PDA

View Full Version : Welk volume pedaal is goed?



dunnoaname
7 april 2010, 11:17
Ik zie grote prijsverschillen maar welk pedaal is zijn geld waard?
Ik heb een Boss FV50 maar die klinkt niet goed als hij direct na de gitaar staat. Ik zoek een volume pedaal dat op die positie wel goed klinkt.

En hij moet mooie swells kunnen maken. De sweep moet dus groot en gelijkmatig genoeg zijn.

Ik meen mij te herinneren dat er ooit een volumepedaal shootout van Tristan of Mitch was, maar ik kan het topic niet vinden. Heeft iemand misschien een linkje?

EuroCinema
7 april 2010, 11:27
Ik zie grote prijsverschillen maar welk pedaal is zijn geld waard?
Ik heb een Boss FV50 maar die klinkt niet goed als hij direct na de gitaar staat. Ik zoek een volume pedaal dat op die positie wel goed klinkt.

Er bestaan FV50H en FV50L. Jij hebt zo te horen de L, en je moet in die positie de H hebben. Of een ander hoge impendantie volumepedaal.

dunnoaname
7 april 2010, 11:48
Ja dat klopt. Ik ben dus op zoek naar een hoge impedantie volume pedaal. Maar de boss FV50H lijkt me niet het beste op de markt; hij is van plastic en de sweep bevalt me niet.

Na mijn effecten klinkt de 50L inderdaad wel goed, maar ik heb (toevallig) allemaal TB pedalen ervoor staan, dus als ik clean speel dan heb ik dikke toonsuck.

EuroCinema
7 april 2010, 12:56
De 500H van Boss is groot en van stevig aluminium, met een minimumvolumeregelaar. Maar hoe lang een volumepedaal meegaat hangt vooral van de binnenkant af. Die Ernie Balls zien er bijvoorbeeld uit alsof je er een ruit mee kunt inslaan, maar de snaartjes aan de binnenkant begeven het best vaak.

dunnoaname
7 april 2010, 13:12
Ik ga nu even naar de winkel om e.e.a. te horen, ik zal later mijn bevindingen mededelen ;)

Op het luisterlijstje: EB VP en VPjr, Boss 500 serie, hopelijk een morley.

Tristan
7 april 2010, 13:15
Ikzelf ben niet zo'n liefhebber van de Ernie Balls, ik vind ze niet zo goed, qua sweep niet en toen ik het testte hadden ze aardig wat tonesuck...
Eerlijk gezegd vind ik zowel Boss als Visual Sound een stuk beter, de laatste heb ik dan ook gekocht...

dunnoaname
7 april 2010, 16:14
Ikzelf ben niet zo'n liefhebber van de Ernie Balls, ik vind ze niet zo goed, qua sweep niet en toen ik het testte hadden ze aardig wat tonesuck...
Eerlijk gezegd vind ik zowel Boss als Visual Sound een stuk beter, de laatste heb ik dan ook gekocht...

Uiteindelijk is het voor mij toch de VP JR geworden. De Boss 500 vind ik te groot, evenals de VisualSound. Nu past hij net op mijn pedaltrain Jr samen met nog 5 pedaaltjes.

Tristan
7 april 2010, 16:25
Ik snap het, ik geloof dat je de sweep ergens ook nog een beetje kan instellen, maar dat heb ik met het testen niet helemaal uitgezocht...

Nielsje
7 april 2010, 16:28
Ik snap het, ik geloof dat je de sweep ergens ook nog een beetje kan instellen, maar dat heb ik met het testen niet helemaal uitgezocht...

Dat klopt, in de modernere EB pedalen (dat zijn de pedalen met de inputs aan de voorzijde, vroeger hadden ze de inputs aan de zijkant, net als een bijv. een crybaby wah) zit een klein schakelaartje aan de voorzijde van het pedaal. Daarmee kan je volgens mij zowel logaritmisch al reverse-log mee schakelen.

vinni
8 april 2010, 00:03
Als je effe kunt wachten.....

Suhr komt met de DCA.....dat is een stereo volumecontroller die je
in de FX-loop van je amp kunt gebruiken.
De DCA is te controleren met een expressionpedal of midi.

Ik wacht daar ook op......al een tijdje helaas.....
Maar heb geen haast.

Vinni