PDA

View Full Version : talkbox: houder voor de slang



tommie2
6 april 2010, 12:16
Sinds enige maanden ben ik in het bezit van een Rocktron Banshee. Leuk om mee te experimenteren en een mooie gimmick tijdens optredens.

In mijn band zing ik en gebruik de talkbox door dezelfde microfoon. De slang bevestig ik met tape aan de microfoon. Tijdens het zingen zit de slang dan nog wel eens in de weg. Ook vind ik dit niet echt een nette methode omdat de slang dan tegen de microfoon kan schuren/kloppen bij het in de mond nemen, waardoor de microfoon ongewenste bijgeluiden kan geven. In de praktijk valt dit laatste best mee trouwens, dus het gaat me vooral om de eerstgenoemde reden.

Ik zat te denken om zelf een houder te maken die ik aan de mic-standaard kan klemmen. Hiermee moet het eenvoudig worden om de slang snel aan de kant te schuiven of erbij te nemen.

Zijn er mensen die zoiets ook al eens zelf ontworpen hebben of is een dergelijke houder zelfs gewoon te koop?

jungletarzan
7 april 2010, 18:55
Ik heb er jaren mee gespeeld en deed het gewoon met dubbelzijdig klittenband, zo doen Frampton en Sambora het ook. En als je em niet gebruikt schuif je em iets terug voorbij je mic zodat je er geen last van hebt. Halverwege de mic stand ook een klittebandje dan blijft het goed zitten met heen en weer schuiven. Ooit een keer speciale klittebandjes gekregen van de roadie van de Earring vanuit Amerika, die zijn er speciaal voor, dan is er aan 1 kant alleen maar een stukje klitteband(zeg maar een vierkantje) dat werkt makkelijker. Waar ze te bestellen zijn weet ik niet.
Misschien is een houder wel een gat in de markt????
Volgens mij heeft een originele Talkbox(bv Dunlop) dikkere slang, misschien werkt dat wat fijner met bevestigen.