PDA

View Full Version : Hoeveel vragen voor (zelfgemaakte) gitaar?



gitaarfreakz
7 april 2010, 19:53
Ik heb zelf een gitaarkit gekocht en het volgende gedaan zodat de gitaar nu zo in elkaar zit:

Linde (Basswood) body
Maple/rosewood neck (zonder bruine streep op achterkant)
Fender Tuners met "f" logo
Fender Decal
Jeff Beck original fully loaded pickguard (Fender Noiseless PU's) aged white
Fender Corona Neckplate
Fender standard Tremelo (met F teken op de zadels)
de rest, input, backplate e.d. van de saga kit zelf.

Verder is de gitaar gespoten met Motip primer, motip Witte hoogglans (artic white) en tenslotte met motip blanke hoogglans lak.

De hals is met dezelfe blanke hoogglans lak gespoten als de body.

Verder heb ik de body behandeld met Dunlop 65 maintenance kit (cream of Carnuba). De hals heb ik met een ander artikel uit de kit ge-oliet, en de frets heb ik glimmend gemaakt.

Ik heb voor alles bij elkaar ongeveer ...(gok eens) euro betaalt, maar hoeveel zal ik hiervoor vragen, tis duur spul en de body is bijna niet te verschillen met een Jeff Beck strat body.

Ik ga deze gitaar verkopen, omdat ik van het geld (+ misschien wat x'tras)
een gibson SG wil kopen, Hoeveel zal ik voor de gitaar vragen?

alvast bedankt voor de reacties:crazyhappy::punk:

Jilles
7 april 2010, 21:05
ben ik nou gek of waren hier net al reacties op en zijn die nu weg?!

aaronstonebeat
7 april 2010, 21:58
Allereerst: foto's !!!

Je zult ervoor kunnen vragen wat je wilt, maar je krijgt wat een gek ervoor geeft. Het blijft een gepimpte Saga-kit. Denk ik dan.

Fender-decal op een niet-Fender-gitaar vind ik eigenlijk niet kunnen.

aaronstonebeat
7 april 2010, 22:41
ben ik nou gek of waren hier net al reacties op en zijn die nu weg?!

Hetzelfde onderwerp staat ook onder Elektrische gitaren :soinnocent:

snaarplukker
7 april 2010, 23:19
Ik denk dat je met de aanschaf van Fenderonderdelen qua kosten wel gelijk een echte Fender had kunnen kopen.;)
Een Lada met een Mercedes/BMW logo blijft ook een Lada.;)
Ik denk niet dat bij verkoop de opbrengst genoeg is voor een (echte) Gibson SG.

Jilles
7 april 2010, 23:47
Hetzelfde onderwerp staat ook onder Elektrische gitaren :soinnocent:

D'OH! :nervous:

ernieman
8 april 2010, 09:05
Wettelijk gezien ben je zelfs strafbaar bezig. Je wilt namaak-producten aan de man brengen. Een Fender logo op iets wat geen Fender is.

Waarschijnlijk gaat het eerste de beste schooljochie erin trappen, maar die zal toch niet veel meer dan een paar spreekwoordelijke tientjes overhebben.
Als je zelf een gitaar bouwt (of in elkaar schroeft), wees dan ook zo eerlijk om te laten zien dat je hem zelf hebt gebouwd.

Voor de rest blijft het met "luxeproducten" nog altijd: wat de gek er voor geeft! hierop is geen zinnig antwoord te geven. kosten zul je er (mits je niet (semi-)rofessioneel bezig bent) volgens mij nooit uithalen. Prijs van een gitaar is niet enkel materiaal kost, maar nu ben ik aant afdwalen.

JacquesLeDick
8 april 2010, 21:00
Hoop echt dat je deze gitaar nooit verkocht krijgt! Dit is BANG OUT OF ORDER. Een prul kit inelkaar schroeven wat Fender Parts erop en dan nog een fender decal???
Nou je durft wel...

Javaca
8 april 2010, 22:38
Hoewel een "interessante" discussie, gaat deze dicht.

In Electrische gitaren kun je dezelfde vinden, aangezien de starter dubbel gepost heeft.
We gaan hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=134314) dus verder, tenzij de mod van dat forumgedeelte in al zijn wijsheid anders besluit.