PDA

View Full Version : Ervaring Peavey Valveking combootje??



remcowinkelhorst
6 april 2010, 20:20
Dag gitaristen!

Wie heeft er ervaring met een Peavey Valveking combootje.
Ik speel zelf met een les paul model gitaar (humbuckers).

Zoek een versterker voor in een oefenruimte, krachtig genoeg om een drummer bij te houden.

Strak clean geluid, effecten eventueel via een Boss ME-25 (iemand ervaring mee, lijkt goed te scoren).

Versterker moet voor een brede muziekstijl inzetbaar zijn zeg maar partyband.
Van liquido, kane, anouk, tot zeg maar frans duits, 3 js, enz.
Of te wel zeer breed inzetbaar.

De versterker dient eveneens met single coils goed overweg te kunnen.

Wie helpt??:grouphug:

allochthomas
6 april 2010, 20:22
Heb jaren met plezier over een valveking head gespeeld. Vriend heef op aanraden van mij een 2X12 combo gekocht en is er meer dan tevreden mee. Big bang for buck

Eko
6 april 2010, 20:26
Inderdaad great bang for the buck. Ik heb een aantal keren op zo`n ding zitten spelen hier bij een dealer. Mooi strak clean geluid.

Martijn-w
11 april 2010, 16:19
Ik heb zelf een Valveking 212.

Geluid is zeker mooi en het ding gaat harder dan je drummer, dat kan ik je garanderen. Dat is meteen ook het nadeel, huiskamerniveau zit er niet in. Het is hard of niet.
Verder viel het me laatst op dat al het hoog wegvalt zodra iemand er een klein beetje voor gaat staan. Ik heb nu beamblockers besteld om het hoog wat beter te laten verspreiden.
Verder vind ik het vooralsnog lastig om een beetje crunchy geluid te krijgen. In het lead-kanaal is het al vrij snel een redelijke scheur, maar dat zal wel aan mij liggen, ik heb me er tot nu toe nog niet genoeg in verdiept eigenlijk.

pasqual
11 april 2010, 17:38
Martijn slaat de spijker op z'n kop: zacht spelen op een 212 is uit den boze, dat klinkt nergens naar. je zult 'm echt op repetitie volume moeten gebruiken, dan komt ie echt tot z'n recht. crunch moet je vanuit je cleankanaal met een pedaaltje doen anders wordt 't niet mooi. deze amp klinkt ook mooi i.c.m. een 212 cab. en zowel humbuckers als singles doen het goed op deze amp.

groeten Pasqual.

marter544
11 april 2010, 17:41
Andere gitarist uit mijn band heeft de 1*12 combo icm een Les Paul. Klinkt erg goed, en gaat hard zat! Ik zou graag iets meer body, of ballen zo je wil, horen, maar ik denk dat dat aan de enkele 12 inch speaker met open back ligt. Laatst live maar eens aangesloten op de koch 4*12 die er stond, dat klonk als een dijk!

EDIT: Ik lees dat clean belangrijk is, dat doet ie ook prima, weet alleen niet hoe het met singles klinkt.. Ik zou trouwens die ME-25 weg laten, daar help je je geluid wel mee om zeep.

crapton
11 april 2010, 22:22
Heb laatst over de 1x12" VK gespeeld in een winkel ter test. Staat hier ergens een verslagje van.

Op zich best een leuk klein combootje. Qua geluid vond ik m tamelijk 'dozig' klinken, geen vol geluid. Moet je van houden... Heb de 2x12 niet geprobeerd, maar ik verwacht een veel vollere sound.

Daarna een Bugera 6262 combo gehad, kost evenveel als de 1x12 VK. Ja en die 6262 heeft dus echt wel ballen. Beetje onbetrouwbaar, maar als ie werkte wel een heel goed geluid. Geen problemen om door de mix heel te komen, luid en duidelijk en ook nog een lekkere sound.

Orpheo
12 april 2010, 10:37
Ik heb n poos de 112 vk gehad. Ik was echt blij met die amp,en kan m echt aanraden voor iemand met n kleine beurs. Het was mn backup voor mijn engl se,maar ik speelde net zo lief op de vk. Ik heb nu n halve gitaarzaak thuis,en de directe backup voor mijn se is een mesa mk4 en n rivera chubster.

allochthomas
12 april 2010, 12:08
Heb laatst over de 1x12" VK gespeeld in een winkel ter test. Staat hier ergens een verslagje van.

Op zich best een leuk klein combootje. Qua geluid vond ik m tamelijk 'dozig' klinken, geen vol geluid. Moet je van houden... Heb de 2x12 niet geprobeerd, maar ik verwacht een veel vollere sound.

Daarna een Bugera 6262 combo gehad, kost evenveel als de 1x12 VK. Ja en die 6262 heeft dus echt wel ballen. Beetje onbetrouwbaar, maar als ie werkte wel een heel goed geluid. Geen problemen om door de mix heel te komen, luid en duidelijk en ook nog een lekkere sound.
Mijn ervaring is dat een retube de valveking erg goed doet. De mijne kwam standaard met JJ's in de voorversterker en die kunnen inderdaad wat donzig klinken. Weet helaas niet meer welke buizen ik er toen in heb gezet.