PDA

View Full Version : aangenaam allemaal



Ricardo87
7 april 2010, 20:21
Hoi ik ben Ricardo ben 23 jaar.

Liep al een tijdje met het idee om een gitaar aan te schaffen en er zelf mee aan de slag te gaan.
Dat heb ik dus gedaan en ik kwam hieruit op het forum en zag dat je hier het 1 en ander kan vragen. Dus heb ik maar een profiel aangemaakt :D
Heb afgelopen zaterdag een akoestishe beginners gitaar aangeschaft dus heb nog een hele weg te gaan om het onder de knie te krijgen.
Hoop daarom hier veel te lezen en informatie vandaan kan halen

de groetjes :D

Don Capo
7 april 2010, 20:23
Hoi Ricardo!

Veel plezier op het forum, en doorzetten, dat is het enige wat belangrijk is bij gitaar leren spelen!

Ricardo87
7 april 2010, 20:27
doorzette zal ik zeker , ben in 3 dage best ver opgeschoten.
heb een les van internet vandaan gehaald.
zijn 12 weken , eerste 3 weke leer je de standaard akkoorden.
Heb nu de D , G , A , C gehad. Kan ze bijna blindelings neerzette en aanslaan
Alleen af en toe heb ik als ik de A akkoord wil aan slaan dat de 4de snaar een trillend geluid maakt.

Don Capo
8 april 2010, 08:04
Hoi Ricardo,

Het duurt jaren voordat je een beetje redelijk kan spelen. Concentreer je op vingerzetting en snelheid on het begin. Dat er af en toe een snaar een trillend geluid maakt komt waarschijnlijk omdat je ergens nog te dicht op of te ver van de fret zit, geen zorgen over maken dus. Internet lessen zijn leuk om mee te beginnen, maar wil je echt snel vooruitgang boeken, probeer het dan eens bij een echte gitaardocent. Die kan je, vooral in het begin, een hoop belangrijke basistechnieken bijleren.

budje
8 april 2010, 08:18
Welkom man! veel plezier met leren!

Duhsjaak
8 april 2010, 13:12
Hi Ricardo
Welkom. Zoals veel dingen komt het ook hier aan op het maken van keuzes:
- wil je heel goed worden, dan moet je minimaal 4 uur per dagen toonladdertjes oefenen en dan is in no time je hobby corfee
- of je kiest ervoor veel plezier te hebben. In dat geval leer je een paar basis dingen en je gaat gewoon lekker kicken, liedjes spelen. De blues (3 akkoorden) is al een aardig begin.

Persoonlijk heb ik ervoor gekozen als gitarist geen tering voor te stellen. Daar staat tegenover dat ik het al bijna 50 jaar met plezier doe.
Trillende geluiden uit snaren lijken mij gewoon. Maar misschien komt dat omdat ik niet zo goed gitaar speel.

Wat mij betreft: Veel plezier!!
Gus a.k.a. Duhsjaak

lindstrom
13 april 2010, 14:41
Welkom hier! :ok: