PDA

View Full Version : Trillende tremolo



Johan91
6 april 2010, 11:55
Klinkt raar, omdat tremolo Italiaans is voor trillend, maar als ik de zware E aanslaat trilt er toch echt iets richting de rechterkant van mijn Yamaha. Pas sinds een week ofzo, terwijl ik speel verdwijnt het weer of wordt het minder. En soms een paar dagen er weer helemaal geen last van.

Vanaf de achterkant bekeken zit de tremolo ietsjes scheef, maar ik heb nou niet echt de indruk dat dit het kan zijn. Had iets gelezen over veren, enfin ik kan wel wat hulp gebruiken ;) Btw, heb nog wel garantie bij musicstore.

rozh
6 april 2010, 15:46
een tremsetter mischien?

Maleco
6 april 2010, 20:04
Zitten de veren er goed in?
Staan ze niet te slap?
Misschien resoneert er 1 mee? :makeup:

Gearjunkie
6 april 2010, 22:18
Ik vind je vraag vrij vaag eigenlijk. Kan je iets duidelijke omschrijven wat nu ongewenst aan het trillen is?
Rechterkant = ??

Gothra
6 april 2010, 22:38
Misschien trillen je veren mee, even wat tussen doen, plastic buisje in ofzo ehb t zelfs gezien met wc papier, zou moeten helpen.

Johan91
7 april 2010, 16:19
Tremolo was een verkeerd woord, de brug trilt vooral wanneer ik de zware E aanslaat. Vandaag en gisteren weinig last van gehad, maar dat kan morgen zo weer anders zijn...

Iemand idee?

Maleco
7 april 2010, 21:21
Wa voor brug hedde gij? :hippie:

Johan91
15 april 2010, 08:37
Heb al even niet meer gereageerd, maar probleem is denk ik opgelost.

Nog ander vraagje over de brug, kan je je snaren nou lager afstellen? Zo ja, wat heeft dat voor zin?

Maleco
15 april 2010, 09:00
Hoe lager de brug, hoe lager je snaren bij de hals staan en dus hoe minder je hoeft te drukken om een noot te spelen.
Veel mensen ervaren dat ze doordat ze minder druk hoeven te zetten sneller kunnen spelen, maar dit is wel persoonlijk. Kwestie van uitproberen.

Als je de brug lager afstelt veranderd je intonatie wel maar dit kun je makkelijk zelf weer goed afstellen met een beetje inzet.

PS Wat voor gitaar heb je nou precies?

Quicksilver
15 april 2010, 10:31
Van dat schuim wat je ook wel ziet in verpakkingen van spullen e.d., reepje van maken en door de veren trekken.

Zie filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=FX2INeaiKD4
:ok:

Riky
15 april 2010, 12:17
schuim van schuurspons eronder en klaar. Ik denk dat je veren mee trillen.

Johan91
15 april 2010, 12:41
Ik heb een Yamaha Pacifica. Las wel vaker dat bassisten hun snaren lager afstellen om sneller te kunnen spelen, vroeg mij af of dit ook bij stratjes was! Ga het vandaag eens proberen, benieuwd of het helpt. Ben bezig met iets van Jimi Hendrix, dus zal er snel achterkomen ;)

vulvasonic
15 april 2010, 12:51
Misschien heeft je gitaar het snel koud. Sla er af en toe eens een dekentje omheen.

Riky
15 april 2010, 12:54
en geef hem een warm gevoel door liefkozende woordjes tegen hem te zeggen! Misschien raak je zelfs wel een gevoelige snaar! Dan heb je een gitaar for life!!