PDA

View Full Version : Boss pedaaltje customizen



Izegrim
6 april 2010, 21:36
Hoi snarenplukkers,

Meestal speel ik met de distortion van mijn versterker, maar stel dat ik nu een distortionpedaal heb dat ik sporadisch gebruik en op mijn pedalboard wil hebben. Ik heb een Boss distortion pedaal waar ik aan verknocht ben, maar het is het verschrikkelijkste tonesuck gier-, piep- en kraakding wat er bestaat. Zou je zo'n ding in een andere behuizing kunnen bouwen en er een TB schakelsysteem op kunnen maken? En wat zou het kosten om het zelf te doen of het laten doen? Ik ben zo atechnisch met een soldeerbout als een grauwarmmakaak...

Thiez
6 april 2010, 21:39
ik weet niet hoe atechnisch een grauwarmmakaak is maar het is wel mogelijk om het om te bouwen en true bypass te maken.
www.newtone-online.nl kun je alles bestellen om dit te verwezelijken.
Op internet zijn schakelingentjes te vinden hoe je het true bypass maakt.

Dirk_Hendrik
6 april 2010, 21:49
TBen is idd simpel.

Voor de rest zul je eerst moeten definieren wat je dan wel wilt.

Als voorbeeld, ik kreeg een keer een boss fuzz met een CD-tje ervij om te laten horen hoe hij moest klinken. Een boss fuzz moest als een big muff klinken. Sommige dingen zijn niet haalbaar....

Kim Wilson
6 april 2010, 21:53
Waarom wil je hem in een andere behuizing hebben? Omdat mensen niet mogen zien dat je een Boss pedaal gebruikt?

G.G.
6 april 2010, 21:57
Heel simpel zou een kastje bouwen met een loopje, en daar de boss aan hangen.

Izegrim
6 april 2010, 22:02
Hee, bedankt voor de snelle reacties!

Leuke online-winkel, daar ga ik wel eens ff voor zitten!

Wat ik wil is eigenlijk eenvoudig: ik heb een HM-2 die ik heerlijk vind; niet als stand-alone maar als booster. Hij geeft een fuzz-achtige distortion die kenmerkend is voor veel bands uit de jaren '90. Het is een tof pedaal in de zin dat ik hou van hoe het functioneert. In de praktijk zal ik hem erg weinig gebruiken, maar ik wil ook niet zonder! Dan is TB toch niet zo gek?

Mij maakt het niet uit als mensen zien dat het een Boss pedaal is, maar als er toch aan gesleuteld gaat worden dan kan het toch net zo goed in een aantrekkelijker kastje? Het kan aan mij liggen, maar ik vind Boss pedalen er persoonlijk niet zo denderend uit zien.

Rick trodat
7 april 2010, 09:38
Bij boss moet je ervoor zorgen dat je het hot wired. Zodat ie altijd aanstaat. Ik heb daar toen op internet een handleiding voor gevonden voor een boss bd-2. Zoek maar eens op boss bd-2 true bypass.