PDA

View Full Version : Weer een brom, nu nieuwe adapters. DC Brick of Pedalpower?



}{Metalmaster}{
7 april 2010, 17:19
Ey,

Ik wordt er niet goed van. Alweer een brom, nu met 2 nieuwe adapters (2 dezelfde). 1 Adapter voor de loop pedaaltjes, 1 voor de pedaaltjes van via de input van de amp. Het zijn gestabiliseerde adapters waarbij de kern (+/-) goed staat, het voltage goed staat en hij bestaat uit 1000 MA.

Ik zit er nu toch echt aan te denken om toch maar een groot blok te kopen ofzo. Welke zou ik dan moeten nemen? Ik heb hier 5 pedaaltjes liggen waarvan er 1 18 volt is (MXR 10band EQ), de rest is 9v. Ook nog een draadloossysteem wat ik soms wel eens gebruik, daarbij is alleen de kern + en de buitenrand -. Bij de andere pedaaltjes is de kern - en de buitenrand +. Zou ik dit allemaal kunnen aansluiten op zo'n box? Zou ik dan het beste een Dunlop DC Brick kopen of toch een Voodoo-Lab Pedalpower. Ik wordt gek van dit brom gezeur namelijk.

Alvast bedankt,

Groeten Wieger

Onze band heeft nieuwe opnames gemaakt, www.myspace.com/devoureddestiny, wie weet vinden jullie het wat, grote trots hier joh, moet alleen nog zang bij. Dit zijn demo's voor de rock academie ;)

Nielsje
7 april 2010, 17:29
Euhm.. heb je last van brom, of ruis?

}{Metalmaster}{
7 april 2010, 18:17
Euhm.. heb je last van brom, of ruis?

beide, de brom is zachtjes en komt meer van mn amp denk ik, maar zodra de adapter er in gaat wordt hij erger, mn noisegate lijkt m ook niet goed te onderdrukken door de adapter. De ruis lijkt wel een CPU (processor) en is behoorlijk vervelend. Als ik de mijn wah niet aansluit is de ruis iets lager van toon, al haal ik hem uit de pitch shifter is hij nog iets minder, als ik hem eruit haal is hij weg.

mel-aers
7 april 2010, 19:03
Zorg dat de adapters niet in de buurt ligt van de pedalen, dat kan ook nog een storing geven. Heb ik ook een keer last van gehad dat mijn 16v adapter voor brom zorgde. Deze heb ik bij mn pedalen weg gehaald.

En anders misschien iets mis met de kabels. probeer de pedalen eens een voor een aan te sluiten, misschien kom je er zo achter waar de brom vandaan komt.

driftkop
7 april 2010, 20:25
Alleen de PP heeft geisoleerde uitgangen, dus geen aardlussen met mogelijk brom als gevolg. De Brick is niets anders dan een daisychain (OneSpot) in een robuust kastje, en de kans op brom wordt daardoor niet kleiner.

belfrink
8 april 2010, 10:57
Met een DC/AC box kan je het probleem niet op lossen ben ik bang.
Ik gebruik al enkele jaren een FuelTank en ik heb ook hevig last van bromtonen, zeer irritant en hoofdzakelijk afkomstig uit pedalen.

Nitefly7
8 april 2010, 23:27
Met een DC/AC box kan je het probleem niet op lossen ben ik bang.
Ik gebruik al enkele jaren een FuelTank en ik heb ook hevig last van bromtonen, zeer irritant en hoofdzakelijk afkomstig uit pedalen.

welke Fuel Tank heb je?
de blauwe, de 'Classic' is nl. niet geïsoleerd; de onderlinge secties wel (9v/12v), maar niet de aparte uitgangen...!

Toaster
8 april 2010, 23:35
welke Fuel Tank heb je?
de blauwe, de 'Classic' is nl. niet geïsoleerd; de onderlinge secties wel (9v/12v), maar niet de aparte uitgangen...!

Ik heb een Junior en die bromt sinds kort ook. Moet ik wel zeggen dat ik nu de bijgeleverde daisychain gebruik en dat de Fueltank onder mijn bord hangt (en dus ook onder een pedaal)

Hiervoor stond hij bovenop mijn bord en had ik er geen last van. Dus ik moet nog eens wat gaan schuiven met dat ding.

trouwens thuis heb ik er minder langs van als in de repetitieruimte (tl buizen , meer muziekinstrumenten aangesloten etc.)

the sure thing
9 april 2010, 00:06
Ik heb de pedal power 2: alleen mijn WAH vindt het niet leuk om dicht in de buurt van de PP2 te staan. De rest van de pedalen geen enkel probleem.

TimS
9 april 2010, 00:56
Als je overweegt de PP2 te kopen zou ik ook even naar de Burkey Flatliner Six kijken: 6 geisoleerde uitgangen die allemaal instelbaar zijn van 9-18V. Levert volgens mij wel wat minder mA per uitgang.

Nitefly7
9 april 2010, 09:22
Ik heb een Junior en die bromt sinds kort ook. Moet ik wel zeggen dat ik nu de bijgeleverde daisychain gebruik en dat de Fueltank onder mijn bord hangt (en dus ook onder een pedaal)

Hiervoor stond hij bovenop mijn bord en had ik er geen last van. Dus ik moet nog eens wat gaan schuiven met dat ding.

trouwens thuis heb ik er minder langs van als in de repetitieruimte (tl buizen , meer muziekinstrumenten aangesloten etc.)

de daisychain is inderdaad niet geïsoleerd; hoeveel pedalen voed je? anders kun je ze wellicht indiv. aansluiten?
een power supply onder 'n pedaal is vaak geen probleem, behalve bij Wah's..

belfrink
9 april 2010, 16:11
welke Fuel Tank heb je?
de blauwe, de 'Classic' is nl. niet geïsoleerd; de onderlinge secties wel (9v/12v), maar niet de aparte uitgangen...!

Ik heb de oude inderdaad.

zjanke
9 april 2010, 16:18
Als je overweegt de PP2 te kopen zou ik ook even naar de Burkey Flatliner Six kijken: 6 geisoleerde uitgangen die allemaal instelbaar zijn van 9-18V. Levert volgens mij wel wat minder mA per uitgang.

Die heb ik dus. Mijn Wah staat er strak tegenaan en desondanks alles is fluisterstil. Prima optie! :rockon: Overigens is de instelbaarheid niet traploos, maar keuze uit 9-12-15 of 18 volt

peter_heijnen
10 april 2010, 09:45
Ik wordt gek van dit brom gezeur namelijk.
De fueltank junior -ik heb er twee- is een perfecte en stille voeding -met geisoleerde uitgangen, punt- als je alleen 9 en 18 volts gebruikt. Echter, voor één 18v uitgang zul je dus twee 9v's moeten 'offeren' waarna je maar drie 9v's overhoudt voor de andere 4 pedalen. de uitgangen zijn ook 'maar' 120 ma.

Die fueltank chameleon (http://t-rex-effects.com/Default.aspx?ID=94&ProductID=PROD249&VariantID=) lijkt mij voor jouw pedalen de perfecte oplossing, maar als je ook je draadloos door de chameleon wilt laten voeden zul je toch een uitgang moeten gaan daisychainen.

Toen ik mijn tweede fueltank kocht wist ik nog niet van het bestaan van de chameleon, anders had ik die zeker genomen. Maar ja, met de kennis van nu..... ;)

En verder: hoeveel ampere heeft je draadloos nodig? Pooltjes omdraaien is nooit een probleem maar als je apparaat meer nodig heeft dan de voeding kan leveren, lukt het sowieso niet.

}{Metalmaster}{
13 mei 2010, 19:33
De fueltank junior -ik heb er twee- is een perfecte en stille voeding -met geisoleerde uitgangen, punt- als je alleen 9 en 18 volts gebruikt. Echter, voor één 18v uitgang zul je dus twee 9v's moeten 'offeren' waarna je maar drie 9v's overhoudt voor de andere 4 pedalen. de uitgangen zijn ook 'maar' 120 ma.

Die fueltank chameleon (http://t-rex-effects.com/Default.aspx?ID=94&ProductID=PROD249&VariantID=) lijkt mij voor jouw pedalen de perfecte oplossing, maar als je ook je draadloos door de chameleon wilt laten voeden zul je toch een uitgang moeten gaan daisychainen.

Toen ik mijn tweede fueltank kocht wist ik nog niet van het bestaan van de chameleon, anders had ik die zeker genomen. Maar ja, met de kennis van nu..... ;)

En verder: hoeveel ampere heeft je draadloos nodig? Pooltjes omdraaien is nooit een probleem maar als je apparaat meer nodig heeft dan de voeding kan leveren, lukt het sowieso niet.


Ey,

Beetje late reactie weer, maar heb het de laatste tijd ook erg druk met het leren van de eindexamens havo die volgende week beginnen.

Ik heb zojuist mijn draadloze systeempje eruit geschopt. Ben er niet tevreden over. Hij kan nog geen 15 meter, als ik verder loop gaatie stotteren, het kabeltje is kapot, heb even geen zin om een nieuw kabeltje te halen, ik stap weer lekker terug op de oude vertrouwde kabel. Overigens heb ik ook gehoord dat dat oh zo fijne ziggo (not) maar ook kpn nieuwe leidingen gaan aanleggen voor draadloze netwerken en dus verschillende frequenties gaan opkopen waardoor wij gitaristen dus waarschijnlijk amper meer draadloos kunnen gaan spelen. Maar goed, dat terzijde. Ik denk dat er nog meerdere pedaaltjes eraan komen, zoals een phaser, flanger, chorus, reverb, tuner en misschien nog een paar. Dit omdat ik er ook over na zit te denken om een nieuwe AMP aan te schaffen (op één of andere manier spreekt de ENGL Powerball of de Marshall JVM200 mij erg aan, waar geen effecten standaard in zitten zoals bij mijn vox die ik nu heb). Het merendeel wat ik nu heb aan effecten bestaat uit MXR. De Dunlop DC Brick heeft veel inputs, ook van 18V (3 stuks). Hij lijkt mij erg geschikt eigenlijk.

De Fueltank Chameleon lijkt ook erg geschikt, alleen inderdaad, inputs, dat zijn er niet zoveel..

Heeft iemand hier ervaring met de Dunlop MXR DC Brick?

Groeten,
Wieger

Nitefly7
13 mei 2010, 22:42
de Brick is een prima power supply, fungeert alleen als veredelde Daisy Chain: de 18v adapter voedt de 'Brick', deze geeft 't door aan 3x18v uitgangen en 7x9v (allen non-isolated, misschien de secties onderling wel, maar de uitgangen niet..) !


Ey,

Beetje late reactie weer, maar heb het de laatste tijd ook erg druk met het leren van de eindexamens havo die volgende week beginnen.

Ik heb zojuist mijn draadloze systeempje eruit geschopt. Ben er niet tevreden over. Hij kan nog geen 15 meter, als ik verder loop gaatie stotteren, het kabeltje is kapot, heb even geen zin om een nieuw kabeltje te halen, ik stap weer lekker terug op de oude vertrouwde kabel. Overigens heb ik ook gehoord dat dat oh zo fijne ziggo (not) maar ook kpn nieuwe leidingen gaan aanleggen voor draadloze netwerken en dus verschillende frequenties gaan opkopen waardoor wij gitaristen dus waarschijnlijk amper meer draadloos kunnen gaan spelen. Maar goed, dat terzijde. Ik denk dat er nog meerdere pedaaltjes eraan komen, zoals een phaser, flanger, chorus, reverb, tuner en misschien nog een paar. Dit omdat ik er ook over na zit te denken om een nieuwe AMP aan te schaffen (op één of andere manier spreekt de ENGL Powerball of de Marshall JVM200 mij erg aan, waar geen effecten standaard in zitten zoals bij mijn vox die ik nu heb). Het merendeel wat ik nu heb aan effecten bestaat uit MXR. De Dunlop DC Brick heeft veel inputs, ook van 18V (3 stuks). Hij lijkt mij erg geschikt eigenlijk.

De Fueltank Chameleon lijkt ook erg geschikt, alleen inderdaad, inputs, dat zijn er niet zoveel..

Heeft iemand hier ervaring met de Dunlop MXR DC Brick?

Groeten,
Wieger

}{Metalmaster}{
15 mei 2010, 16:31
de Brick is een prima power supply, fungeert alleen als veredelde Daisy Chain: de 18v adapter voedt de 'Brick', deze geeft 't door aan 3x18v uitgangen en 7x9v (allen non-isolated, misschien de secties onderling wel, maar de uitgangen niet..) !

Ok bedankt! Maar je zegt hier non-isolated, maakt dat de kans op een brom of ruis groter? Ik wil er namelijk nu wel zeker van zijn dat ik brom- en ruisloos ga.

Ik weet sowieso dat als ik alles aansluit op de daisychains die ik nu heb, dat mijn wah dan sowieso het ergste is in de brom als hij aan gaat. Moet ik die weer op een andere adapter aansluiten of zou ik die brom- en ruisloos op die brick kunnen aansluiten?

Ook ben ik er achter gekomen dat als ik 1 pedaal aansluit op de adapter, er niks aan de hand is. Als ik er meerdere op aansluit, heb ik ruis, een erg vervelende ruis (lijkt wel een CPU een beetje). Het maakt niet uit welk pedaal ik hem dan los op aansluit. Bij alle pedaaltjes werkt het zo blijkbaar.

Groeten,
Wieger



Alleen de PP heeft geisoleerde uitgangen, dus geen aardlussen met mogelijk brom als gevolg. De Brick is niets anders dan een daisychain (OneSpot) in een robuust kastje, en de kans op brom wordt daardoor niet kleiner.

Ik lees dus hier dat de kans op een brom niet kleiner wordt. Dat wordt dus absoluut een pedalpower.

Bedankt!

Nitefly7
15 mei 2010, 16:50
Ik lees dus hier dat de kans op een brom niet kleiner wordt. Dat wordt dus absoluut een pedalpower.

Bedankt!

...of een Fuel Tank Chameleon, Fuel Tank Jr. Cioks .... etc. etc.!
genoeg geisoleerde voedingen op de markt, die vaak voordeliger/goedkoper zijn dan de PP2+ !

}{Metalmaster}{
15 mei 2010, 17:33
...of een Fuel Tank Chameleon, Fuel Tank Jr. Cioks .... etc. etc.!
genoeg geisoleerde voedingen op de markt, die vaak voordeliger/goedkoper zijn dan de PP2+ !

Hmmm, I see. Als ik bij de site van Musicstore.de kijk, kom ik uit op deze 2:

T-REX Fuel Tank Chameleon, deze is 144,-

Voodoo-Lab Pedal Power ISO5, deze is 135,-

T-REX FUEL TANK JUNIOR, deze is, 105,-

Bij alle 3 kan je er 18 volt aanhangen (mijn MXR 10 band EQ).

Bij Thomann.de kom ik ook op deze 3 uit. Alleen vind hij bij Thomann ook nog de GATOR G-BUS-8 MULTI POWER SUPPLY. Deze is volgens mij alleen net als de DC brick, niet geïsoleerd.

Waar ik het meeste aan zal hebben qua uitgangen en prijs, kom ik toch bij die Voodoo-Lab Pedal Power ISO5 uit lijkt wel... Bij de andere voedingen kom ik klem wat betreft de 18V, die zitten er bij veel niet op...

Jorikjet
15 mei 2010, 18:12
ik heb zo'n dc brick, en kan er niets anders over zeggen dan dat het ding zijn werk gewoon goed doet :ok:

heb er zelf 4 pedalen mee aangesloten, fulltone fulldrive en gt500, een tuner en een wah. geen bijgeluiden enzo

Midwolda
15 mei 2010, 18:16
Op mijn boardje staan ook 4x 9V en 1x 18V pedalen, heb ik een T-Rex Fueltank Junior voor gekocht.
2x 9V uitgangen voor het 18V apparaat, 2x 9V apparaten op hun eigen 9V uitgang
en de laatste twee 9V apparaten (die het minste stroom verbruiken) samen op een daisychain.
Werkt brom-, ruis- en foutloos.

rugzak
19 mei 2010, 13:04
hoi
weet iemand als ik deze adapter voor mn boss dc pedaaltjes kan gebruiken??????

thankssss
http://muziek.marktplaats.nl/kabels-en-stekkers/345659398-roland-adapter.html

rugzak
19 mei 2010, 14:12
somebody please help me..

TimS
19 mei 2010, 14:39
Kan gewoon hoor

Nitefly7
19 mei 2010, 14:49
hoi
weet iemand als ik deze adapter voor mn boss dc pedaaltjes kan gebruiken??????

thankssss
http://muziek.marktplaats.nl/kabels-en-stekkers/345659398-roland-adapter.html

nou vooruit, voor deze keer dan maar (zoekfunctie ;) )
zoals op de foto staat, is de 'binnenkant' negatief (= 'centre negative') en dat is prima voor de meeste pedaaltjes, waaronder de Bossjes;
de 1000ma zou meer dan genoeg moeten zijn voor een flink aantal pedaaltjes..

overigens moet je uitkijken met 'AC adapters', je pedaaltjes hebben DC nodig..
maar als je die ACI-220j Google't/googlet dan zie je dat de 'output 9v DC' is, en dus geschikt voor je pedaaltjes..

beetje off-topic: ik neem aan dat je met je vraag 'weet iemand als ik ...' ,
'weet iemand of ik...' bedoelt?
'weet iemand als ik of ik deze adapter..' zou ook kunnen, maar is natuurlijk een beetje gek..
sorry voor het beetje muggenziften, maar in deze tijd met game/chat-tekst vind ik het wel belangrijk om enigszins 'mooi' Nederlands te blijven spreken/tikken.. :sssh:

als je Limburgs bent, heb ik niks gezegd, daar mag 'weet iemand als..' nog wel...voorlopig ;)

the sure thing
19 mei 2010, 15:24
Was het niet zo dat uit (oude) AC adapters van Boss ook (ongereguleerd) wel eens 12V eruit kwam in plaats van 9?

rugzak
19 mei 2010, 15:40
aj ik had wel gegoogled maar als die nu gestabiliseerd is ofniet dat weet ik nog niet maar jullie wel..?
danke

HaroldA
19 mei 2010, 15:52
aj ik had wel gegoogled maar als die nu gestabiliseerd is ofniet dat weet ik nog niet maar jullie wel..?
danke

Koop gewoon een one spot, dan weet je zeker dat het goed is.

@TS: heb je met batterijen geen brom?

Nitefly7
19 mei 2010, 16:00
Was het niet zo dat uit (oude) AC adapters van Boss ook (ongereguleerd) wel eens 12V eruit kwam in plaats van 9?
was dat niet de ACA-reeks, en niet de hier bedoelde ACI ?



aj ik had wel gegoogled maar als die nu gestabiliseerd is ofniet dat weet ik nog niet maar jullie wel..?
danke

ik zou inderdaad gewoon een 1spot kopen, die is goed, werkt altijd en is zeker te betalen (of: bespaart je weer wat kopzorgen als deze Boss/Roland het niet zou doen..

en nogmaals: probeer 'als' en 'of' eens uit elkaar te houden ;)

HaroldA
19 mei 2010, 16:02
en nogmaals: probeer 'als' en 'of' eens uit elkaar te houden ;)

Hij eindigt z'n zin met 'danke' dus ik vind het nog best goed Nederlands voor een Duitser! :ok:

Nitefly7
19 mei 2010, 16:04
Hij eindigt z'n zin met 'danke' dus ik vind het nog best goed Nederlands voor een Duitser! :ok:

ah, auf dem Fahrrad !

beetje vergelijkbaar met het 'thanks' dat ik in de randstad gebruik en 'merci' als ik in het (Limburgse) Zuiden vertoef !

:ok:

the sure thing
19 mei 2010, 16:07
was dat niet de ACA-reeks, en niet de hier bedoelde ACI ?
Oh sorry, ik dacht dat dit een ACA'tje was.

Nitefly7
19 mei 2010, 16:09
Oh sorry, ik dacht dat dit een ACA'tje was.

no biggy, ik wilde zelf ook eerst de 12v-vraag opperen (ACA/PSA googlen levert weer de Stinkfoot.se site op, maar ACI googlen leverde een site op die '9v dc output' aangaf; hoewel ik natuurlijk niet 100% zeker ben van de info op Das Web...!) :)

HaroldA
19 mei 2010, 16:29
no biggy, ik wilde zelf ook eerst de 12v-vraag opperen (ACA/PSA googlen levert weer de Stinkfoot.se site op, maar ACI googlen leverde een site op die '9v dc output' aangaf; hoewel ik natuurlijk niet 100% zeker ben van de info op Das Web...!) :)

Het staat ook gewoon op de adapter zelf hoor...

http://fotos.marktplaats.com/kopen/5/74/BUnf10kk2VUUuIJ7PSHXLA==.jpg

the sure thing
19 mei 2010, 16:32
Weer wat geleerd! Ik dacht altijd ACA en PSA dat is het enige wat Boss aan adapters heeft, maar blijkbaar is er ook een tussenmaatje :)

Nitefly7
19 mei 2010, 17:08
Weer wat geleerd! Ik dacht altijd ACA en PSA dat is het enige wat Boss aan adapters heeft, maar blijkbaar is er ook een tussenmaatje :)

deze adapter werd bijv. aangeraden voor de Boss AD-reeks (AD-5 bijvoorbeeld)..
voor de klassieke 'Bossjes' zie je vaak alleen de ACA en PSA's voorbij komen..

rugzak
19 mei 2010, 18:52
en is die gestabiliseerd? kan je dat niet aan het plaatje zien?

ik wel eens gehoord dat die 1spots ook brommen. maar das niet waar dus?

en mn ac overdriveje kan ik dan met een verleng hoe heet zon ding kabeltje aansluiten he?

dat zou mooi zijn. als of als of oo ooooo

Nitefly7
19 mei 2010, 19:44
en is die gestabiliseerd? kan je dat niet aan het plaatje zien?

ik wel eens gehoord dat die 1spots ook brommen. maar das niet waar dus?

en mn ac overdriveje kan ik dan met een verleng hoe heet zon ding kabeltje aansluiten he?

dat zou mooi zijn. als of als of oo ooooo

even opletten dat je 'geïsoleerd' en 'gestabiliseerd' niet door elkaar haalt..

de Roland/Boss zal waarschijnlijk gestabiliseerd zijn, maar als je er dan een daisy chain (de 'een verleng hoe heet zon ding kabeltje') op aansluit dan is dat niet meer geïsoleerd..

een niet gestabiliseerde voeding, die je aansluit op één pedaaltje zal volgens mij niet meteen een brom opleveren, tenzij je een aardlus hebt gemaakt.
als je er maar 1 pedaal op aansluit (je 'ac overdrive', is dat een Carl Martin, of de Xotic AC boost o.i.d. ?) zou er eigenlijk geen brom moeten ontstaan...

een niet geïsoleerde daisy chain, of andere manier om 1 aansluiting te verdelen, kan zeker een brom opleveren..

een 1spot levert meestal pas brom op, als de (niet-geïsoleerde) daisy chain in combinatie met bepaalde pedalen moeilijk gaat doen..
ook zou de aard van de 1spot ('switching supply') problemen kunnen geven, maar ik werk al jaren met het ding, en het enige waar ik tegen aan liep, was het feit dat de 'fluittoon' (edit!) van mijn Ibanez SD-9 beter hoorbaar was als ik de 1spot/daisy chain gebruikte; niks echt storends dus..

als je slechts 1 pedaal gebruikt (die 'ac overdrive'), dan zou ik gewoon een 1spot kopen; met 1 pedaal werkt het prima, ik heb er zelfs een keer een stuk of 10-12 op aangesloten zonder problemen; op dit moment zijn het er 8, no problems..

de Roland/Boss is IMHO geen haar beter dan een 1spot, en levert -indien je'm zou kopen- achteraf meer risico op, en iets niet gaat werken..
bovendien levert het ding sowieso 700ma minder dan de 1spot, zodat je ook wat beperkt bent in het aantal pedalen dat je kan gebruiken (of het type pedaal dat veel stroom vraagt..

zijdelings gerelateerd is natuurlijk het 'probleem', dat het ACI-adaptertje, een 'blokje' is, dat je minder makkelijk wegwerkt dan de 1spot stekker...

de discussie 'gestabiliseerd of niet' komt pas echt om de hoek kijken als je MEERDERE pedaaltjes aansluit...

TimS
19 mei 2010, 20:11
de Roland/Boss is IMHO geen haar beter dan een 1spot, en levert -indien je'm zou kopen- achteraf meer risico op, en iets niet gaat werken..
bovendien levert het ding sowieso 700ma minder dan de 1spot, zodat je ook wat beperkt bent in het aantal pedalen dat je kan gebruiken (of het type pedaal dat veel stroom vraagt..
Ik had dit een tijdje geleden op stinkfoot.se en hij lijkt er wel verstand van te hebben:

These days there are plenty of switching type supplies out there (1spot/Godlyke/Diago/Rocktron etc, and of course the Maplin/Radio Shack variants). They can deliver more current than a standard adapter of similar size, and are also said to be quieter with less hum. And still I do not recommend any adapter of that type. I'll even go so far as to strongly advise against using them. They can cause a high frequency whining noise in certain pedals (mostly clock-driven circuits like delay/reverb/chorus etc), which is not nice. Also, a problem in one of your pedals can cause them to severely damage your pedals. Click here if you want to know more about this issue.
Verder geen idee wat het verschil is tussen de adapters.

Nitefly7
19 mei 2010, 20:43
Ik had dit een tijdje geleden op stinkfoot.se en hij lijkt er wel verstand van te hebben:

Verder geen idee wat het verschil is tussen de adapters.

meeste mensen hebben vrij weinig last met 1spots e.d.; inderdaad, dat 'whining sound' was ook beetje probleem van mijn SD-9; niet heel storend, maar wel opvallend...!

overigens adviseert Geoffrey Teese (van RMC) ook tegen adapters die meer dan 200ma leveren; echter na mail-verkeer met hem, zijn er toch veel gevallen bekend waarin 'n 1spot e.d. kan werken bij zowel oudere als nieuwere RMC wah's..

rugzak
19 mei 2010, 21:39
ik heb een dd3 een ds1 en een od1(AC) en wil er nog een compressor bij.

dan koop ik wel een 1spot en laat ik de od1 op batterijen. want zon uuh daisy chain kost ook 30 euro geloof ik. naja die kan i altijd nog kopen.

dit op een jcm800 combo en brullen maar, zei de leeuw.

Nitefly7
19 mei 2010, 21:47
ik heb een dd3 een ds1 en een od1(AC) en wil er nog een compressor bij.

dan koop ik wel een 1spot en laat ik de od1 op batterijen. want zon uuh daisy chain kost ook 30 euro geloof ik. naja die kan i altijd nog kopen.

dit op een jcm800 combo en brullen maar, zei de leeuw.

zo duur zijn die dingen echt niet hoor ;)
en een daisy chain heb je meestal voor 3, 5 of 8 pedalen; een 1spot + 3-daisy chain kan je 3 pedalen dus al meteen voeden..!

bijv. Rockpalace:
1spot (los): 25euro
1spot combo (1spot + 8-voudige daisy chain + extra adapters): 35 euro
losse daisy chains zijn resp. 15 en 9 euro (8 aansluitingen/5 aansluitingen..)

dus volgens jou heeft de OD-1 AC power nodig, maar loopt hij wel op batterijen (9v dc?)
volgens mij kun je die OD-1 ook gewoon met 9v voeden, toch?
hij verlangt misschien wel een ACA-adapter (maar dat zijn dus die gekke dingen die soms 12v afgeven..):



BOSS OD-1 Over Drive
General Information

Photo Gallery

Not Implemented Yet

Not Implemented Yet

Links

OD-1 Over Drive

The OD-1 is by now legendary. Artist of the 70's was mostly using a fuzz distortion sound and the overdrive produced by the OD-1 was not typical. It was however soon accepted as the new standard of guitar sound. The OD-1 features an asymmetric circuit where the positive and negative halves of the waveform isn't distorted equally. The sound is therefore still close to the original even though distortion have been added.

[quote: Bossarea.com]
Version differences
The OD-1 has gone through a number of changes since its conseption. The different versions have been named OD-1A, OD-1B and so on. The version letter is printed on the PCB in the form of the number 052-281A to 052-281E. There are at least 4 different versions available. Each with minor differences like opamps from different manufacturers. The 4 digit serial number is ink stamped inside the battery compartment. These numbers are not real serial numbers but instead batch numbers. It is so far unknown how many pedals there were in a batch. The section below lists the major differences between different versions of the OD-1.

OD-1A
Serial: 6400 - 6500
Marking of PCB: 052-281a
Switch: Transparent
Silver screw
OP-AMP: RC3403ADB

OD-1B
Serial 6600-8800
Marking of PCB: 052-281b
Switch: Up to 8400 transparency, from 8600 black
Silver screw
OP-AMP: Up to 8400 RC3403ADB, from 8600 uPC4741C (NEC)

OD-1D
Serial 8900- , 6 digit sticker
Marking of PCB: 052-281d
Switch: Black
Screw: 8900-0300, silver screw, 0500- black screw
OP-AMP: 9900 - NJM4558D (JRC)
9300,0300 - uPC4558C (NEC)
0000 TL4558P (Texas Instruments)

OD-1E
Serial: 6 digit sticker
Marking of PCB: 052-281e
Switch: Black
black screw
OP-AMPs: uPC4558C (NEC)
JRC4558D (JRC)
JRC4558DD (JRC)
JRC4558DX (JRC)
C4558C (NEC)

Specifications

* Controls: Level, Overdrive
* Connectors: Input, Output, AC Adaptor
* Current Draw: 3.5 mA (DC 9V)
* Weight: 400g.
* Input Impedance: 220kOhm
* Output Impedance: Over 600Ohm
* Signal/Noise Ratio: 80dB
* Recommended AC Adaptor: ACA Series

Labels

* Black - Made In Japan

The OD-1 was sold from November 1977 to July 1985.

rugzak
19 mei 2010, 22:05
ja ik heb die laatste.

Nitefly7
19 mei 2010, 22:06
ja ik heb die laatste.

dan kun je die toch gewoon met 9v dc voeden?

rugzak
19 mei 2010, 22:12
use boss aca adapter only staat erop/

HaroldA
19 mei 2010, 22:14
use boss aca adapter only staat erop/

Jep, zoals op alle Boss pedaaltjes van voor 1997 staat. Die adapter levert trouwens gewoon 9V DC, maar dan ongestabiliseerd. Dat wil zeggen dat onbelast je wel 12-13v DC kunt meten...

Met een hele simpele mod doet hij het ook op een PSA adapter maar nog simpeler is om 'm met een daisy aan een PSA pedaaltje te koppelen, dan werkt hij ook perfect.

rugzak
19 mei 2010, 23:24
ok dan doe ik dat. geen gebrom dus met de 1 spot. ok anders stuur ik hem terug..

welke bandnaam preferen jullie?

Casper
Caspar
Gangster


Bedankt nog, ik zal er morgen een bestellen.

rugzak
20 mei 2010, 16:20
is een daisy chain genoeg of moet het zo n kabeltje zijn die op de blok-batterij aansluiting aangesloten wordt?

HaroldA
20 mei 2010, 16:21
is een daisy chain genoeg of moet het zo n kabeltje zijn die op de blok-batterij aansluiting aangesloten wordt?

Een gewone daisy is goed genoeg.

rugzak
20 mei 2010, 16:29
die kan dan dus op biede pedalen..

hoe kan dat?

Nielsje
20 mei 2010, 16:31
Lees de voedings FAQ maar, ik heb dat ding niet voor niets geschreven.

the sure thing
20 mei 2010, 16:35
Precies. Heldere en duidelijke taal. Dus wat zeg je dan tegen zo iemand? FAQ YOU :)

rugzak
21 mei 2010, 01:26
ja ok snap ik. bedankt toch.
grz

rugzak
9 juni 2010, 22:41
weet iemand 100 % zeker dat ik de boss od-1 kan aansluiten op een daisy chain. aca only staat erop en er kan wel een 9v batterij in..s
de winkel zei mij dat ik hem zo slopen zou maar ik heb andere verhalen gehoord,

rugzak
9 juni 2010, 22:43
het is die of die ander..

OD-1D
Serial 8900- , 6 digit sticker
Marking of PCB: 052-281d
Switch: Black
Screw: 8900-0300, silver screw, 0500- black screw
OP-AMP: 9900 - NJM4558D (JRC)
9300,0300 - uPC4558C (NEC)
0000 TL4558P (Texas Instruments)

OD-1E
Serial: 6 digit sticker
Marking of PCB: 052-281e
Switch: Black
black screw
OP-AMPs: uPC4558C (NEC)
JRC4558D (JRC)
JRC4558DD (JRC)
JRC4558DX (JRC)
C4558C (NEC)

HaroldA
9 juni 2010, 22:55
weet iemand 100 % zeker dat ik de boss od-1 kan aansluiten op een daisy chain. aca only staat erop en er kan wel een 9v batterij in..s
de winkel zei mij dat ik hem zo slopen zou maar ik heb andere verhalen gehoord,

Gewoon doen, geen probleem. (heb zelf ook een OD-1)

rugzak
13 juni 2010, 12:07
thanks , werkt idd perfect.