PDA

View Full Version : kan Boss AC 3 een slecht clean kanaal verbeteren?



laccio
7 april 2010, 11:28
ik heb langs alle kanten gehoord dat de clean van een 6505/5150 te wensen over laat. Ik vraag me nu af of een Boss Acoustic Simulator 3 daar iets aan kan doen.. heb ik dan ook effectief een beter clean kanaal?

Groetjes, Seb.

Fuhgawz
7 april 2010, 11:46
Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar het lijkt me niet. De Boss AC3 gaat sowieso in dat "slechte" clean kanaal. Wat je dan overhoudt is een slecht clean kanaal met een akoestisch achtig geluidje erdoorheen, wat in mijn ogen het cleane kanaal echt niet beter kan maken, eerder slechter.

Daarbij, je hebt langs alle kanten gehoord dat de clean van 5150/6505 te wensen overlaat? Daaruit maak ik op dat je deze versterker nog niet bezit, klopt dat? Als dat het geval is dan kun je misschien beter kijken voor een andere versterker dan die 5150/6505. Een Engl bijvoorbeeld. Misschien een Fireball of Powerball, die hebben brute gain sounds, maar ook goede cleane kanalen. Maar dat is voor een ander subforum.

caliban
7 april 2010, 12:22
Helemaal akkoord.

laccio
7 april 2010, 12:36
Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar het lijkt me niet. De Boss AC3 gaat sowieso in dat "slechte" clean kanaal. Wat je dan overhoudt is een slecht clean kanaal met een akoestisch achtig geluidje erdoorheen, wat in mijn ogen het cleane kanaal echt niet beter kan maken, eerder slechter.

Daarbij, je hebt langs alle kanten gehoord dat de clean van 5150/6505 te wensen overlaat? Daaruit maak ik op dat je deze versterker nog niet bezit, klopt dat? Als dat het geval is dan kun je misschien beter kijken voor een andere versterker dan die 5150/6505. Een Engl bijvoorbeeld. Misschien een Fireball of Powerball, die hebben brute gain sounds, maar ook goede cleane kanalen. Maar dat is voor een ander subforum.