PDA

View Full Version : Ibanez vs. Epiphone strat. waardige ruil?



Schuur25
6 april 2010, 11:41
Hallo allen,

Ik zit met het volgende.

Ik speel nu een gelange tijd in Blues formatie, en voor de muziek die wij maken speel ik het fijnst op een Strat.

Ik heb thuis nog een Ibanez RG170DX maar deze gitaar is voor mijn doen, en qua sound over the top.

Deze gitaar heeft een zeer lage actie, speelt als een trein, maar niet mijn ding.

In hals positie zit een Ibanez Powersound Hum, mid zit een Ibanez Standard Single element, en in brug positie zit een Dimarzio 70's Super Distortion Hum.

Er word nauwelijks nog op gespeeld, en dat vind ik toch wel dood zonde voor dit scheurijzer.

Ik ben dus opzoek naar een 2e Strat.

Ik ben iemand tegengekomen met een Epiphone S-310 Strat in vrij nette staat, die die Gitaar wel tegen mijn Ibanez wil ruilen.

Ik ben bekend met de LP modellen van Epiphone, en die klinken naar mijn mening gewoon hartstikke goed, maar ik weet niet hoe het zit met de Stratocaster modellen van Epiphone.

Het gaat hierom een Strat. uit omtrend 1998 met Batwing Headstock. De vroegere series van de S-310 Epiphone hadden een hockey stick achtige headstock (bron: google)

Nou ben ik wel bereid om deze ruil aan te gaan, maar voor ik het doe, is dit naar jullie mening een eerlijke ruil?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Schuur25
6 april 2010, 17:08
De Ibanez

http://i701.photobucket.com/albums/ww12/Vschuurman89/P4050530.jpg

De Epi
http://i701.photobucket.com/albums/ww12/Vschuurman89/Epi.jpg

snaarplukker
6 april 2010, 22:35
Er is wel een waarde verschil tussen deze 2 gitaren. De Ibanez van € 330,-- tegen de EPI van € 150,--.

Terminus
7 april 2010, 16:25
Er is wel een waarde verschil tussen deze 2 gitaren. De Ibanez van € 330,-- tegen de EPI van € 150,--.
De 2e hands waarde van de Ibanez zal flink lager liggen (je gaat zo te zien uit van 250 nieuw + DiMarzio twv. 80,-?) en de schatting van de Epi is toch echt het maximum waarvoor ik ze op Marktplaats zie.

Schuur25
9 april 2010, 21:51
De meneer van wie die Strat. is, is bij mij langs geweest, en hebben de beide gitaren even onder de loep genomen.

Qua sound vond ik de Epi wel fijn klinken, ik kon er wel een subtiel bluesy sound uittoveren.

Toch zat mij iets flink dwars aan deze Gitaar, voornamelijk de hals voelde goedkoop aan. Bij de Ibanez heb ik het idee dat ik meer Gitaar in handen heb.

maar al met al, die Epi was lang niet slecht. Qua sound doet die het niet onder een Squier.

Omdat ik toch érg moeilijk afstand kan doen van de Ibanez, is de ruil ook niet door gegaan.

Mag een slotje op :-) bedankt

Rembull1980
15 april 2010, 12:55
Ik heb precies dat model ook thuis liggen.. zijn fijne gitaren met een mooie sound. Ik heb hem nu al 11 jaar en wordt een beetje onderschat. Toendertijd werd deze van mij "handcrafted" in Korea.