=veel mid) maar dat snijdt goed door de mix.

sunday violence
23 april 2003, 12:08
hmmz tja ik heb geen volledige buizenversterker (marshall avt150H)dus misschien ligt het daar wel aan.. maar mijn ervaring tot nu toe is dat de overdrive die ik heb uit mn marshall net zo vet is als uit de tubescreamer. en ik heb de gainknop dan op 10!

aadplagiaat
23 april 2003, 13:39
Ik heb mijn zelfbouw TS voorzien van een extra. De distortion potmeter (of hoe heet dat geval bij een echte) is 500K. Daar heb ik een weerstand van 390K of zo mee in serie gezet die ik kan overbruggen met een schakelaartje. Op die manier wordt de distortion een stuk vetter (met de schakelaar open).
De diodes die normaal in de TS zitten heb ik vervangen door rode led's. De goedkoopste die ik heb. Klinkt wel goed.