PDA

View Full Version : explorer karkas nieuw leven ingeblazen



wietse
7 april 2010, 15:55
moest effe wachten op het bestelde fretdraad, maar dat kwam vanmorgen binnen.
dus heb er nu weer een bespeelbare gitaar van gemaakt, kocht de body compleet met hals een paar weken geleden in veenendaal voor 35 euro, mooie korina/mahonie body en een rechte hals alleen wel behoorlijke fretwear.
herfretten dus, is een makkie bij een gitaar zonder binding om de hals, anderhalfuur mee bezig geweest.
andere onderdelen besteld behalve de elementen en element ringen, die had ik nog liggen , oke er zit nu een nephumbucker op brugpositie en een onbekende oude japanse humbucker bij de hals.
gitaar staat me nu inclusief onderdelen op 100 euro, en ik ben blij met het resultaat.

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/hohnerarbor.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/hohnerarbormercy.jpg

gaat ook in mijn eigen collectie, moet nu wel wat plaats maken dus de bloemetjes hondo en de vreemde arirang gaan er uit ( niet een necktrough)
ik vind zelf de kleur in combinatie met chroom erg stijlvol, alleen die vreemde bult aan de headstock is minder geslaagd.

Keesz
7 april 2010, 15:57
Nice, mooie kleur rood! hoe speelt ie??

Les Strat
7 april 2010, 15:58
hey, mooi ding, zou je die epiphone hummbuckers die in de vreemde gitaar zitten hier niet in kunnen zetten?

vr.gr

telecastermaster
7 april 2010, 15:58
Leuk ding. Gefeliciteerd, maar weer.

Wat is overigens een "nephumbucker"?

wietse
7 april 2010, 16:02
hey, mooi ding, zou je die epiphone hummbuckers die in de vreemde gitaar zitten hier niet in kunnen zetten?

vr.gr

goed idee, gaan we dus binnenkort mee bezig denk ik.


Leuk ding. Gefeliciteerd, maar weer.

Wat is overigens een "nephumbucker"?

dat er maar 1 spoel onder het kapje zit, dingen klinken trouwens wel goed de spoel is breder dan een normale singlecoil wat zorgt voor een p90 achtig geluid.

macwilliams
7 april 2010, 18:31
Leuke gitaar wietse, kun je er geen leuke Gibson elementen er in kwijt?
Die zijn toch best okay voor zo'n gitaar?

Exi
7 april 2010, 19:02
Die vreemde bult is inderdaad wat minder, maar verder is het een erg leuke gitaar. Hij heeft een geslaagde paintjob.

bass blom
7 april 2010, 19:03
mooi ding man, vreemde bult? doet aan een tet denken :D

Exi
7 april 2010, 19:07
hmm het is meer een geboggelde:dontgeti:

bass blom
7 april 2010, 19:08
hmm het is meer een geboggelde:dontgeti:

op de eerste foto, de tet wijst naar links :D

Exi
7 april 2010, 19:13
Ja, en er staat ook iets overeind.
Bah, wat een oversekst ontwerp:stop:

bass blom
7 april 2010, 19:14
ja :chicken: sorry wietse :D

Noid
7 april 2010, 19:29
'k kan me de reacties in het Veenendaal topic nog herinneren (die over het algemeen niet positief waren m.b.t. deze gitaar). Leuk dat de gitaar nu hij aangekleed is beter reacties krijgt. Ik vind het een lekker eigenwijs explorertje en dankzij de pubers hiervoor zie ik 'r nu 2 tetten in. Inderdaad nog wel echte humbuckers in de gitaar zetten, om daarna lekker te chunke chunke :)

Jilles
7 april 2010, 20:40
Twee tetten aan de muur hangen zonder dat je vrouw het weet - gegarandeerde binnenpretjes :seriousf:

geert1976
7 april 2010, 21:40
Dat is weer een leuke plank geworden Wietse, die ziet er weer heel goed uit:cheerup::cheerup: