PDA

View Full Version : goedkope booster!



Robdop
6 april 2010, 18:26
ik speel dit moment over een zoom g7.1 ut.
ben hier heel tevreden mee alleen mis ik af en toe een echte boost in bijvoorbeeld een solo. met de zoom is het wel in te stellen maar vaak niet hard genoeg of alleen een distortion boost.
ik zoek nu een boost om er voor/na te zetten.
ik zit alleen met het probleem dat ik niet veel geld heb en er ook niet veel geld aan wil uitgeven.

totnutoe had ik gevonden:
behringer pb 100 - http://www.thomann.de/nl/behringer_pb100.htm
hoor niet veel goeds over behringer maar soms ook wel goede verhalen over sommige pedalen.
electro harmonix nano lpb - http://www.thomann.de/nl/electro_harmonix_nano_lpb1.htm

graag suggesties of iets over de bovenstaande pedalen.

grtz

guitarguru
6 april 2010, 18:33
Booster voor solo's kun je het beste na je andere overdrive of distortion zetten. Dus na de Zoom. Over welke versterker speel je verder? Die zal wel het nodige aan cleane headroom moeten hebben, om dit foefje goed uit te doen laten komen.

guitarkid
6 april 2010, 19:12
De LPB-1 vind ik erg goed voor zijn geld. Ik gebruik 'm met veel plezier, hoewel ik overweeg om ooit een echt veel betere te kopen (een M.O.A.B. of zo).
Maar het feit dat ik dat nog steeds niet heb gedaan zegt ook wel wat over de LPB-1...
Die Behringer heb ik hier ook nog liggen. Heeft wel wat meer mogelijkheden (EQ), maar ik weet het niet.... Of eigenlijk wel. Mijn zoon gebruikte 'm een tijdje, maar hij ligt al een half jaar als nieuw werkeloos te wezen.....

Gr. C.

flo123
6 april 2010, 23:20
Ik heb die Behringer pb100 een tijdje terug gekocht. Voor 24 euro kun je geen buil aan vallen en hij werkt prima.
Het is een cleane opamp booster met 2 bands Baxandall EQ. De boost is flink en hij ruist niet veel.
Het is schijnbaar een "ripoff" / kloon van de Nobels PRE-1 preamp booster:
http://www.nobels.com/cgi-bin/products/show.pl?e_pre-1


(Beste moderator: dit hoort in "Effectpedalen / overige randapparatuur")

Robdop
6 april 2010, 23:47
oeeh foutje, verkeerde subforum.
lag al te slapen denk:stop:

@guitarkid wat is er nou precies mis aan die behringer?

nog een vraag erbij, de meeste overdrive pedalen hebben ook een level knop, waarom zou ik niet gewoon een goedkoop overdrive pedaal halen? kleurt die het signaal te veel?

guitarkid
7 april 2010, 00:03
@guitarkid wat is er nou precies mis aan die behringer?


Hallo Robdop.

De Behringer maakt het geluid wat schril, is mijn ervaring. En eerlijk gezegd vind ik hem niet zo stil.... Voor die 15 euro extra kocht ik zeker de LPB-1, maar als je beslist een PB-100 wil... PM ?? ;)

Gr. C.

caliban
7 april 2010, 00:33
Hallo Robdop.

De Behringer maakt het geluid wat schril, is mijn ervaring. En eerlijk gezegd vind ik hem niet zo stil.... Voor die 15 euro extra kocht ik zeker de LPB-1, maar als je beslist een PB-100 wil... PM ?? ;)

Gr. C.

Veel mensen willen een booster om hun overdrive strakker te doen klinken. Een beetje 'schril' is dan misschien juist goed, aangezien ik onder schril veel hoge tonen versta

guitarkid
7 april 2010, 08:18
Veel mensen willen een booster om hun overdrive strakker te doen klinken. Een beetje 'schril' is dan misschien juist goed, aangezien ik onder schril veel hoge tonen versta

Nou, schril is in dit geval toch eerder "wat gemeen" in een m.i. niet al te fijn frequentie-gebied. Maar we praten over een pedaaltje van 25 euro...

Gr. C.

Heibel
7 april 2010, 09:04
Ik heb de Behringer 'n tijdje met veel plezier gebruikt..Ik vond 't wat betreft klankkleur 'n erg prettige booster..tot dat die kapot ging..:???: Ik heb nu een Artec Equaliser die ik als boost gebruik. Dat kun je ook 'ns overwegen. 'n EQ- pedaaltje is wat breder inzetbaar dan puur en alleen 'n volume boost door de brede klankmogelijkheden..

Rick trodat
7 april 2010, 09:33
Als je een beetje handig bent maak je die lpb-1 zelf. Mijn zelfbouw klinkt goed, en wil je meer overdrive. Dan verander je gewoon de transistor.

qua materiaalkosten zit je dan wel hoger dan de standaard lpb.

Ibanez666
7 april 2010, 09:50
tweede hands MXR micro amp? Ok die vind je voor 50 euro, maar gaan nooit stuk en verkoop je ook weer voor hetzelfde bedrag.

caliban
7 april 2010, 10:50
pedaaltje van 25 euro...

Gr. C.

Inderdaad :)

guitarkid
7 april 2010, 11:18
Ik heb de Behringer 'n tijdje met veel plezier gebruikt..Ik vond 't wat betreft klankkleur 'n erg prettige booster..tot dat die kapot ging..:???: Ik heb nu een Artec Equaliser die ik als boost gebruik. Dat kun je ook 'ns overwegen. 'n EQ- pedaaltje is wat breder inzetbaar dan puur en alleen 'n volume boost door de brede klankmogelijkheden..

Kapot als in: hij doet het niet meer of als in: kapotte behuizing..?
Die Artec-pedaaltjes kom je steeds meer tegen. Ik zag ook al enthousiaste Artec delay-gebruikers op dit forum.
Inderdaad ook wel een leuke optie voor TS.

Gr. C.

Thiez
7 april 2010, 11:24
Bij de pedalmeeting kwam de danelectro erg goed naar voor opzich.

koen77
14 april 2010, 10:36
die danelectro transparent overdrive en drive pedalen zijn heel goed en true bypass (altijd leuk). De digitech bad monkey kan ook als boost gebruikt worden en een tweedehands boss sd1 is nooit een foute keuze. Ik boost met een tubescreamer voor wat meer mids.