PDA

View Full Version : Volumeverschil Line 6 DL-4 na volumepedaal



Hzijlstra
7 april 2010, 21:18
Hey,

Kzal me eerst ff voorstellen: Ik ben Harold en speel nu zo'n 10 jaar gitaar (vooral metal, laatste tijd wat meer rock en blues).
Ik kijk al een tijdje rond op dit forum, maar dit is mijn eerste post, na aanleiding van een vraag:

Ik heb een Line 6 DL-4 in de loop van mijn versterker (Koch Twintone II) staan. Ik heb ook een volumepedaal (Ernie Ball EB6180 VP-JR) in de loop, voor de DL-4. Als ik het volumepedaal halverwege heb staan en ik schakel de DL-4 in, dan krijg ik een behoorlijke volume boost. Zonder het volumepedaal is dit niet het geval en ook niet als het volumepedaal voluit staat (dus eigenlijk alle standen wel behalve voluit). Is dit normaal; is dit standaard als je een delay pedaal na je volumepedaal zet? Of ligt dit puur aan het volumepedaal?

Ik hoop dat ik mijn vraag duidelijk genoeg heb geformuleerd. Bij voorbaat dank voor de antwoorden.

Hzijlstra
9 april 2010, 11:48
Niemand die hier ervaring mee heeft?:???: Of heb ik een domme vraag gesteld?:(

FruscianteFan
9 april 2010, 12:02
ervaring heb ik niet, maar ik meen dat dat volumepedaal eentje is met hoge impedantie, die gemaakt is om direct na de gitaar aan te sluiten. Ik neem aan dat de FX-loop gebufferd is, en dan zou je een VP moeten hebben met lage impedantie.

Maar meer dan een vermoeden is het niet.

Hzijlstra
16 april 2010, 23:03
Bedankt voor je reactie. Ik heb nu de DL-4 verkocht en er een Boss DD-20 voor teruggekocht (was ik sowieso al van plan); probleem is nu opgelost.:cheerup: