PDA

View Full Version : Tuning All Shall Perish Textures etc.. op 7-string?



Wiellem
7 april 2010, 15:03
Ik lees dat wat band deze tuning gebruiken op hun 7 strings:

B- 7
F#- 6
B- 5
E- 4
A- 3
C#- 2
F#- 1

Alleen nu vraag ik me af of ze hun snaren omhoog draaien of extreem ver naar beneden? Hoe kan ik hetzelfde bereiken?

Terminus
7 april 2010, 16:02
Ik lees dat wat band deze tuning gebruiken op hun 7 strings:

B- 7
F#- 6
B- 5
E- 4
A- 3
C#- 2
F#- 1

Alleen nu vraag ik me af of ze hun snaren omhoog draaien of extreem ver naar beneden? Hoe kan ik hetzelfde bereiken?

Ik dacht dat Textures gewoon in 7-string standard speelden... Ik hoor in ieder geval niets dat klinkt alsof het onder B is en aangezien een octaaf onder B vrijwel onmogelijk is denk ik dat ze dus drop B op een seven-string spelen. Je kunt ook je gitaar in Drop A met een capo op de tweede fret zetten, is wat makkelijker.

Wiellem
7 april 2010, 18:10
Ik dacht dat Textures gewoon in 7-string standard speelden... Ik hoor in ieder geval niets dat klinkt alsof het onder B is en aangezien een octaaf onder B vrijwel onmogelijk is denk ik dat ze dus drop B op een seven-string spelen. Je kunt ook je gitaar in Drop A met een capo op de tweede fret zetten, is wat makkelijker.

Hmm , ik wil graag met de band een stemming afspreken waarin we nummers gaan schrijven en veel bands in ongeveer hetzelfde straatje spelen dus in de stemming die hierboven staat.

Maar dat zou betekenen dat de E snaar of helemaal naar beneden moet of dat de snaren extreem strak komen te staan...?

Terminus
7 april 2010, 18:26
Hmm , ik wil graag met de band een stemming afspreken waarin we nummers gaan schrijven en veel bands in ongeveer hetzelfde straatje spelen dus in de stemming die hierboven staat.

Maar dat zou betekenen dat de E snaar of helemaal naar beneden moet of dat de snaren extreem strak komen te staan...?

Misschien was het niet helemaal duidelijk maar je snaren komen gewoon heel strak te staan (behalve de lage B)

Of deze stemming zo veel meer zin heeft dan een 6-snarige in drop B is alleen de vraag...

Wiellem
7 april 2010, 18:28
Hmm oke beetje loos dan, dan houden we het maar voorlopig op een Drop A of standaard stemming. :)